اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل کاهش مکالمات تلفن ثابت تهرانی ها


مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران از کاهش مکالمات تلفن ثابت به دلیل افزایش تقاضا و استفاده از شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: به رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم.

خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران از کاهش مکالمات تلفن ثابت به دلیل افزایش تقاضا و استفاده از شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: به رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم.

علیرضا صیدی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام با اشاره به افزایش هزینه های راه اندازی هر خط تلفن ثابت در سال های اخیر گفت: طی سال گذشته قیمت تجهیزات بیش از سه برابر شده است و این در حالی است که میزان درآمد مخابرات در سال 93 تقریبا ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته پیمانکاران تجهیزات را نصب و راه اندازی کرده و پس از آن هزینه آن را دریافت می کردند، گفت: اکنون تمام پرداخت ها پیش از آغاز کار انجام می شود. علاوه بر این هزینه های حقوق و دستمزد و حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است همچنین هزینه های شهرداری در سال 93 نسبت به سال 92 حدود سه برابر افزایش یافته است که مجموع تمام این هزینه ها قیمت تمام شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می دهد به نحوی که راه اندازی هر خط تلفن ثابت به طور متوسط برای ما 700 هزار تومان هزینه دارد این در حالی است که مخابرات موظف است که هر خط تلفن ثابت را 50 هزار تومان به فروش برساند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه در سال 93 مخابرات افزایش تعرفه مکالمه نداشته است، اضافه کرد: افزایش شبکه های اجتماعی مکالمات تلفن ثابت را کاهش داده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که درخصوص ارائه سرویس های مخابراتی و اینترنتی به وجود آمده است یکی از مشکلات اساسی را کمبود پهنای باند اینترنت عنوان کرد و گفت: به رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم و درخواست های ما از طرف شرکت ارتباطات زیر ساخت فوری تامین نمی شود.

صیدی یکی دیگر از مشکلات کیفیت سرویس های اینترنت مخابرات را کمبود نسخه های آدرس های عددی اینترنتی (IP) عنوان کرد و گفت: هم اکنون مشکل کمبود IP نسخه چهار جدی است و لزوم گذر به IP نسخه 6 ضروری است و در صورت حل نشدن این مشکل در سال آینده یک معضل جدی در خصوص کمبود آدرس های عددی اینترنت خواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
مقایسه تعرفه مکالمات تلفن ثابت با قیمت نان سنگک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است



 

 

 

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است

 

افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت.

رضا تقی پور در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، شایعات مربوط به افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت را کذب محض دانست و افزود: هر کسی که در این باره سوالی دارد، می تواند به سایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی مراجعه و در آنجا مسائل خود را مطرح کند.

وی در ادامه گفت: در ضمن افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: سابقه نشان داده؛ بسیاری از مشترکانی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شکایت هایی مطرح می کنند، با دریافت ریز مکالمات متوجه شده اند، هیچ گونه اجحافی در حق آنها صورت نگرفته است و به هیچ وجه تاکنون تغییری در تعرفه های تلفن های ثابت و سیار نداشته ایم.

تقی پور در پایان تاکید کرد: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت...../تحلیل:عصرایران