اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز



 

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز

 

سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از بامداد امروز دوشنبه یکم آذرماه برای اصلاح و یا ورود اطلاعات جدید به مدت 45 روز فعال شد.

به گزارش مهر، ثبت نام شدگان اردیبهشت سال 89 نیز با درج شماره ملی و رمز عبور می‌توانند به این سامانه وارد شده و اطلاعات خود را اصلاح و یا تکمیل کنند. ثبت نام شدگان سال 87 هم با درج شماره ملی و کد رهگیری می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات اقتصادی خانوار خود را اصلاح و یا تکمیل کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار، کد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد باید از پانزدهم آذرماه امسال به بعد به سامانه مراجعه کند، ضمن اینکه نحوه ورود این افراد در فرصتی دیگر اعلام خواهد شد.

خانوارهایی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند با ورود به سامانه می‌توانند کلیدی که برای این امر طراحی شده را فعال کنند و رمز عبور برای خود تعریف و سپس اطلاعات اقتصادی خانوار خود را وارد کنند.

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در پایان هرهفته (در فرآیند 45 روزه یادشده) فایل مرکز آمار نهایی می‌شود و اطلاعات آن در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد، گفته است: سامانه مرکز آمار ایران هم برای تصحیح اطلاعات خانوار(از نظر ازدواج، طلاق، تولد و مرگ) و همچنین ورود اطلاعات جدید خانوار طراحی شده است.

وی تاکید کرده است: خانوارهای جدیدی که براثر ازدواج تشکیل می‌شوند حتما باید پیش از ورود اطلاعات جدید، اطلاعات قبلی خود که در خانوار پدری ثبت شده است را حذف کنند. پسر و دختر جدیدی که ازدواج کرده‌اند باید هر دو در خانوارهای قبلی خود این مهم را اصلاح کنند.

همچنین در سایت www.amar.org. ir راهنمای تکمیل پرسشنامه طراحی شده است و خانوارهایی که در پر کردن پرسشنامه مشکل دارند می‌توانند از طریق این وبگاه ، نحوه ورود اطلاعات را فرا بگیرند. این وبگاه هم اکنون فعال است.

در همین حال، بهتر است خانوارها حتما شماره تلفن همراه خود را در سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار وارد کنند تا از این طریق در صورت بروز هرگونه مشکلی این مرکز از طریق پیام کوتاه، خانوارها را مطلع کند.

همچنین شماره پیامک 300000 برای مطلع شدن از اینکه سرپرست خانوار چه کسی است در اختیار مردم است. شماره تلفن 8587-021 به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند از طریق این تلفن نسبت به رفع آن، اقدام کنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اطلاعات طرح اقتصادی خانوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییاتی از دور جدید جمع‌آوری اطلاعات خانوار



 

 

جزییاتی از دور جدید جمع‌آوری اطلاعات خانوار

 

افراد ۱۸ سال به بالایی كه تا كنون در طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار شركت نكرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام مستقل از خانواده خود اقدام كنند.

در پی تماس خبرنگار جهان با سامانه «۰۹۶۲۰» سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها كه به منظور پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات مردم در طول دور جدید جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی و شماره حساب سرپرستان خانوار راه‌اندازی شده است، اپراتور پاسخگو ضمن اعلام این مطلب، افزود: این امكان تنها برای افراد ۱۸ سال به بالایی میسر است كه كد ملی آنها تا كنون به عنوان زیرمجموعه هیچ سرپرست خانواری ثبت نشده باشد.

بر اساس این اظهارات، به جز مورد یادشده، هیچ محدودیتی برای ثبت مستقل افراد ۱۸ سال به بالا به عنوان خانواده تك نفره مستقل وجود ندارد. به گونه‌ای كه افراد اعم از متاهل یا مجرد و زن یا مرد می‌توانند در صورتی كه تاكنون نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود در خانواری اقدام نكرده‌اند، از این امكان برخوردار شوند.

وی همچنین، در پاسخ به این كه آیا قسط اول یارانه نقدی،‌ در اختیار خانوارهایی كه در دور جدید نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود در سامانه مركز آمار ایران اقدام كنند، تعلق می‌گیرد؟ گفت: این خانوارها قسط اول یارانه را دریافت نخواهند كرد و تنها قسط دوم در سال جاری به آنها تعلق می‌گیرد.

وی اضافه كرد: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، كسانی كه پیش از این فرم اطلاعات اقتصادی را پر كرده و به هر دلیل قسط اول یارانه نقدی را دریافت نكرده‌اند، پس از اصلاح اطلاعات از این رقم بهره‌مند خواهند شد.

در حال حاضر سامانه جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مركز آمار ایران به آدرس www.yaraneh.amar.org.ir در اختیار خانوارهایی كه تاكنون به هر دلیل نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود اقدام نكرده و هم‌اكنون متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند قرار دارد.

علاوه بر این، ثبت‌نام شدگان سال ۱۳۸۷ كه فرم كاغذی مربوط به اطلاعات اقتصادی خانوار را پر كرده‌اند برای دسترسی به اطلاع خود در این سامانه‌، باید شماره ملی و كد رهگیری خود را به همراه داشته باشند. ثبت نام شدگان اردیبهشت ماه سال جاری كه اطلاعات خود را از طریق پایگاه اینترنتی مركز آمار ایران ثبت كرده‌اند نیز، برای مشاهده یا اصلاح اطلاعات خود، به شماره ملی و رمز عبور نیاز خواهند داشت.

درعین حال، در صورتی كه سرپرست خانوار كد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش كرده باشد باید از نیمه آذرماه به بعد به سامانه مركز آمار مراجعه كند. نحوه‌ ورود این دسته از افراد نیز، متعاقبا توسط مركز آمار ایران اعلام خواهد شد.

باید افزود، در حال حاضر علاوه بر مركز پاسخگویی ۰۹۶۲۰ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شماره‌ تلفن‌های ۸۵۱۰۷۷۱۰ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۳ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۶ و ۸۵۱۰۷۷۱۹ پاسخگوی سوالات هموطنان درباره‌ی جمع‌آموری اطلاعات اقتصادی خانوار توسط مركز آمار ایران است...../تحلیل:عصرایران