اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عامل آزار و اذیت زن جوان در فرعی‌های خیابان فاطمی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری عامل آزار و اذیت زن جوان در فرعی‌های خیابان فاطمی

مرد جوانی كه با معرفی خود به عنوان مسافربر اقدام به آزار و اذیت و تهدید زنی در مركز پایتخت كرده بود، دستگیر شد.

ایسنا: درپی مراجعه زن جوان 26 ساله‌ای به دفتر سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران در یكم خرداد سالجاری،و اعلام شكایت در خصوص آزار و اذیت و همچنین تهدید و ضرب و جرحش توسط یک جوان مسافربرنما در محدوده میدان هفتم تیر، پرونده مقدماتی متشكله به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از شاکی پرونده پرداختند و وی در اظهارات خود و در حالیکه همچنان از شرح جزئیات حادثه دچار ترس و وحشت شده بود به کارآگاهان گفت كه طبق روال هر روز ، در ساعت هشت صبح، 31 اردیبهشت برای رفتن به محل کار خود در محدوده خیابان فاطمی از منزل خارج و در حدود ساعت 8:20 سوار یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای شده و هنوز دقایق زیادی از زمان سوار شدنش به ماشین نگذشته بود که ناگهان راننده ماشین با تغییر مسیر از خیابان اصلی خارج شده و به داخل کوچه‌ای خلوت رفته و در حالیکه وی قصد اعتراض به او را داشته، راننده با کشیدن وسیله‌ای برنده و قدرت نمایی و حمله به سمت شاكی ، اقدام به گرفتن گلویش کرده و با قرار دادن دستانش بر روی دهانش مانع از کمک خواستنش شده كه در همین شرایط و در حالیکه از شدت ترس به او التماس می‌کرده که اجازه دهد از ماشین پیاده شود ، وی شروع به آزار و اذیت کرده و پس از گذشت 20 دقیقه، ضمن حرکت به سمت عقب وی به بیرون از ماشین پرتاب و به سرعت از محل دور شده است.

در ادامه تحقیقات، شاکی که چهره دقیق راننده و حتی رنگ چشمان سبز رنگ او را به خاطر داشت، مشخصات وی را به ماموران داد و با توجه به شیوه و شگرد ارتکاب جرم و ارائه مشخصات راننده خودرو ، کارآگاهان اداره شانزدهم وی را كه از مجرمان سابقه‌دار به اتهام آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت برای زنان به هویت «افشین - س» متولد 67 بود را شناسایی كردند.

کارآگاهان برای اطمینان بیشتر از هویت متهم پرونده ، تصاویر موجود از «افشین - س» را در برابر زن جوان قرار داده و وی نیز چهره درج شده در عكس را به عنوان راننده خودرو نقره‌ای رنگ مورد شناسایی قرار داد.

به گزارش ایسنا، افشین از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز مروبط به اوایل سال‌جاری است که به اتهام ایجاد مزاحمت برای زنان و سرقت مقرون به آزار و اذیت دستگیر و روانه زندان شده بود.

متهم با وجود اینكه تنها 24 سال سن دارد از سال 87 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و قبل از آخرین سابقه دستگیری در اوایل سال 91 آدم ربایی و تجاوز به عنف ، حمل و نگهداری موادمخدر از نوع شیشه ، جعل اوراق شناسایی و سرقت داخل خودرو و عمل منافی عفت همراه با آزار و اذیت از جمله سوابق وی بوده.

با توجه به شناسایی دقیق هویت متهم ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ،با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متعدد متهم ، محل سکونت و مخفیگاه وی در محدوده میدان هفتم تیر را شناسایی كرده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، در ساعت 10 صبح هستم خرداد اقدام به دستگیری و انتقال وی به اداره شانزدهم کردند اما وی پس از حضور در محل در اظهارات اولیه منکر هرگونه آزار و اذیت زن جوان شد و مدعی شد که تنها وی را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده است .

متهم در اظهارات اولیه خود مدعی شد : هدفش از صحبت کردن با این زن آشنایی و طرح دوستی با وی بوده اما در اولین برخورد و صحبت، برداشت اشتباهی صورت گرفته و بعد از اینکه احساس کرده که این زن ناراحت شده توقف کرده و شاكی نیز در ماشین را باز و از خودرو پیاده شد و به هیچ عنوان آزار و اذیتی وجود نداشته.

کارآگاهان اداره شانزدهم ، با توجه به اطلاعات دقیقی که از شیوه و شگرد متهم در خصوص آزار و اذیت و تعرض به اشخاص داشتند و با توجه به همین شیوه و شگرد در خصوص نحوه آزار و اذیت شاکی پرونده، اطمینان داشتند که متهم تلاش بر انکار واقعیت دارد؛ لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده ، مواجهه حضوری میان متهم و شاکی پرونده را در دستور کار خود قرار دادند كه در زمان مواجهه حضوری و در حالیکه زن جوان با دیدن دوباره متهم دچار ترس و وحشت شده و به شدت گریه می‌کرد ، بار دیگر به تشریح روز حادثه و جزئیات آن پرداخت و از متهم سؤال کرد كه آیا وی به او التماس نکرده که کاری با او نداشته باشد و با آینده و سرنوشتش بازی نكند؟ و ... كه در این مدت ، متهم تنها با سکوت و تکان دادن سر خود، صحبت‌های شاکی پرونده را تأیید می‌كرد.

سرانجام در حالیکه متهم چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، در اولین اظهارات خود ضمن اعتراف به آزار و اذیت زن جوان، معترف شد که شب قبل از حادثه اقدام به شرب خمر کرده و مصرف مواد مخدر كرده و چون با خانواده‌اش مشکل داشته و با آنان درگیر بوده، در روز حادثه در حال خودش نبوده.

 سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از سایر شکات احتمالی پرونده که بدین شیوه مورد آزار و اذیت و ... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطمینان داشته باشند که هرگونه اظهار نظر آنان در خصوص این موضوعات ، کاملا محرمانه محسوب می‌شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
آزار و اذیت دو دختر در عربستان توسط پسران جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوهر عصبانی عامل آزار و اذیت همسرش را مثله کرد/ زن جوان پس از آزادی از زندان متواری شد



جلسه رسیدگی به پرونه قتل مرد جوان به دلیل فراری شدن یكی از متهمان برگزار نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چهارم دی ماه سال 90 زنی با مراجعه به پلیس ماموران را در جریان ناپدید شدن برادرش قرار داد و گفت: برادرم پس از تماس با زنی به نام فریبا از خانه بیرون رفت و بعد از آن ناپدید شد.

بلافاصله بعد از اعلام این شكایت موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد. ماموران در اولین گام از تحقیقات خود به سراغ فریبا رفتند و وی را تحت بازجویی قرار دادند.

فریبا در حالیكه هرگونه اطلاع از این مرد را انكار می كرد در نهایت راز یك جنایت را پیش روی پلیس فاش كرد و گفت: بهزاد برادر دوستم بود. یك روز كه به خانه دوستم رفته بودم، بهزاد در خانه تنها بود. او مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و از آن روز به بعد من از این مرد كینه به دل گرفتم. وقتی موضوع را با شوهرم درمیان گذاشتم او گفت كه با بهزاد قرار بگذارم. وقتی قرار گذاشتم شوهرم هم آمد و پس از چند لحظه بهزاد را به قتل رساند.

با اعتراف این زن، شوهر وی نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف كرد. با اعتراف این مرد مشخص شد كه وی پس از جنایت به همراه پسردایی اش جسد بهزاد را مثله كرده و بیابان انداخته است. بنابراین پس از بازسازی صحنه جرم پرونده این جنایت برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

متهمان در این شعبه از خود دفاع كردند و در پایان هیات قضایی با مهدورالدم شناختن این قضیه متهم ردیف اول را به 10 سال زندان و متهم ردیف دوم را نیز به دو سال زندان محكوم كردند.

بنابراین زن جوان با گذارندن دوره حبس خود از زندان آزاد شد. اما این حكم در دیوان عالی كشور نقض شد و قضات دیوان با اعتقاد اینكه مهدورالدم بودن باید ثابت شود پرونده را به شعبه 71 دادگاه كیفری برگرداندند.

صبح امروز قرار بود كه جلسه محاكمه متهمان برگزار شود. ولی به دلیل اینكه زن جوان پس از آزادی از زندان فراری شده است این جلسه تجدید شد و هیات قضایی دستور جلب این زن را صادر كردند.‎

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران