اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلواپسان مجلس بازهم به تکاپو افتادند



اخبار,اخبارسیاسی,رئیس جمهور
 آقای روحانی! سخنان شما بوی جدایی دین از سیاست می دهد!

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضاء برای نامه‌ای به رئیس جمهور در انتقادات از اظهارات روحانی پیرامون عدم وظیفه نیروی انتظامی برای اجرای احکام اسلام خبر داد.

به گزارش  «تیک»، احمد امیرآبادی از جمع‌آوری امضاء برای نامه‌ای به رئیس جمهور خبر داد و گفت: در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه نیروی انتظامی مسئولیتی در قبال اجرای اسلام در کشور ندارد و مسئول اجرای قانون است، تعدادی از نمایندگان مجلس با تنظیم نامه ای به وی نیز نصایح مشتاقانه ای به رئیس جمهور ارائه دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره)، ایشان قوای مسلح را مسئول اجرای اسلام خواندند.

وی ادامه داد: در این نامه آمده است، اظهارات رئیس جمهور در خصوص وظایف نیروی انتظامی در واقع به معنای جدایی دین از سیاست است، رئیس جمهور باید منظور اصلی خود از چنین اظهاراتی را بیان کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: در این نامه نمایندگان با نصایح مشتاقانه ای به رئیس جمهور تاکید کردند که رئیس جمهور باید به قانون اساسی پایبند باشد، قانون اساسی تاکید دارد که احکام اسلامی باید در جامعه اسلامی اجرا شود.

امیرآبادی ادامه داد: مسئولان کشور و نیروی انتظامی موظف به اجرای اسلام و قانون هستند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در این نامه تاکید شده است که مسئولان اجرایی کشور باید نصایح مشتاقانه مراجع تقلید را نصب‌العین خود قرار دهند.


 اخبار  سیاسی  - تیک 


ویدیو مرتبط :
جنتی:بعضی(دلواپسان)خیال نکنند مجلس برجام را تصویب كرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ‌های علوی "دلواپسان مجلس" را قانع نکرد



اخبار,اخبار سیاسی ,دلواپسان مجلس

 

اخبار سیاسی - در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
پاسخ‌های علوی "دلواپسان مجلس" را قانع نکرد

حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات میهمان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

به گزارش ایسنا، نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که در این جلسه ابتدا سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات مطرح شد، افزود: سوال اول مربوط به زاکانی، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بود.

او ادامه داد: سوال زاکانی در مورد علت محافظت درست نکردن از دانشمندان هسته‌ای به ویژه گرفتن محافظان از برخی عناصر موثر آن‌ها بود که وزیر اطلاعات در پاسخ گفت: وزارت نه مسوول حفاظت و نه مسوول تعیین سطح حفاظتی است. این تصمیمات در مرجع دیگری صورت می‌گیرد و سطوح آن تشخیص داده می‌شود و ابلاغ و اعمال می‌شود. ما یک عضو در آن مربع هستیم. تغییر سطوح حفاظتی هم به جایگاه افراد برمی‌گردد. وقتی شخصی تا دیروز وزیر بوده و حالا نیست، طبیعی است که سطح حفاظتی او تغییر می‌کند. ما به عنوان وزارت اطلاعات نظرات و تهدیدات امنیتی در حوزه مذکور را منعکس کرده‌ایم.

در پایان سخنان علوی، سوال‌کننده از پاسخ وزیر قانع نشد.

نقوی‌حسینی گفت: رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر سوال کننده بعدی بود و سوال کرد که فردی که در جلسه 20 /12/ 92 در ملاقات جمعی از نمایندگان با وزیر اطلاعات و معاونان ایشان در محل هیات رییسه مجلس حضور داشت و وزیر از معرفی وی خودداری کرد، چه کسی بود و تابعیت چه کشوری را داشت؟ چه کسی متن پیاده شده این جلسه را به شکل تحریف شده در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که علوی در پاسخ گفت: اولا بنده فرد مذکور را معرفی کردم و گفتم ایشان صابریان است. تابعیت ایران را دارد و غیر از کربلای معلی به هیچ کشور خارجی هم نرفته است. وی از دوستان رسانه‌یی این‌جانب است. جلسه مذکور هم نه جلسه کمیسیون بوده و نه محرمانه بوده و آمدن فردی همراه وزیر در چنین جلسه‌ای نه ممنوعیت داشته و نه ضرورت هم داشته که معرفی شود. خبر منعکس شده اصلا تحریف شده نیست و اگر تحریف شده، مطابق قانون اقدام کنید و علیه نشریه تحریف کننده شکایت کنید. رسایی از پاسخ وزیر قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: سوال سوم از طرف کریمی قدوسی مطرح شد. وی سوال کرد چرا از ملاقات مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکومان فتنه آمریکایی 88 جلوگیری نکردید؟ آیا نمی‌توانستید از حاشیه‌سازی‌های این گونه که از موانع‌ تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است جلوگیری کند؟ که وزیر اطلاعات در پاسخ گفت؛ این که انتظار باشد که وزارت برود و عملیات کند و جلوی کسی را بگیرد، انتظار درستی نیست. ما گزارش و اخبار لازم را داده‌ایم و تصمیم‌گیری با نهادهای دعوت کننده و مجری است. ما گزارش داده‌ایم و تماس را هم قبل و هم بعد از ملاقات کذایی گرفته‌ایم و اقدام خود را انجام داده‌ایم که کریمی قدوسی نیز از پاسخ وزیر قانع شد.

او ادامه داد: سوال چهارم هم از طرف کریمی‌قدوسی مطرح شد، وی سوال کرد که اقدامات شما در جلوگیری و برخورد با مصادیق تهدیدات امنیت ملی کشور چه بوده است؟ وی سوال خود را در 21 بند مکتوب ارائه کرد. وی گفت که جنابعالی هم عضو شورای عالی امنیت ملی هستید و هم وزیر اطلاعات و جنابعالی مسوول هستید که علوی در پاسخ گفت، اغلب بندهای سوال از 21 بند ارتباطی با وزارت اطلاعات ندارد که وزارت پاسخگو باشد ولی وزارت در چارچوب وظایف اقدامات خود را در بهترین شکل انجام داده‌ است. پس از توضیحات وزیر، کریمی قدوسی از توضیحات قانع نشد.
اخبار سیاسی - ایسنا