اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلار دامن سكه را گرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دلار دامن سكه را گرفت

توصیه به معامله‌گران: حد سود و زیان خود را مشخص كنید

مبادلات بازار قراردادهای آتی دیروز به تاثیر از نوسانات دلار با افزایش قابل توجهی رو به رو شده بود. این در شرایطی است كه مهم‌ترین عامل تغییر قیمت‌ها در بازار نقدی، تحركات مثبت دلار است.

صرافان پیش بینی كرده اند دلار 3 هزار تومانی به احتمال زیاد امروز با قیمت بیشتر از روز قبل دادوستد شود و این باعث شده تقاضا برای دلار افزایش یابد.

سیاوش سلیمانی یكی از كارگزاران بورس كالا با اشاره به اینكه اخبار و گزارش‌های غیر‌اقتصادی روی روند دادوستدها تاثیرگذار بوده است، اظهار كرد: قیمت سكه در بازار آتی بیشتر متاثر از پارامترهای برون‌زای سیاسی و به تناسب تحلیل‌های فاندامنتال، افزایش محسوسی را تجربه كرده و این در حالی است كه اختلاف سررسیدها بالا رفته و سود آربیتراژی از اختلاف قیمت‌ها نیز به درصد مناسبی رسیده است.

سلیمانی در خصوص سطح تقاضای دلار خاطرنشان كرد: در شرایط كنونی عملا تعطیلات كریسمس آغاز شده و چه بسا تقاضا برای دلار در روزهای اخیر نیز به همین دلیل افزایش یافته است. به باور این كارشناس بازار آتی، از محتوای سخنان دو طرف مذاكره كننده ایران و گروه 1+5 چنین بر می‌آید هنوز اختلاف‌نظرهایی باقی مانده و در صورتی كه پارامترهای برون‌زای سیاسی همچنان بخشی از بازار باشند چه بسا موج جدیدی از صعود قیمت‌ها را می‌توان شاهد بود. 

البته رفتار و تصمیمات دولت و بانك مركزی نشان می‌دهد دولت تمایل چندانی به پایین آمدن قیمت‌ها ندارد.سلیمانی با توصیه به معامله‌گران در خصوص گرفتن موقعیت‌های خرید و فروش اظهار كرد: آنهایی كه نقدشوندگی بیشتری دارند باید با گرفتن موقعیت‌های خرید و فروش حد ضرر خود را مشخص كنند و سعی كنند از اقدام به ایجاد موقعیت‌های فروش بدون هر گونه استراتژی، از ضررهای هنگفت جلوگیری كنند. 

این كارشناس بازار آتی در ادامه افزود: با توجه به سود آربیتراژی بالایی كه در بازار وجود دارد معامله‌گران بهتر است جانب احتیاط را در هر صورت رعایت كنند زیرا در صورت صعود شدید ممكن است كال مارجین شوند به همین دلیل خریداران حد ضرر خود را مشخص كنند و فروشندگان نیز جانب احتیاط را بگیرند و بخشی از وجه خود را به عنوان وجه تضمین احتیاطی در نزد خود نگه دارند زیرا با توجه به پارامترهای موجود، امكان افزایش قیمت‌ها و رسیدن قیمت دلار به سطوح بالاتر و به تناسب آنها افزایش قیمت‌ها در بازار نقدی و آتی سكه تا قبل از پایان سال‌جاری وجود دارد.

در دادوستدهای دیروز، سكه سررسید دی‌ماه با افزایش 24/4 درصدی در محدوده یك میلیون و 307 هزار تومان تا یك میلیون و 353 هزار تومان، سررسید بهمن‌ماه با افزایش 42/4 درصدی در محدوده یك میلیون و 392 هزار تومان تا یك میلیون و 443 هزار تومان و سررسید اسفندماه با افزایش 72/4 درصدی در محدوده یك میلیون و 477 هزار تومان تا یك میلیون و 532 هزار تومان قرار گرفت./دنیای اقتصاد

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبات نرخ دلار و سكه از سوی بانك مركزی



 

ثبات نرخ دلار و سكه از سوی بانك مركزی

 

تهران - بانك مركزی روز یكشنبه نرخ مرجع هر دلار آمریكا را 10 هزار و 563 ریال اعلام كرد كه نسبت به رقم دیروز تغییری نداشته است.

 

 

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‌بانك مركزی همچنین نرخ مرجع هرپوند را 17 هزار و 314 ریال و نرخ مرجع هر یورو را 15 هزار و 85 ریال تعیین كرد كه این ارقام نیز نسبت به روز یاد شده ثابت بود.

 

 

** نرخ سكه

 

نرخ هر قطعه سكه طلا طرح جدید، روز جاری در شعبه های بانكی توزیع كننده چهار میلیون و
388 هزار و 800 ریال، قیمت نیم سكه بهار آزادی نیز دو میلیون و 194 هزار و 400 ریال و بهای ربع سكه بهار آزادی نیز یك میلیون و 211 هزار و 600 ریال اعلام شد كه این رقام برای دومین روز متوالی ثابت بودند.... / تحلیل : ایرنا