اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل تاخیر 3 روزه در اعلام مرگ ملک عبدالله



اخبار,اخباربین الملل,مرگ پادشاه عربستان

خاندان آل سعود مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را دستکم با سه روز تاخیر اعلام کردند تا ابتدا مقدمات انتقال آرام قدرت فراهم شود و از هر نوع اقدام متعب بن عبدالله جلوگیری و جانشینی ولیعهد به محمد بن نایف وزیر کشور سعودی و از جمله شاهزادگان نزدیک به آمریکا واگذار شود.

روزنامه الرای الیوم چاپ لندن نوشت: تاخیر سه روزه در اعلام مرگ عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان برای بستن راه در برابر متعب بن عبدالله فرزند او بود.

به گزارش تیک ، خاندان آل سعود مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را دستکم با سه روز تاخیر اعلام کردند تا ابتدا مقدمات انتقال آرام قدرت فراهم شود و از هر نوع اقدام متعب بن عبدالله جلوگیری و جانشینی ولیعهد به محمد بن نایف وزیر کشور سعودی و از جمله شاهزادگان نزدیک به آمریکا واگذار شود.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان برای تغییر ریشه ای ساختار حکومت در این کشور برنامه ریزی می کند و دستورات اخیر او این مسئله را ثابت می کند. سلمان با معرفی کردن محمد بن نایف به عنوان جانشین ولیعهد مانع از تلاش متعب بن عبدالله برای برعهده گرفتن این سمت شد.

گفته می شد احمد بن عبدالعزیز آل سعود کوچک ترین فرزند عبدالعزیز در ساختار جدید جایگاهی به دست خواهد آورد، اما هیچ سمتی به او واگذار نشد.

 

 اخبار بین الملل  -  تیک


ویدیو مرتبط :
اعلام رسمی مرگ ملک عبدالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک ادعا بابت دلیل تاخیر اعلام نتایج دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار دانشگاه , دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - یک ادعا بابت دلیل تاخیر اعلام نتایج دانشگاه آزاد

یک منبع آگاه علت تاخیر در اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد را به طول انجامیدن استعلام وزارت اطلاعات از وضعیت داوطلبان مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری اعلام کرد و گفت: به دلیل حساسیت‌های به وجود آمده در جریان استیضاح وزیر علوم امسال این استعلام با دقت بیشتری صورت گرفته است.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا در مورد علت تاخیر در اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد گفت: براساس مصوبه  سال ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ وضعیت داوطلبان مقاطع  کار‌شناسی ارشد و دکتری باید از سوی وزارت اطلاعات استعلام شود.

وی افزود: امسال این استعلام به دلیل حساسیت‌های به وجود آمده در جریان استیضاح وزیر علوم به طول انجامید تا دقت در استعلام‌ها به اندازه کافی باشد و مشکلی پیش نیاید که البته تعداد بالای متقاضیان نیز در این امر موثر بوده است. 

اخبار دانشگاه - ایلنا