اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری كیف قاپ سابقه دار در رختخواب



دستگیری كیف قاپ سابقه دار در رختخواب

 

كیف قاپ سابقه دار كه با همدستی دوستش اقدام به كیف قاپی از خودروهایی كه پشت چراغ قرمز متوقف بودند، می كردند، توسط كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

در آخرین روز مهر ماه امسال، زنی با حضور در كلانتری ۱۲۷ نارمك اظهار داشت: گردنبندم توسط یك جوان حدودا ۲۵ ساله به سرقت رفت و زمانی كه می خواستم او را تعقیب كنم، در سوی دیگر خیابان سوار یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ شد و به همراه جوان دیگری از محل متواری شد.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالبخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در خصوص نحوه سرقت گردنبند طلای خود به كارآگاهان گفت: پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان دماوند و ۳۰ متری نیروی هوایی بودم كه ناگهان پسر جوان حدودا ۲۵ ساله ای درب ماشینم را باز كرد و در یك لحظه زنجیر گردنم را كنده و پای به فرار گذاشت و چند متر آن طرف تر و در سوی دیگر خیابان سوار یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ از نوع «ویو» شد و به همراه جوان دیگری از محل متواری شد.

این زن مالباخته در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: قادر به تشخیص چهره سارق اصلی هستم و اگر او و یا تصویرش را ببینم قطعا قادر به تشخیص او خواهم بود.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص شناسایی سارق، بلافاصله تصاویر متهمان و مجرمان سابقه دار به ویژه در جرایم كیف قاپی و گردنبند قاپی در مقابل او قرار گرفت؛ در بررسی های انجام شده در این خصوص، مالباخته با قاطعیت انگشت اتهام خود را بر روی یكی از مجرمان سابقه دار به هویت «مهرداد.ش» گذاشت.

مهرداد.ش كیست؟

«مهرداد.ش» از مجرمان سابقه دار پلیس به ویژه پلیس آگاهی است كه پیش از این بارها به اتهام ارتكاب جرایم مختلف، دستگیر و روانه زندان شده است.

وی پیش از این نیز به اتهام كیف قاپی از سوی كارآگاهان پایگاه های سوم و یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده است. در یك نوبت از دستگیری ها نیز وی به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

این متهم علیرغم سوابق ارتكاب جرایم مختلف در زمینه سرقت و خرید و فروش مواد مخدر، در یك نوبت نیز به اتهام سلب آسایش شهروندان و بر هم زدن نظم عمومی و به عنوان اراذل و اوباش دستگیر و روانه زندان شده است.

با مراجعه تعدادی دیگر از مالباختگانی كه توسط سرنشینان یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ مورد كیف قاپی از داخل خودرو یا گردنبندقاپی قرار گرفته بودند، این افراد به اتفاق، مهرداد را به عنوان سارق اموال خود معرفی كردند.

كارآگاهان با اطمینان از آغاز و تكرار اقدامات مجرمانه از سوی مهرداد، شناسایی و دستگیری او و همدستش را در دستور كار خود قرار داده و در تحقیقات پلیسی خود، علیرغم آنكه مهرداد پس از آزادی از زندان در تاریخ ۲۴ شهریور امسال نسبت به جا به جایی مخفیگاه خود در شرق تهران اقدام كرده بود، موفق به شناسایی مخفیگاه جدید وی در خیابان ۱۹۶ تهرانپارس شده و در تاریخ ۹ آبان، در یك عملیات غافلگیرانه و قبل از هرگونه اقدام متهم برای فرار، خود را به بالای سر او رسانده و مهرداد را در حالی كه همچنان خواب بوده و متوجه حضور كارآگاهان در مخفیگاهش نشده بود، دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل كردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی صراحتا به ارتكاب جرایم خود در خصوص كیف قاپی و گردنبندقاپی از سرنشینان خودروهای سطح شهر تهران به ویژه در مناطق شرق و شمال تهران اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: پس از آزادی از زندان، به همراه یكی از بچه محل های قدیمی به نام «محمد.ش» كه یك دستگاه موتورسیكلت «ویو» آبی رنگ داشت، شروع به كیف قاپی و گردنبند قاپی در مناطق مختلف شرق و شمال تهران كردیم.

وی در ادامه اعترافاتش گفت: در زمان سرقت، ابتدا با موتور شروع به پرسه زنی در سطح خیابان كرده و با شناسایی سرنشینان خودروهایی كه كیف آنها در صندلی پشت خودرو قرار داشت و یا زنجیر طلایشان كاملا مشخص بود، در یك لحظه با باز كردن درب خودرو اقدام به سرقت و یا گردنبندقاپی كرده و به سرعت از محل متواری می شدیم.

مهرداد در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: غالبا سعی می كردیم كه خودروهای مورد نظر خود را پشت چراغ های قرمز انتخاب كنیم تا امكان تعقیب ما از سوی مالباختگان وجود نداشته باشد.

با اعترافات صریح مهرداد به ده ها فقره سرقت در مناطق شرق و شمال تهران و شناسایی همدست وی به هویت «محمد.ش»، مخفیگاه این متهم نیز در محدوده تهرانپارس مورد شناسایی قرار گرفت و روز گذشته دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ كارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگانی كه بدین شیوه مورد كیف قاپی و گردنبدقاپی قرار گرفته اند، در دستور كار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از كلیه مالباختگانی كه توسط سرنشینان یك دستگاه موتورسیكلت «ویو» آبی رنگ مورد سرقت و كیف قاپی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسای متهمان و طرح شكایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.... / گزارش : خبرگزارى فارس

)


ویدیو مرتبط :
دستگیری تمام کیف قاپ های تهران......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری خواهران کیف قاپ/ متهمان سابقه دار بودند



دستگیری خواهران کیف قاپ/ متهمان سابقه دار بودند

دو خواهر کیف قاپ که اقدام به سرقت و جیب بری می کردند با تلاش ماموران پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ مرزبانی در این رابطه اظهار داشت : صبح روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر شناسایی سارقان کیف قاپ در یکی از مراکز خرید شهر کرمانشاه ، بلافاصله ماموران کلانتری 14 این کلانشهر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد : با حضور ماموران در محل گزارش شده و پس از انجام تحقیقات لازم مشخص شد ، لحظاتی قبل 2 زن و 1 مرد جوان اقدام به سرقت و کیف قاپی از داخل یک مغازه آبمیوه فروشی کرده و متواری شده اند .

وی افزود: در این راستا با راهنمایی شهروندان و اقدام سریع و ضربتی ماموران کلانتری 14 ، 3 متهم یاد شده حین فرار شناسایی و در اقدامی قاطع دستگیر شدند.

سرهنگ مرزبانی تصریح کرد : بررسی های ماموران حکایت از آن داشت 2 زن دستگیر شده که خواهر نیز هستند از سارقان حرفه ای بوده و تاکنون چندین مرتبه به اتهام جیب بری و سرقت به زندان محکوم شده و تحمل کیفر کرده اند .

وی ادامه داد : در حالیکه در بازرسی های انجام شده از کیف متهمان تعداد 4 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد ، حین انجام تحقیقات زنگ یکی از گوشیها بصدا در آمده و پاسخگویی به آن نشان داد گوشی نیز طی همان روز توسط  خواهران سارق به سرقت رفته است که در این رابطه با راهنمایی ماموران مالباخته به کلانتری مراجعه و گوشی تلفن همراه خود را تحویل گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در خاتمه ضمن اشاره به کشف یکی دیگر از سرقتهای ارتکابی متهمان توسط ماموران کلانتری 14 خاطر نشان کرد : متهمان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند ./مهر