اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت روحانی از هاشمی رفسنجانی برای حضور در فیلم مستند انتخاباتی



 حسن روحانی,انتخابات ریاست جمهوری

روحانی:می خواستندانتخابات را مهندسی کنند،رهبری و مردم اجازه ندادند/جای مرحوم نوذری درمناظره خالی بود

حسن روحانی ضمن انتقاد از مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از دعوت هاشمی رفسنجانی برای حضور در فیلم تبلیغاتی اش خبر داد.

حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در نشستی خبری که در ستاد انتخاباتی اش برگزار شد با اشاره به مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: صداوسیما یادش باشد ما نمی‌خواهیم با گروه رقابت کنیم ما 8 تا می‌خواهیم با هم رقابت کنیم، این کاندیدا‌ها نمی‌خواهند با کشور، نظام یا بزرگان نظام رقابت کنند بلکه می‌خواهند با خودشان رقابت کنند این حادثه وسیله‌ تمسخر در رسانه‌‌های بیگانه شد.

وی با بیان اینکه «توان رسانه‌ای ایران زیر سوال رفت و نتوانستند یک رقابت سالم ایجاد کنند» افزود: توان رسانه‌ای ما در حد توان هسته‌ای ما مهم است این توان رسانه‌ای است که باید مردم و افکار عمومی دنیا را اقناع کند اما برنامه دیشب جک شد که تعدادی از SMSهایش به من هم رسید. دیروز به یکی گفتم جای مرحوم نوذری خالی بود. امیدوارم از این ساعت به بعد رسانه میلی به رسانه ملی تبدیل شود.

وی گفت: این روز‌ها خیلی حرف‌ها شنیدیم؛ چقدر دلم می‌خواهد رسانه ملی باشد نه میلی، عده‌ای می‌خواستند انتخابات را مهندسی کنند اما رهبری و مردم در برابر آنها ایستادند حالا عده‌ای می‌خواهند رقابت کاندیدا‌ها را مهندسی کنند.

وی درباره مواجهه او با مجری گفت و گوی ویژه خبری نیز گفت: مجری برنامه در گفت‌وگو ویژه خبری خودش جلو آمد والا من کاری نداشتم، انگار دستور‌العمل ویژه‌ای داشت. بعد از آن در سایت باشگاه خبرنگاران اتهام زدند و فحش دادن اما دو خط هم عذر‌خواهی نکردند اگر این اشتباهات را سایت دیگری می‌کرد فوراً بسته می‌شد.

روحانی با بیان اینکه میلیون ها نفر داشتند مناظره دیروز را می دیدند تا بتوانند از میان نامزدها انتخاب کنند اظهارداشت: دیروز یک صحنه دیگر بود، من یادم هست در کلاس اول دبستان یک مدیری داشتیم که دانش‌آموزان را تست می‌کرد مناظره‌ دیروز شبیه آن بود این که به کاندیدا‌ها توهین شد. مهم نیست اما اینکه به ملت ایران توهین شد ایراد داشت. میلیون‌ها نفر داشتند این برنامه را می‌دیدند که انتخاب کنند.

حجت الاسام حسن روحانی در جمع خبرنگاران خبر داد: به خاطر مسائلی که پیش آمد و نگذاشتند آقای رفسنجانی در صحنه حضور داشته باشد خدمتشان عرض کردم فرصتی که برای فیلم مستند دارم حاضرم به ایشان اختصاص بدهم تا مردم از نظرات ایشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه «حضورم در صحنه رقابت‌های انتخاباتی به خاطر شرایط ویژه کشور و نقشه‌ها و توصعه‌های دشمن و راه‌حل معظلات داشتم بود» افزود: اولین نیاز امروز ما عقلانیت، تدبیر و در کنارش ایجاد اجماع در میان مسئولان عالی‌رتبه نظام و مسئله دوم وفاع عمومی و انسجام ملی در ادامه اعم سخنان این نامزد می‌آید.

روحانی گفت: ریشه مشکلاتی که در سال‌های اخیر چه در بخش اقتصادی، چه در بخش فرهنگ و سیاست خارجی دچار آن شده‌ایم از افراط‌ها و تفریط‌ها نشأت می‌گیرد.

وی درباره مشکلاتی که در سالهای اخیر ایجاد شده است گفت: در این سال‌ها مسیر اجماع‌سازی طی نشده است و به همین دلیل شکاف بین قوای سه‌گانه و مسئولان عالی‌رتبه را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌اید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: مشکل دیگر ما نخبه‌ستیزی بوده است. نکته دیگر وفاق داخلی است یادمان باشد اگر بنا باشد مشکلات داخلی را حل کنیم راهی جز وفاق نداریم. عمیق کردن اختلافات حزبی و جناحی راه غلطی بود که پیموده شد. در قدیم برخی متخصص تعهد بودند و درجه می‌دادند الان برخی تخصص فتنه پیدا کرده‌اند و برخی هم تخصص بصیرت و معلوم نیست که از کدام دانشگاه تخصص گرفته‌اند که به همه برچسب می‌زنند.

وی با بیان اینکه وقتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شد موجی ایجاد شد که نشان داد این برچسب‌ها چقدر بی‌ارزش‌اند تصریح کرد: برخی سال‌ها خود را خسته کردند و آب در هاون کوبیدند الان آیت‌الله هاشمی در صحنه انتخابات نیستند یا بهتر بگویم کاری کردند که ایشان در صحنه نباشند اما ابر هرچقدر غلیظ باشد آفتاب پشت ابر نمی‌ماند.

موج شادی که در مردم به خاطر کاندیداتوری ایشان به وجود آمد اولین حماسه سیاسی بود.وی گفت: بعد از مسائلی که پیش آمد با آیت‌الله رفسنجانی و افراد دیگری مشورت کردم، همه آنها من را تشویق کردند که این مسیر را ادامه دهم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به من گفت بمان اما یادت باشد تخریب‌ها زیاد می‌شود و باید خود را آماده کنی. من هشت سال است که آماده‌ام، هشت سال ممنوع‌التصویر و ممنوع‌المصاحبه بودم./خبر آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هاشمی رفسنجانی- پرسش و پاسخ انتخاباتی با خبرنگاران خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست انتخاباتی حسن روحانی با حضور فرزندان هاشمی



حسن روحانی,کاندیداتوری حسن روحانی,انتخابات ریاست جمهوری

با شعار دولت تدبیر و امید برگزار شد

نشست انتخاباتی حسن روحانی با حضور فرزندان هاشمی

حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با حضور حامیان خود برای حضور در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش ایسنا، روحانی خاطرنشان کرد: دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود و منشور حقوقی شهروندی را تدوین خواهم کرد.

در این نشست که با شعار «دولت تدبیر و امید» برگزار شد، چهره‌هایی از جمله یاسر و فاطمه هاشمی، محمود علوی، عسگری، ترکان، یونسی، نعمت‌زاده، ‌نوبخت و ... حضور دارند.

در این مراسم هم‌چنین نمایندگانی از قومیت‌های مختلف کشورمان، برخی صنوف بازار، برخی شخصیت‌های سیاسی و هنرمندان حضور دارند.

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رستگاری در گرامی‌داشت یاد حضرت فاطمه(س) به مناسبت ایام سوگواری ایشان سخنرانی کرد./ایسنا