اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری ۶ زورگیر چاقو به دست




 

دستگیری ۶ زورگیر چاقو به دست

 

۶ عضو باندی كه با ضرب و جرح مردم اموال آنها را سرقت می كردند، تاكنون به ۲۷ فقره سرقت توام با رعب و وحشت اعتراف كرده اند.

 

از چندی پیش شكایت های فراوانی در شعبه ۶ دادیاری دادسرای جنایی تهران مطرح بود كه نشان می داد اعضای یك باند از سارقان زورگیر با سوار كردن مردم به عنوان مسافر به ۳ دستگاه خودروی پیكان، پراید و سمند در میانه راه به سوی مردم حمله ورشده و اموالشان را سرقت می كنند. درپی این شكایت ها، دادیار سلیمانی فرد در دادسرای جنایی دستور پیگیری و تحقیق در این زمینه را صادر كرد.

 

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، جستجو و تحقیق برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز و پس از چهره نگاری رایانه ای ردپای ۲ متهم سابقه دار در این سرقت ها شناسایی شد.

 

به این ترتیب با كنترل رفت و آمد دو متهم تحت تعقیب، آنها دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

● انكار و اعتراف

 

با شروع تحقیقات از دو متهم دستگیرشده، آنها ابتدا منكر سرقت و ضرب و جرح مردم شدند، اما در ادامه و پس از دعوت از شاكیان، آنها هر دو متهم را شناسایی كردند.


بنابر این گزارش، در پی این موضوع هر دو متهم اعتراف كردند از چندی پیش با همدستی ۴ نفر از هم محله ای های خود در شهریار و با كرایه ۳ دستگاه خودرو، ابتدا پلاك های دیگر خودرو ها را سرقت كرده و سپس با نصب پلاك های دزدی روی خودروهای كرایه ای در غرب تهران، با ضرب و جرح مردم و ایجاد رعب و وحشت، اموالشان را سرقت می كردند.


● دستگیری اعضای باند


با اعتراف ۲ عضو باند به سرقت گسترده از مردم در پوشش حمل مسافر، دادیار سلیمانی فرد دستور نیابت قضایی را صادر كرد و با اعزام یك تیم عملیاتی از ماموران پلیس آگاهی به شهریار ۴ عضو دیگر این باند نیز یكی پس از دیگری دستگیر شدند و مقادیری از اموال به سرقت رفته، ومردم از مخفیگاه متهمان كشف و ضبط شد.


در ادامه تحقیق از متهمان مشخص شد آنها اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی ـ شیشه ـ دارند و تاكنون ۲۷ بار از مردم سرقت كرده اند .


دادیار سلیمانی فرد با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهمان بدون پوشاندن چهره از مردم خواست كسانی كه اموالشان از سوی سرنشینان خودروی سمند نقره ای، پراید مشكی و پیكان سفید رنگ سرقت شده است، به شعبه ۶ دادیاری دادسرای جنایی یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند.... / گزارش : جام جم آنلاین






ویدیو مرتبط :
زورگیران خشن در تهران - دستگیری زورگیر قمه به دست کمتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری زورگیر چاقو به دست



 

مردی كه برای تامین هزینه درمان همسرش، با تهدید چاقو از مردم سرقت می‌كرد، دستگیر شد.هفته گذشته مردی به كلانتری پایانه غرب تهران مراجعه و از مرد سارقی شكایت كرد.



مالباخته در تشریح ماجرا به پلیس گفت: حوالی میدان آزادی تهران مردی چاقو به دست به سویم حمله‌رو شد و مرا به گروگان گرفت و تهدید كرد در صورت مقاومت مرا به قتل می‌رساند. وی ادامه داد: مرد مهاجم پول‌هایم را سرقت كرد و پس از كتك زدن من، متواری شد.


با اطلاعاتی كه مالباخته در اختیار ماموران قرار داد، چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد سارق صورت گرفت و ماموران جستجو برای یافتن مرد جوان را آغاز كردند.


در ادامه تحقیقات پلیسی، چند تبعه افغان و شهروند تهرانی به مركز پلیس مراجعه و شكایت‌های مشابهی ارائه كردند. ماموران در بررسی پرونده‌های شاكیان پی بردند همگی به یك شیوه در دام یك مرد جوان گرفتار شده‌اند.



ماموران با به دست آوردن مشخصات مرد سارق، روز دوشنبه وی را در یكی از محله‌های تهران شناسایی و دستگیر كردند.



با انتقال متهم به اداره پلیس، وی اظهارات متناقضی را بیان كرد بنابراین به شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران منتقل و مورد تحقیق قضایی قرار گرفت.



متهم جوان در اعترافات خود در تشریح ماجرای اخاذی‌ها به بازپرس حسنی گفت: چندی قبل همسرم با یك خودرو تصادف كرد و پس از این حادثه، راننده متواری شد و همسرم زیبایی چهره‌اش را از دست داد و چون پولی برای هزینه درمان وی نداشتم، تصمیم گرفتم از مردم اخاذی كنم.



متهم در ادامه بیان كرد: از چند هفته قبل حوالی ترمینال غرب و بوستان‌های غرب تهران پرسه می‌زدم و با شناسایی اتباع افغان و رهگذران با چاقو به سوی آنها حمله‌‌ور شده و با تهدید به مرگ، پول‌هایشان را سرقت و پس از كتك زدن آنها، فرار می‌كردم.



متهم پرونده با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.... / جام‌جم آنلاین