اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عوامل ترور در سیستان‌ و بلوچستان



اخبار,اخبار اجتماعی ,  گروه تروریستی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در عملیاتی که در اسفند ماه سال گذشته در سطح استان انجام شد عوامل ترور از سال 86 تا 93 دستگیر شدند.

به گزارش فارس، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان‌ و بلوچستان پیش‌از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس جمهور در مدرسه عالی شهید مطهری، با اشاره به کشف پیکر شهید دانایی‌فر افسر ربوده شده توسط گروهک جیش الشیطان، گفت: این اقدام گروهک تروریستی به دلیل ضربه‌ای بود که از مردم منطقه خورده بودند و هم اکنون این گروهک دیگر زمینه فعالیتی مانند گذشته ندارد.

وی ادامه داد: زمینه فعالیت گروهک به صورت کامل خشکیده و میل به توسعه در سطح منطقه و مردم به وضوح قابل مشاهده است و استان در مسیر صیانت از این وضعیت هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ما پیکر شهید دانایی فر را زمانی توانستیم شناسایی کنیم که ضربه سختی را در اسفندماه سال گذشته بر اشرار وارد کردیم و توانستیم تمامی عوامل ترور از سال 86 تا 93 را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در این دستگیری‌ها تلفات سختی به اشرار وارد شد و در بین دستگیر شدگان قاتلین شهید دانایی فر نیز وجود داشتند که همان عوامل به قتل شهید اعتراف کردند.

هاشمی با تاکید بر این که قاتلین شهید دانایی فر هم اکنون در دست عدالت هستند، اظهار داشت: این عوامل مکان دفن شهید را نیز که در کشور پاکستان بوده در اعترافات خود بیان کردند که پس از آن عوامل ما با حضور در این موقعیت پیکر شهید را از مرز میرجاوه وارد کشور کردند و پیکر این شهید توسط خانواده وی از جمله همسر و خواهرش تایید شد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عوامل دستگیر شده از گروه‌های مختلف تروریستی بودند یا خیر گفت: این افراد دستگیر شده از گروه تروریستی جیش‌الشیطان بودند.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری یکی از عوامل ترور شهید عماد مغنیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری‌ عوامل‌ نا‌امنی‌ سیستان‌و‌بلوچستان


استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش ضریب امنیت در منطقه را مدیون تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی و شورای تامین استان هستیم، گفت: بسیاری از عوامل ‌نا‌امنی سیستان و بلوچستان از سال 86 تاکنون‌ دستگیر شد‌ند‌.

خبرگزاری فارس: علی اوسط هاشمی امشب در جلسه شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بدون شناخت مردم و صداقت و راستی و مشارکت آنها نمی‌توانیم در هیچ کاری موفق باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز شدیدا به این نگرش نیازمندیم چرا که‌ این نگرش نمی‌تواند جدا از نگاه امام راحل باشد.

این مسئول ادامه داد: دهه مبارک فجر فرصتی برای بازنگری در رفتار و عملکرد مدیران است، تا رفتارهای اشتباه را اصلاح و خوبی‌ها را تقویت کنیم.

وی گفت: امروز تحریم، تورم و رکود به مردم فشار وارد می‎‌کند بنابراین باید با عملکرد درست خود گوشه‌ای از دردهای آنها را التیام ببخشیم.

هاشمی بیان کرد: اعتماد مردم به مسئولان مهم‌ترین سرمایه است که باید از آن مراقبت کنیم و با عملکرد خود آن را تقویت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مردم در زمان انقلاب حاضر بودند برای امام جان و مال خود را وقف کنند لذا باید زمینه را برای این نگاه مردم بیش از پیش فراهم کنیم.

این مسئول با تاکید بر مشارکت دادن مردم در برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها گفت: علما، روحانیون و افرادی که تریبون در دست دارند مردم را به سمت همکاری با دولت برای عمران و آبادانی منطقه و کارهای خیر تشویق کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح انتقال آب به مزارع کشاورزی یکی از آرزوهای دیرینه مردم سیستان بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

هاشمی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی ووشو غرب آسیا در زاهدان، خاطرنشان کرد: رضایت مسئولان و میهمانان کشوری نشان داد که مردم و مسئولان منطقه به خوبی از پس میزبانی برآمده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: افتخار‌آفرینی تیم ووشوی سیستان و بلوچستان به نمایندگی از ایران در مسابقات نیز جای قدردانی دارد.

این مسئول اضافه کرد: افزایش ضریب امنیت در منطقه را مدیون تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی و شورای تامین استان هستیم که با رشادت و تلاش خود به توفیقات بسیاری دست یافته‌اند و بسیاری از مجرمان را که در حوادث و حرکات نا‌امنی از سال 86 تاکنون مشارکت داشته‌اند شناسایی و دستگیر کرده‌اند که جای قدردانی دارد.