اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل گرانی لیموترش مشخص شد / قیمت: هر كیلو 9000 تومان



دلیل گرانی لیموترش مشخص شد / قیمت: هر كیلو 9000 تومان

اگر یك سال میوه و سبزی به فراوانی وجود داشته و قیمت آن پایین باشد، در سال آینده آن میوه كمیاب شده و گران می‌شود، چون عده‌ای آن‌ها را ذخیره و انبار می‌كنند و همین موضوع موجب كمیاب و طبعیتا گران شدن آن می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: بهترین طالبی از حدود 15 روز دیگر وارد می‌شود كه از ساوه، كاشان و ورامین می‌آید.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین در پاسخ به این سوال كه تگرگی كه اواسط اردیبهشت ماه در باغ‌های شهریار شاهد آن بودیم، بیشتر به كدام میوه تابستانی خسارت وارد كرده است؟ ابراز داشت: زردآلو بیشترین میوه‌ای بود كه خسارت دیده است. درشت‌ترین نوع آن از حاشیه قم وارد ‌شده و از مناطقی مثل شاهرود، شهریار، شیراز و ارومیه نیز زردآلو داریم.

وی افزود: با توجه به اینكه شهریار نیمی از مصرف میوه تابستانی كشور را به مدت پنج ماه تامین می‌كند، با تگرگ نیمه اردیبهشت ماه حدود 50 درصد ‌به درختان میوه شهریار آسیب وارد شده است.

او همچنین با بیان اینكه امسال منول زیاد كاشت شده و به دلیل شیرین بودن آن درحال حاضر و در این فصل جایگزین طالبی شده است، درباره گران بودن لیموترش نیز گفت: لیموترش در حال حاضر كیلویی 9000 تومان است و دلیل گران بودنش در واقع كم بودن مقدار آن است. از سویی با توجه به این كه در سال گذشته لیموترش به میزان زیادی وجود داشت و قیمت آن پایین بود، امسال بخشی از لیموترش در سردخانه نگهداری شد.

به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، معمولا روالی در بحث میوه و سبزی وجود دارد و آن این است كه كه اگر یك سال میوه و سبزی به فراوانی وجود داشته و قیمت آن پایین باشد، در سال آینده آن میوه كمیاب شده و گران می‌شود، چون عده‌ای آن‌ها را ذخیره و انبار می‌كنند و همین موضوع موجب كمیاب و طبعیتا گران شدن آن می‌شود.

وی با بیان این‌كه در بحث لیموترش هم چنین اتفاقی افتاده است، گفت: فصل لیموترش مینابی از 15 مرداد ماه شروع و آخر مهر ماه لیموی جهرمی وارد می‌شود و بیشترین مصرف ما در لیموی آبگیری است كه به میزان زیادی برداشت شده و 80 درصد آن آبگیری می‌شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
درآمد فروش سربازی در ایران- 9000 میلیارد تومان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش خرید میوه به دلیل گرانی +ریز قیمت‌ها



قیمت میوه,قیمت میوه در بازار

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان خبر داد:

کاهش خرید میوه به دلیل گرانی +ریز قیمت‌ها

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از کاهش حجم خرید به دلیل گرانی میوه خبر داد.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر میوه در میادین به فراوانی موجود است ولی حجم خرید مردم کاهش یافته است.

وی درباره‌ی قیمت میوه‌های نوبرانه گفت: زردآلود کیلویی 4000 تا 6500 تومان، شبرنگ 4000 تا 6000 تومان، گیلاس 3000 تا 8000 تومان، آلو 3000 تا 5000 تومان، انگور 3000 تا 6000 تومان و آلبالوی بذر‌ اسرائیلی 4000 تا 5000 تومان در میادین به فروش می‌رسد.

او بیان کرد: امروز به دلیل در پیش بودن نیمه شعبان قیمت موز از 3500 تومان به کیلویی 3900 تا 4200 تومان افزایش یافته است.

مهاجران افزود: هندوانه کیلویی 850 تا 1100 تومان در میادین در کنار طالبی و ملون با قیمت 1200 تا 1600 تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان هم‌چنین گفت: امسال کیفیت سیب آنچنان مطلوب نبوده و سیب درجه یک را می‌توان در میادین با قیمت کیلویی 4000 تا 6000 تومان خریداری کرد.

مهاجران در پایان گفت: در حال حاضر پیاز کیلویی 400 تا 700 تومان و سیب‌زمینی کیلویی 1800 تومان به فروش می‌رسد./ایسنا