اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری یک تیم مسلح از گروهک ریگی



 

دستگیری یک تیم مسلح از گروهک ریگی

 

دستگیری یک تیم مسلح از گروهک ریگی

ماموران امنیتی موفق شدند این گروهک تروریستی را که قصد داشتند ...

یک منبع آگاه با اعلام این خبر به جوان آنلاین گفت:افراد دستگیر شده قصد داشتند با ایجاد اغتشاش و خرابکاری در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) امنیت مراسم را برهم زنند.

ازاین تیم تروریستی که بنا به گفته این منبع آگاه در روز پنج شنبه 13خرداد در کرج دستگیر شده اند، مقادیری سلاح ازجمله: کلاشینکف،تیربارگرینوف,سلاحکمری،نارنجک و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شده است...../تحلیل:جهان نیوز


ویدیو مرتبط :
دستگیری عبدالمالک ریگی تروریست گروهک جندالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عضو گروهک ریگی قبل از عملیات انتحاری



ایلنا: رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان دستگیری یكی از اعضای گروهك جند‌الشیطان پیش از عملیات انتحاری در كشور خبر داد.

 

حجت الاسلام حمیدی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده عملیات تروریستی روز تاسوعا در چابهار،گفت: تحقیقات مقدماتی از چهار متهم این پرونده به اتمام رسیده و دادستان با صدور كیفرخواست و تقاضای مجازات اعدام به اتهام محاربه، پرونده را به مجتمع ویژه جرایم امنیتی دادگاه انقلاب زاهدان ارسال كرده است و بعد از صدور حكم بدوی، پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی ارسال خواهد شد.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش كه آیا این افراد چهار متهم اصلی بوده و به عبارتی افرادی كه بمب را تهیه كردند، وارد كشور كرده‌اند و تحویل تروریست‌ها داده‌اند، اظهار كرد: این متهمان از افرادی هستند كه به تروریسم‌ها كمك كرد و ضمن پناه دادن به آنها در انجام عملیات نیز تروریست‌ها را راهنمایی كرده و وقوع این عملیات را برای آنها تسهیل كرده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری كه مبنی بر این آیا اتهام این افراد را می‌توان معاونت در جرم تلقی كرد،گفت: خیر. اتهام اصلی این افراد عضویت در گروهك تروریستی است كه عضویت خود عنوان محاربه داشته و مجازات آن اعدام است و طبق قانون تا زمانی كه مركزیت گروهك‌های معاند باپرجاست، عضویت در آنها جنبه محاربه داشته و افراد به اتهام محاربه دستگیر می‌شوند.

حمیدی رسیدگی پرونده افراد مرتبط با گروهك تروریستی جند‌الشیطان را به صورت فوق العاده و خارج از نوبت عنوان كرد و گفت: پرونده تروریستی چابهار نیز به صورت خارج از نوبت ر سیدگی خواهد شد در حال حاضر پرونده در مرحله تعیین وكیل است و طبق قانون یا خود افراد باید وكیل انتخاب كنند یا ما باید برای آنها وكیل تسخیری انتخاب كنیم. زمانی كه وكلا انتخاب و پرونده را مطالعه كردند دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان درخصوص انتقادات نماینده ایرانشهر مبنی بر اینكه انسداد مرزها در استان به درستی انجام نشده و دولت نیز بودجه كافی را اختصاص نمی‌دهد،گفت: انسداد مرزها در استا‌ن‌های مرزی هرچند آغاز شده، اما به طور كامل تمام نشده است و با توجه به اینكه بیش از 1300 كیلومتر مرز خاكی داریم نیاز به بودجه و زمان بیشتری دارد.

حمیدی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینكه با توجه به تهدیدات مسوولان گروهك جند‌الشیطان بعد از اعدام عبدالمالك ریگی، آیا توانسته‌اید پیش از اقدام تروریستی از سوی این گروهك عوامل آنها را شناسایی و دستگیر كنید،گفت: این افراد همواره درصدد ناامنی هستند و بعد از اعدام عبدالمالك نیز به دلیل اینكه هسته مركزی این گروهك به فعالیت خود ادامه می‌دهد تهدیدات وجود دارد. اما با رصد‌های اطلاعاتی كه صورت می‌گیرد افرادی كه به‌عنوان عملیات انتحاری وارد كشور می‌شوند شناسایی و قبل از هر اقدامی بازداشت می‌شوند.

حمیدی از دستگیری یكی از اعضای این گروهك تروریستی كه برای انجام عملیات انتحاری وارد كشور شده بود خبر داد و گفت: در حدود یك ماه پیش نیروهای امنیتی موردی را پیگیری كه نهایتا منتهی به نتیجه شد و فرد قبل از اینكه بتواند اقدامی را انجام دهد دستگیر شد. این فرد به قصد انجام عملیات انتحاری وارد مرزهای كشور شده بود كه بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.../ایلنا