اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری چند شهروند اسلواکی در ایران به اتهام جاسوسی



دستگیری شهروندان اسلواکی به اتهام جاسوسی

مطبوعات براتیسلاوا خبر دادند:

دستگیری چند شهروند اسلواکی در ایران به اتهام جاسوسی

وزارت امور خارجه اسلواکی روز جمعه اعلام کرد در حال گفتگو و رایزنی با مقامات ایرانی بر سر بازداشت شماری از شهروندان اسلواکی در ایران به اتهام جاسوسی است؛ این افراد 5 یا 6 نفر هستند که حدود سه هفته قبل به دنبال عکس برداری از آسمان از تاسیسات نظامی در ایران، دستگیر شدند.

ایران چند شهروند اسلواکی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.

به گزارش "ایران دیپلماتیک" به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه اسلواکی روز جمعه اعلام کرد در حال گفتگو و رایزنی با مقامات ایرانی بر سر بازداشت شماری از شهروندان اسلواکی در ایران به اتهام جاسوسی است.

 

"بورس گاندیل" سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: دیپلمات های ما در تهران با شهروندان اسلواکی بازداشت شده و مقامات ایرانی در تماس هستند. پیگیری این مسئله ادامه دارد و نمی توانیم جزئیاتی را در این باره ارائه کنیم.

 

روزنامه "اس ام ای" اسلواکی در این باره نوشته است: شماری از شهروندان اسلواکی که در ایران چتربازی می کردند به اتهام جاسوسی بازداشت شده اند.

 

برپایه گزارش این روزنامه، این افراد 5 یا 6 نفر هستند که حدود سه هفته قبل به دنبال عکس برداری از آسمان از تاسیسات نظامی در ایران، دستگیر شدند.

 

در بهمن ماه گذشته هم مقامات ایرانی یک شهروند 26 ساله اسلواکی فعال در بخش مخابرات را در به اتهام جاسوسی به سود آمریکا بازداشت اما بعد از 40 روز وی را آزاد کردند.

مطبوعات اسلواکی نام این فرد را " متی فالوک " 26 ساله اعلام کرده بودند که در تابستان 2012 برای کار در بخش ارتباطات به ایران سفر کرده بود.

 

در زمستان گذشته ، مستندی از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و در آن عکس هایی از این فرد در خیابان ها و هتل های تهران پخش شد. وی پس از چند ماه تحت نظر قرار داشتن توسط وزارت اطلاعات ایران در آگوست 2012 بازداشت شد.

 

به گزارش ایران دیپلماتیک این فرد متهم بود با دانشمندان ایرانی برای کسب اطلاعاتی در مورد پیشرفت علمی ایران از طریق شرکت استخدام بین المللی که دفتر آن در اسلواکی قرار دارد، تماس هایی برقرار کرده است.

 

فالوک در این مستند با عذرخواهی از ملت ایران اعتراف می کند که از طریق فردی به نام " ستیو لوجانو " در سی آی ای آمریکا گماشته شده بود./ایران دیپلماتیک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعدام ۴شهروند عراقی به اتهام جاسوسی توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه 30 شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

هم اکنون اعضای این شبکه در حال محاکمه هستند که در میان آنها 30 شهروند سعودی حضور دارند.

محاکمه 30 شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایرانیک مقام عربستان سعودی در اتهام زنی جدید علیه ایران، تهران را به داشتن شبکه جاسوسی در شهرهای عربستان سعودی متهم کرد.
 
به گزارش عصرایران، "بسام بن زکی عطیه" مقام ارشد در دادستانی عربستان سعودی اتهامات جدیدی را علیه ایران مطرح کرد. وی مدعی شد ایران در عربستان سعودی شبکه جاسوسی داشت که در 8 شهر این کشور فعالیت می کرد. هم اکنون اعضای این شبکه در حال محاکمه هستند که در میان آنها 30 شهروند سعودی حضور دارند.

این مقام سعودی برای ادعاهای ضدایرانی خود دلیلی مطرح نکرده است. این خبر به صورت گسترده در مطبوعات سعودی منتشر شده است.

وی همچنین مدعی شد: مقامات سعودی درباره حمله ناکام به تعدادی از سایت های اینترنتی دولتی در عربستان سعودی تحقیق می کنند. هدف از این حمله، هک سایت ها و به دست آوردن اطلاعات آنها بود.
 
او ادعا کرد: این شبکه جاسوسی از سوی سفارت ایران در ریاض فعالیت می کرد. این شبکه 64 مورد اطلاعات نظامی و امنیتی و غیرنظامی از 7 بخش مختلف در عربستان سعودی به ایران منتقل کرده بود. سفارت ایران در ریاض، این افراد را سازماندهی کرده بود.
 
این مقام سعودی همچنین ایران را متهم کرده است که از فعالیت های حج در فعالیت هایی از جمله جمع آوری اطلاعات استفاده کرده است.
 
او این سخنان را در همایش تروریسم و سازمان های تروریستی - چالش های خطرو رویارویی مطرح کرد. این همایش  توسط مجلس شورای عربستان سعودی را برگزار کرد.

ایران و عربستان سعودی روابط پرتنشی را تجربه می کنند. عربستان سعودی قبل از این به دنبال حمله به سفارت سعودی در تهران، روابط با ایران را قطع کرد و سفارتش را بست. ریاض همچنین سفارت ایران در این شهر را نیز تعطیل کرد.