اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل حذف ارز مرجع برنج/ انحصار واردات در دست دو شرکت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


دلایل حذف ارز مرجع برنج/ انحصار واردات در دست دو شرکت

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در پاسخ به این سؤال که چرا ارز مرجع برنج حذف شده است اظهار داشت: دلیل بسیار مهم این است که ارز مرجع با محدودیت مواجه است و لذا اولویت کالاهایی که ارز مرجع دریافت می‌کنند در حال تغییر است.

وی افزود: 70 درصد واردات برنج در انحصار دو شرکت بوده است که این دو شرکت با احتکار تعادل قیمتی در بازار را به هم ریخته و باعث افزایش قیمت برنج در بازار شده بودند، لذا دولت ارز مرجع برنج را قطع کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا ارز مرجع گوشت هم حذف شده است یا خیر، اظهار داشت: ارز مرجع گوشت هنوز حذف نشده اما تنها به 10 درصد تقاضاها پاسخ داده می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
ترفند جدید سودجویان در حوزه واردات برنج و مخلوط کردن آن با برنج ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بازرگانی: تکذیب حذف ارز مرجع برنج و گوشت / اعطای کارت معیشت کالا قطعی نیست



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

وزیر بازرگانی: تکذیب حذف ارز مرجع برنج و گوشت / اعطای کارت معیشت کالا قطعی نیست

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با تکذیب حذف ارز مرجع واردات برنج و گوشت گفت: هنوز هیچ تصمیم گیری قطعی درباره اعطای کارت اعتباری یا کارت کالا به اقشار کم درآمد گرفته نشده است.

مهدی غضنفری در پاسخ به سوال ایسنا درباره بحث‌های مطرح شده در مورد حذف ارز مرجع واردات برنج و گوشت گفت: هیچ ارز مرجعی از جمله ارز مرجع واردات کالاهای اساسی مانند برنج و گوشت حذف نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اعطای کارت اعتباری خرید کالا به اقشار کم درآمد اظهار کرد: انتشار چنین کارتی در حد یک پیشنهاد در جلسات کارگروه مشترک دولت و مجلس مطرح شده است اما هیچ تصمیم گیری درباره آن انجام نشده است.

غضنفری در پاسخ به سوال دیگری درباره توقف صادرات خودروی ایران به عراق عنوان کرد: مشکلاتی در مورد صادرات خودروی ایران به عراق به وجود آمده که در حال برطرف کردن‌ آن هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول چگونگی و باز توزیع سهم 30 درصدی صنعت و تولید از درآمد اجرای فاز دوم شده است که براین اساس پیشنهادات مربوطه روز شنبه در جلسه کارگروه مشترک دولت ومجلس مطرح می‌شود.

وی افزود: براساس توافقات انجام شده قرار است هر بخش به همان میزان که در درآمد هدفمندی‌ یارانه‌ها سهم دارد در باز توزیع این درآمد نیز سهم داشته باشد./ایسنا