اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری هكر چهار هزار حساب بانكی



پسری جوان كه اقدام به كلاهبرداری اینترنتی میلیونی از چهار هزار حساب بانكی كرده بود از سوی پلیس فتای استان مركزی شناسایی و دستگیر شد.

فروردین امسال مردی جوان به پلیس آگاهی ساوه مراجعه كرد و ماموران را در جریان برداشت غیرمجاز از حساب بانكی‌اش قرار داد. با ثبت شكایت مالباخته پرونده‌ای با موضوع «كلاهبرداری اینترنتی» تشكیل شد و برای رسیدگی در اختیار پلیس فتای استان مركزی قرار گرفت. همزمان با رسیدگی به پرونده، شكایت‌های مشابه دیگری نیز به پلیس فتای اراك ارسال شد كه نشان می‌داد متهم دامنه فعالیت‌های خود را گسترده كرده و موفق به كلاهبرداری میلیونی از حساب هزاران ایرانی شده است.

 

تحقیقات ماموران نشان می‌داد كه متهم با طراحی ١٥ سایت با صفحه جعلی بانك‌های مختلف موفق به كلاهبرداری از حساب افرادی شده است كه قصد استفاده از خدمات اینترنتی بانك‌ها را داشته‌اند.


سردار عزیز‌الله ملكی، فرمانده انتظامی استان مركزی در تشریح جزییات پرونده گفت: « در این سایت‌ها به شگردهای مختلف، كاربرانی كه برای خرید یك محصول با قیمت بسیار پایین در حدود ١٠ هزار ریال به سمت درگاه جعلی بانك هدایت می‌شدند، بلافاصله بعد از وارد كردن اطلاعات حساب‌شان، تمامی داده‌های‌شان از سوی متهم جمع‌آوری و پس از آن از حساب‌شان به شكل غیرمجاز برداشت می‌شد. »

 

به گفته سردار ملكی، تحقیقات ماموران ادامه داشت تا سرانجام با ردیابی آی‌پی متهم و استفاده از شگردهای تخصصی كشف جرایم سایبری در پلیس فتای اراك، مخفیگاه متهم در شهرستان قم شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شد. با دستگیری متهم، ماموران موفق شدند با بازرسی از تجهیزات فنی و یارانه پسر جوان، به اطلاعات حساب چهار هزار كاربر فضای مجازی دسترسی پیدا كنند كه متهم قصد كلاهبرداری از آنها را داشت.


متهم دستگیر شده جوانی ٣٠ ساله دارای مدرك دیپلم است كه در مدت سه سال اقدام به طراحی سایت‌های مختلف در فضای مجازی كرده بود.

 

او كه برای انجام بازجویی به پلیس فتای اراك منتقل شده بود در همان تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «من با طراحی صفحات جعلی بانك‌های مختلف موفق به دستیابی به اطلاعات حساب چهار هزار نفر شده بودم.

 

پس از آن اقدام به برداشت غیرمجاز مبلغ ٤٢٠ میلیون تومان از حساب‌های كاربران اینترنتی كردم اما سرانجام از سوی پلیس دستگیر شدم. » سردار ملكی در پایان از ادامه رسیدگی به پرونده تا شناسایی سایر مالباختگان خبر داد.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
حساب بانكی بابك زنجانی كه توسط آرش صابریان واریز گردیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری نوجوانی به اتهام سرقت از حساب بانكی مادرش



 

دستگیری نوجوانی به اتهام سرقت از حساب بانكی مادرش

 

پسر ۱۶ ساله ای كه به طور مخفیانه از عابربانك مادرش برداشت كرده بود، دستگیر شد.

اوایل آذرماه امسال زنی به یكی از كلانتری های بوشهر مراجعه كرده و مدعی شده در چهار مرحله، مبلغ چهار میلیون و ششصد هزار ریال از حسابش برداشت شده است.

در ادامه پس از شنیدن اظهارات مالباخته، ماموران كلانتری پرونده وی را به پلیس فتا ارجاع داده اند و ماموران در انجام تحقیقات پس از مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دستگاه های عابربانك، متوجه شدند فرد برداشت كننده یك پسر نوجوان است.

به گزارش ایسنا، پس از شناسایی و احضار متهم با هویت «مسعود ۱۶ ساله» به اداره پلیس در رویارویی وی با مالباخته مشخص می شود كه شاكی مادر وی است كه این نوجوان پس از رویارویی به كرده خود معترف شده و علت آن را برداشت پول برای مسائل شخصی عنوان كرد.../ایسنا