اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلواپسیون چه كسانی هستند؟



اخبار,اخبار سیاسی,همایش دلواپس


 
اخبار سیاسی - دلواپسیون چه كسانی هستند؟

علاوه بر جهات اربعه در شمال، جنوب، غرب و شرق، هر جایی كه انسانی ایستاده باشد، شش جهت دیگر نیز وجود دارد كه عبارتند از: بالا، پایین، چپ، راست، جلو و عقب. اگر بخواهیم بر اساس فرهنگستان لغت سخن بگوییم، باید به جای دو واژه اخیر، پس و پیش بگوییم و آنگاه با تركیب دو واژه، «دل» و «واپس» در فرهنگ ها، دنبال معنای لغوی آن بگردیم كه لغت نامه دهخدا می گوید: «مضطرب، ناراحت، ملول و منتظر» و در فرهنگ معین نیز آمده است: «نگران، آشفته و چشم به راه»

با این توضیحات به سراغ «دلواپسیون» می رویم كه از اولین روزهای تشكیل دولت یازدهم و بویژه این روزها در اوج فغان و شكایت از عدم آزادی بیان! كه لابد در مقایسه با آزادی های كامل بیان!! در دولتهای نهم و دهم برای منتقدین اظهار می شود و در آستانه برگزاری دور نهایی مذاكرات ژنو، با مجوز رسمی از نهادهای قانونی، فراخوان و دعوت نامه های رسمی و غیررسمی می دهند، همایش برگزار می كنند و علیه مسوولان دولتی و شخص رییس جمهور منتخب مردم و تیم دیپلماسی كشور شعار سر می دهند و تصاویر و اخبار آن را نیز توسط رسانه های پرسروصدای همسو اعلام و منتشر می كنند.

به راستی این گروه چه كسانی هستند؟ سابقه دلواپسی های غیر سیاسی آنان نسبت به آینده این مملكت در دولت گذشته چگونه بود؟ از كی برای چی و برای چه اموری د لواپس مردم شده اند؟ آیا این مردم كه آنها در دولت یازدهم به فكرشان رسیده است كه سنگ آنها را به سینه بزنند، همان مردمی نیستند كه در 24 خرداد سال گذشته، به رغم تبلیغات وسیع و فراوان رسانه¬های مكتوب و مجازی پرخرجشان و بویژه صدا و سیما، به نامزدشان رأی ندادند؟

چه زود فراموش كردند این جماعت دلواپس كه پارسال این ایّام، كشور در چه برهه و شرایطی بود؟ سایه جنگ، تهدید، ارعاب و تحریم هر روز گسترده تر می شد و در عرصة سیاست خارجی، كار به جایی رسیده بود كه حتّی كشورهای كوچك منطقه نیز برای ما خط و نشان می¬كشیدند؟

آیا در قبال پس¬رفت كشور، فسادها، اختلاس های ریز و درشت اعلام شده و نشدة دستگاه های دولتی و غیردولتی، تاراج بیت المال، ارائه آمارهای دروغ و از همه مهم¬تر، دلسرد كردن و بی¬اطمینان و اعتماد كردن مردم در دولت گذشته و نزاع و اختلاف هر روزه در كشور، حتی بین سران سه قوه كه به محاكم قضایی نیز كشیده می¬شد، دلواپس نبودند؟

خوب است بگویند چه اتفاقی قرار است در مذاكرات ژنو بیفتد كه مایه دلواپسی آنها شده است؟ آنچه كه تاكنون در كلام رهبر معظم و رییس جمهور محترم از توافقات ژنو آمده، جهاد دیپلماسی تیم مذاكره كننده ایران است و نتیجه آن هم خنثی كردن القائات شوم صهیونیست¬ها برای ایران هراسی و جلب اعتماد جهانیان به عدم حركت ایران به سمت بمب اتم است. مگر نه این است كه خون دانشمندان عزیز و جوان و شهدای هسته ای ما ریخته شد تا مردم عزیز ایران از حق خود برای استفاده از مواهب صلح آمیز انرژی هسته ای و دانش آن بهره¬مند شوند؟ مگر غیر از این است كه ولی فقیه ما، رسماً اقدام به ساخت سلاح هسته¬ای را حرام اعلام كردند؟

می¬دانیم و شما خود بهتر از ما، به خاطر اطلاعاتی كه دارید، عمیق¬تر از مردم واقفید كه توافقات ژنو، اثبات عقلانیت قوم ایرانی در عرصه تمدن، گفت¬وگو، تعامل سازنده منطق و استدلال در همیشه تاریخ است و نقشه شوم صهیونیسم جهانی و بوق¬های كر كننده تبلیغاتی آنها را خنثی می¬كند كه سالهاست بر طبل جنگ افروز بودن ایران مظلوم می¬كوبند و با سؤاستفاده از برخی ندانم كاری¬ها و بی¬تدبیری¬های داخلی، از قبل آن برای خود امنیت و مجال جولاندهی می¬سازند.

شما خوب می¬دانید كه مذاكرات ژنو، در واقع زدودن غبار سیاسی از فضای جهانی علیه ایران و آگاهی افكار عمومی جهان و اثبات حقانیت اسلام به عنوان دین طرفدار منطق و گفت¬وگو است كه متأسفانه به خاطر سخنان و اقدامات نسنجیده بعضی¬ها در داخل ایجاد شده بود و به همین دلیل جهانیان به ناحق، هم از سفر به ایران گریزان بودند و هم مانع سفر ایرانیان به كشور خویش می¬شدند.

دلواپسی¬های گروهی كه این روزها میدان¬دار برگزاری همایش¬های خودجوش!!  شده-اند كه لابد هزینه¬های كلان آن هم به صورت خودجوش تدارك و تأمین می¬شود، برای مذاكرات هسته¬ای نیست، بلكه برای خودشان است. در واقع شما دلواپس مردم نیستید، دلواپس خودتان هستید، دلواپس قطع یارانه¬های فرهنگی از سازمان¬های تبلیغاتی و پایان یافتن تك صدایی و انحصار گرایی هستید.

 

دلواپس، برای قطع  كارت¬های هدیه-های تأمین اجتماعی و انتقام¬گیری از رویكرد عقلانی دولتی هستید كه می¬خواهد همه چیز حتّی نقد برای همه و نه تنها برای یك گروه خاص، قانونی و آزاد باشد. وگرنه اگر برای مردم بود كه پایان بلوكه شدن میلیاردها دلار سرمایه ایران، پایان تحریم كشتی¬های نفتی و تجاری، پایین آمدن قیمت¬های كذایی بیمه¬های تجاری، طرح ملی بهبود سلامت و .... حركت در جهت رونق تولید و اقتصاد كه دلواپسی ندارد.

مگر اینكه بر اساس معانی لغوی دلواپسی كه در ابتدای این مقال آمد، بگویید ما چون ناراحت، ملول و آشفته شده ایم، همایش دلواپسی می¬گیریم و به جای چشم به راهی به جلو، منتظر برگشت به دورانی هستیم كه دولت نهم و دهم بر مسند امور بود و اگر چه در آن زمان، چرخ مملكت نمی چرخید، اما روزگار ما كه می چرخید؟!!
والسلام
اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
شما نمی دانید امروز با چه كسانی می جنگید !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخوردنیروی‌انتظامی با كسانی‌كه ...



 

 

 

نیروی‌انتظامی با كسانی‌كه به بدحجابی دامن می‌زنند برخورد می‌كند

 

وزیر كشور در جمع خبرنگاران:

نیروی‌انتظامی با كسانی‌كه به بدحجابی دامن می‌زنند برخورد می‌كند


دولت در راستای كار فرهنگی بر ادارات، كارهای فرهنگی در حوزه‌های آموزشی، مد و لباس، تهیه ژورنال‌ها و كلاس‌های آموزشی نظارت می‌كند/اكنون سیستان و بلوچستان در امن و امان است و مردم می‌توانند امنیت را در شهر برقرار كنند.

در حاشیه همایش ملی امنیت و انضباط اجتماعی وزیر كشور در جمع خبرنگاران درباره حادثه تروریستی اخیری كه در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده بود، گفت: افراد شروری كه در سیستان و بلوچستان اقدام به حوادث تروریستی می‌كنند، همان‌طور كه سردسته آنها ریگی، اعتراف كرد، توسط رژیم صهیونیستی و آمریكا هدایت می‌شود
به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی محمدنجار با اشاره به اینكه مشخص است كه دشمنان اكنون از دست ایران عصبانی هستند، گفت: این فرد قبل از ورود به مجلس مولودی توسط ماموران شناسایی شده بود، اما به علت اینكه اقدام به یك عمل انتحاری كرد، نتوانستیم جلوی او را بگیریم.
او پس از این توضیحات تاكید كرد: اكنون شهر در امن و امان است و مردم خودشان می‌توانند امنیت را در شهر برقرار كنند.
نجار در مورد طرح امنیت اجتماعی گفت: این دولت از آغاز كارهای فرهنگی انجام داده است و پیگیر كارهای فرهنگی بوده است و كارهای خوبی انجام شده است از جمله نظارت بر ادارات، كارهای فرهنگی در حوزه‌های آموزشی، مد و لباس و تهیه ژورنال‌ها و كلاس‌های آموزشی در این حوزه و اكثر كارها مربوط به اقدامات ایجابی بوده است.كسانی كه به بدحجابی‌ها دامن بزنند، بر اساس حكم قضایی و توسط نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌شود...../تحلیل:ایلنا