اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری سه ایرانی در مالزی به جرم توزیع مواد مخدر



 

 

ثمان هارون افزود: تحقیقات بیشتر برای شناسایی شبکه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در حال انجام است. سه ایرانی در دو عملیات جداگانه به اتهام تولید و توزیع مواد مخدر در کوالالامپور دستگیر شدند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری برناما، دو ایرانی که اتاق هتل محل اقامتشان در نزدیکی مرکز تجارت جهانی پوترا را تبدیل به یک آزمایشگاه کوچک برای تولید مواد مخدر کرده بودند روز گذشته دستگیر شدند.

از محل بازداشت دستگیر شدگان یکهزار و 642 گرم مواد مخدر شیشه و تجهیزات و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

همچنین یک مرد ایرانی در ارتباط با خرید و فروش و توزیع مواد مخدر در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور دستگیر شد.

معاون دایره مبارزه با مواد مخدر مالزی با اعلام این خبر گفت: هر سه ایرانی بازداشت شده 30 ساله و در تاریخ اول ژانویه سالجاری مطابق با 11  دیماه وارد مالزی شده اند.

عثمان هارون افزود: تحقیقات بیشتر برای شناسایی شبکه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در حال انجام است.

قاچاق مواد مخدر در مالزی توسط اتباع ایرانی در دو سال گذشته افزایش یافته است و از ماه ژانویه تا اکتبر سال گذشته 138 ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند که این آمار برای سال قبل از آن 16 تن بوده است.

121 تن از دستگیر شدگان تنها حمل کننده مواد مخدر بوده و مابقی مضنون به عضویت در شبکه های قاچاق مواد مخدر بوده اند.

بیشتر مواد مخدر از طریق بار هوایی از تهران از مسیرهای دبی، ارمنستان، جزیره کیش، دوحه و کلمبو به مالزی قاچاق شده است..... / مهر


ویدیو مرتبط :
دستگیری باند توزیع مواد مخدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 7 قاچاقچی ایرانی مواد مخدر در مالزی




اخبار حوادث - دستگیری 7 قاچاقچی ایرانی مواد مخدر در مالزی

 پلیس مالزی طی عملیاتی هفت قاچاقچی ایرانی را دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا از مالزی، بخش ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر مالزی که چند ماهی است آغاز به کار کرده است به تازگی موفق به متلاشی کردن یک سندیکای تولید و فروش مواد مخدر در کوالالامپور کرده است.

در عملیات این گروه ویژه 11 نفر از جمله هفت ایرانی دستگیر شده‌اند که در میان دستگیر شدگان یک خانم ایرانی نیز وجود دارد و مابقی افراد محلی هستند.

از این گروه مواد مخدر شیشه و هروئین به ارزش سه میلیون رینگیت کشف شده است.

یکی از اعضای ایرانی این باند قاچاق مواد مخدر سال گذشته نیز به دلیل مشابه دستگیر شده اما به دلیل نبود شواهد کافی آزاد شده بود و گفته می‌شود همین فرد سرکرده این باند بوده است.

نور رشید ابراهیم، رئیس دپارتمان مبارزه با مواد مخدر پلیس مالزی در این خصوص گفت: در جریان عملیات نیروهای ویژه پلیس دو ازمایشگاه تولید ماده مخدر نیز در سطح کوالالامپور کشف شد.

قاچاق و در اختیار داشتن ماده مخدر در مالزی مجازات اعدام در پی دارد.
 اخبار حوادث -  ایسنا