اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع تمام‌قد از میراث ‌احمدی‌نژاد دوربرگردانهای جدید را نابلدها ساختند



 

 

 

دفاع تمام‌قد از میراث ‌احمدی‌نژاد دوربرگردانهای جدید را نابلدها ساختند

 

 

حمید بهبهانی در مورد حذف برخی دوربرگردانهای پایتخت گفت: دوربرگردانهای قدیمی هیچ مشکلی ندارند و سبب کاهش ۴۰ درصدی ترافیک شده اند اما دوربرگردانهایی که در زمان مدیریت جدید شهرداری توسط کار نابلدها ساخته شده اند باید حذف شوند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، حذف دوربرگردان ها در پایتخت که بیست روز پیش توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مطرح شد بازتابهای فراوانی داشت. از موضع گیری دبیر شورای عالی ترافیک که در واکنش به این اقدام پیشنهاد حذف تونل توحید را داد تا اعضای شورای شهر تهران که خواستار اصلاح سخنان معاون شهردار شدند.

هر چند جعفر تشکری هاشمی در جلسه شورا اعلام کرد: حذف تمام دوربرگردان ها منظور وی نبوده است اما در مصاحبه اش در یکی از روزنام های صبح تاکید کرد تا آخرین دوربرگردان تهران حذف می شود.

با حمید بهبهانی وزیر راه سابق و معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در زمان مدیریت احمدی نژاد که گفته می شود طرح احداث دوربرگردانها ابتکار وی بوده به گفتگو نشسته ایم. او از میراثی که برای شهر تهران گذاشته است دفاع می کند.

برخی معتقدند احداث دوربرگردان ها در شهر تهران طرحی غیرعلمی بوده و منجر به بروز حوادث رانندگی در سطح شهر شده است نظر شما در این رابطه چیست؟

این موضوع شبیه این است که کسی را کشته باشند و آن وقت بپرسیم چرا کشتید؟ من به تازگی در این رابطه با آقای بیادی صحبت کردم. وی گفت برخی خارج از مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک این مباحث را مطرح می کنند و قصد شکرآب کردن رابطه شهرداری و دولت را دارند.

موافقان حذف دوربرگردان ها می گویند تنها در ایران از دور برگردانها استفاده می شود؟

بله ایران اولین کشوری است که طرح دوربرگردان ها را مطرح کرده است چرا ما نباید اولین باشیم. همیشه کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و یکبار هم ایران پیشرو بوده است. یک بار هم ما طرح هایمان را بسته بندی کنیم و برای سایر کشورها بفرستیم. من خودم به درخواست فرانسه برای توضیح این طرح به این کشور سفر کردم و در خصوص دوربرگردان ها توضیح دادم. در خصوص دوربرگردان ها ۲۰ مقاله علمی منتشر شده است و کاملا مستند و علمی است. همچنین برای اجرای این طرح پژوهش های زیادی انجام شده اما مردم بهترین پژوهش هستند و رفع مشکل ترافیک را با وجود این دوربرگردان ها حس کرده اند. البته در آن مقطع زمانی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکل ترافیک تهران با دوربرگردان ها حل شد.

در آخرین جلسه شورای شهر مطرح شد که برخی از دوربرگردان ها که حادثه خیز هستند حذف می شود. مگر مطالعه ای در خصوص جانمایی این دوربرگردان ها انجام نشده که اکنون مسئولان شهری در صدد حذفشان هستند؟

بله برخی از این دوربرگردان ها غیراستاندارد است وانهم دوربرگردان هایی که در دوره کنونی مدیریت شهرداری ساخته شده است. در این دوره تعداد زیادی دوربرگردان ساخته شد که بخشی مربوط به متخصصان قدیم است که استاندارد و اصولی است اما زمانی که تازه کارها و کار نابلدها آمدند این دوربرگردان ها به صورت غیراستاندارد ساخته شد. در حال حاضر در تمام شهرهای مازندران این دوربرگردان ها در حال ساخته شدن است.

خذف این دوربرگردان ها را علمی می دانید؟

بیشتر این خذف ها به دلیل احداث خطوط BRT است.

دبیر شورای عالی ترافیک ماهیت حذف دوربرگردان ها را سیاسی می داند، شما این موضوع را قبول دارید ؟

شما بهتر می دانید. کار ما کار گل است. به ماهیت حرف ها توجهی نمی کنیم.

خانم احمدی نژاد هم در اظهار نظری اعلام کردند چون این طرح در زمان شهردار بودن رئیس جمهور بوده است ماهیتی سیاسی دارد؟

همین طور است، دقیقا خانم احمدی نژاد درست می گویند. مطرح کردن این موضوع ریشه در موضوعات سیاسی دارد.../مهر


ویدیو مرتبط :
حمایت تمام قد کی روش از احمدی نژاد در بی بی سی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع تمام‌قد احمدی‌نژاد از بقایی



اخبار,اخبارسیاسی  , احمدی‌نژاد

دیروز دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم یعنی محمود احمدی‌نژاد در ارتباط با دستگیری حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد که «رئیس‌جمهور دوره‌های نهم و دهم به‌طور قاطع از پاکی، پاکدستی و حقانیت بقایی تا آخر دفاع خواهد کرد.»

خط قرمز در تعریف احمدی‌نژاد چیست؟ 8 تیر سال 90 بود که احمدی‌نژاد در قامت رئیس‌جمهور وقت گفت: «كابینه خط قرمزی است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازی كنند، دیگر من باید وظیفه‌ قانونی خود را انجام دهم. طبیعی است كه این اتفاقات و مسائل در كار كشور اثر می‌گذارد. در كار دولت مردم از من می‌پرسند، سوال می‌كنند، می‌خواهند و می‌گویند چه می‌شود و چه باید كرد؟ حتی همكارانم در دولت.»

 

در آن زمان چشم‌ها همه به سمت محمدرضا رحیمی چرخید که خط قرمز احمدی‌نژاد عنوان شده بود اما سرانجام چه شد؟ غیر از نامه اعلام برائت احمدی‌نژاد از این خط قرمز، اتفاق دیگری افتاد؟ آنچه نگاه‌های ترحم‌بر‌انگیز را متوجه رحیمی کرد این بخش از نامه احمدی‌نژاد بود که در آن ذکر شده بود: «تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح، مربوط به سال ۸۶ و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده است و در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است. اصولا این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است.»

 

خط قرمز احمدی‌نژاد پس از خواندن این نامه تنها یک جواب نوشت و به احمدی‌نژاد یادآور شد که «زمان گذشت و رفته‌رفته احمدی‌نژاد و رفتارهایش متفاوت از سال‌های گذشته شده بود. هربار که به مشورت می‌نشستیم به ... بیشتر توجه می‌کردید تا مشورت‌های ناشی از تجربه‌های مختلف من. در سال آخر دولت اصرارتان بر کاندیداتوری فرد موردنظر چنان بود که گویی از جایی به شما الهام می‌شده است و حاضر نبودید حرفی غیر از آن بشنوید و نظر بنده و جمعی از همکارانم در دولت را نپذیرفتید و وقعی ننهادید تا جایی که اینجانب با همفکری برخی از اعضای کابینه چاره‌ای نداشتم

 

جز اینکه در شرایط سخت عمل جراحی همسرم برای ثبت در آینده تاریخ و برای دلگرمی همکارانم در دولت خطر کنم و به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام نمایم تا به‌طور نمادین اختلاف‌نظرم را با رویکرد شما بیان کنم و البته در نهایت باز هم به اصرار شما، بازی را بار دیگر در صحنه رفاقت باختم و باز هم حرفتان را گوش کردم و به‌رغم میلم انصراف دادم.» رحیمی برخلاف تصور خود آرام به زندان رفت تا دوره محکومیت را سپری کند. دیگر او احمدی‌نژاد را با صفات خاص خطاب نکرد و در مراسم‌هایی که دولتمردان دهم حضور داشتند اثری از رحیمی نبود که نشانه گلایه او قلمداد شد. زمان گذشت تا ....


 خط قرمز واقعی؟!
زمان گذشت تا روز دوشنبه حمید بقایی بازداشت شد و درمورد دلایل بازداشت او توضیح مبسوطی صورت نگرفت. همگان منتظر بودند تا نامه اعلام برائت دیگری از دفتر احمدی‌نژاد صادر شود و برخی به شوخی این موضوع را مطرح می‌کردند که بقایی هم برای احمدی‌نژاد ناشناس شده است تا اینکه دیروز نامه‌ای به این شرح منتشر شد: «ملت بزرگوار ایران؛ با سلام و آرزوی سلامتی، عزت و موفقیت آحاد مردم فهیم و خبیر ایران عزیز، در ارتباط با دستگیری جناب آقای حمید بقایی، معاون محترم اجرایی رئیس‌جمهور در دولت دهم نکاتی را به شرح زیر اعلام می‌دارد.

 

1- جناب آقای حمید بقایی فردی مومن، انقلابی و کاملا پاکدست است و در تمام عمر پربرکت خود، خدمتگزاری صدیق و بی‌منت برای کشور، مردم و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.


2- مقایسه نحوه برخورد با ایشان و دیگران نشان‌دهنده آن است که رفتار با آقای بقایی تا چه میزان از ضوابط و مبانی حقوقی برخوردار بوده است .... 3- لازم به تاکید نیست که مسئولیت حفظ سلامت آقای بقایی و فراهم آوردن فرصت بایسته و شایسته برای استفاده ایشان از تمام حقوق قانونی و شهروندی خود، بر عهده مسئولان ذیربط است. 4- رئیس‌جمهور دوره‌های نهم و دهم براساس مبانی اخلاقی و انسانی، دفاع از حق و حقیقت را وظیفه خود می‌داند و به‌طور قاطع از پاکی، پاکدستی و حقانیت جناب آقای بقایی تا آخر دفاع خواهد کرد. از خداوند منان سلامتی و عزت ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و توفیق همگان را در جلب رضای الهی و رعایت قوانین و حقوق مردم از سوی مسئولان ذیربط مسئلت داریم.»


 افشای واقعیت پس از 4 سال
شاید اشتباه افکار عمومی بود که در سال90 تصور کردند خط قرمز احمدی‌نژاد معاون اول او یعنی محمدرضا رحیمی است و ذهن‌ها به سمت یک مرد ساکت در گوشه پاستور راهنمایی نشد اما امروز مشخص شد اگر خط قرمزی بوده بیشتر به طیف مشایی در دولت نزدیک بوده است که بقایی در آن می‌گنجد. آیا اگر محمدرضا رحیمی هم در آن حلقه حضور داشت به‌جای نامه حمایت از او، رسانه‌ها اقدام به انتشار نامه برائت می‌کردند؟ یک بام و دو هوای احمدی‌نژاد در این نمونه کاملا هویداست. او به‌طور قاطع از پاکی، پاکدستی و حقانیت بقایی دفاع کرده و نکته جالب اینجاست که هنوز درباره اتهامات بقایی خبری درز پیدا نکرده است.


اخبار  سیاسی  - ارمان