اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری زن‌دایی كه كودك20ماهه را كشت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قتل کودک 20 ماهه

جام جم آنلاین: ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ زن جوانی را كه مدعی است به بهانه ضعف اعصاب دختر 20 ماهه خواهرشوهرش را به قتل رسانده را دستگیر كردند.

در تاریخ 21 اردیبهشت سال جاری، کودک 20 ماهه ای به نام «هلیا.الف» توسط یکی از بستگانش (زن دایی) از آدرس خیابان دامپزشکی، به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل و پس از مدتی به علت مشکوکی فوت می نماید.

در زمان انجام اقدامات درمانی ، تیم پزشکی بیمارستان با آثار ضرب و جرح بر روی بدن «هلیا» روبرو شد که با مرگ وی و بنا بر نظریه تیم پزشکی در خصوص وجود آثار کودک آزاری، موضوع به کلانتری 137 نصر اعلام و پدر و مادر کودک 20 ماهه به اسامی علیرضا  33 ساله و شیرین 30 ساله توسط مأموران و جهت انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری انتقال داده شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نگهداری هلیا نزد دو مادر بزرگ

با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان در تحقیقات از اعضای خانواده «هلیا» اطلاع پیدا کردند که پدر و مادر وی اعتیاد داشته و به همین علت هلیا از همان زمان تولد ، تحت سرپرستی دو مادربزرگش بوده است.

مادر بزرگ هلیا (مادر شیرین) در اظهارات خود به کارآگاهان اداره دهم گفت: دختر و دامادم اعتیاد شدید به شیشه و کراک داشته و به همین علت صلاحیت نگهداری بچه را نداشتند و از همان زمان تولد ، هلیا نزد من و دیگر مادربزرگش (مادر علیرضا) نگهداری می شد.

مارد بزرگ هلیا در خصوص روز حادثه که زن دایی هلیا او را به بیمارستان آورده بود نیز به کارآگاهان گفت: در روز حادثه قصد رفتن به بهشت زهرا داشتم و به همین علت هلیا را نزد عروسم (زن دایی هلیا) به هویت «سحر.س»30 ساله گذاشتم اما پس از گذشت یک ساعت ، سحر با من تماس گرفت و مدعی شد که سر هلیا ، در حین بازی کردن به دیوار خورده و در حال بردن هلیا به بیمارستان می باشد که بلافاصه خودم را به بیمارستان رساندم.

 

بازداشت زن دایی هلیا

با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان اداره دهم در روز 31 اردیبهشت ماه اقدام به دستگیری «سحر.س» (زن دایی هلیا) و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی کردند.

«سحر.س» در تحقیقات مقدماتی، در اظهاراتی متفاوت ابتدا مدعی شد که سر هلیا در حین بازی کردن به دیوار خورده اما پس از گذشت چند ساعت از شروع تحقیقات در اظهارات دیگری عنوان کرد که هلیا در حال بازی کردن بر روی بالکن منزل بوده که کنترل خود را از دست داده و به پائین پرت شده است.

با توجه به اظهارات متفاوت و متناقض و همچنین اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص وجود آثار ناشی از ضرب و شتم ، «سحر.س» به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولین اعترافات خود، عنوان داشت: اظهارات قبلی من در خصوص مرگ هلیا دروغ بود.

زن متهم در خصوص روز حادثه به کارآگاهان گفت: در روز حادثه ، مادر شوهرم (مادر بزرگ هلیا) هلیا را به منزل ما آورده بود و در حالیکه حدود 15 دقیقه در داخل خانه ما حضور داشت ، هلیا و دخترم به نام «عسل» مشغول بازی کردن بودند ؛ زمانی که مادرشوهرم قصد رفتن به بهشت زهرا را داشت ، دخترم از او خواست که اجازه دهد تا هلیا در خانه بماند و با او بازی کند ؛ من نیز که با مادر شوهرم رو در وایسی داشتم ، با وجود آنکه ـ به خاطر ناراحتی اعصاب ـ در وضعیتی مناسبی قرار نداشتم ، نتوانستم از او بخواهم که هلیا را پیش من نگذارد ؛ بعد از رفتن مادر شوهرم ، هلیا و عسل در حال بازی کردن بودند که ناگهان سر هلیا به دیوار خورد اما چون آثاری نداشت من نیز توجهی نکرده و پس از دادن آب به هلیا ، او را آرام کردم. پس از گذشت مدت کوتاهی قصد داشتم تا به هلیا سوپ بدهم که وی از خوردن سوپ امتناع کرد ؛ در حالیکه به خاطر فشار ناشی از بیماری اعصاب ، از حالت عادی خارج شده بودم در یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و  چندین مرتبه سر هلیا را گرفته و به زمین کوبیدم و وقتی سر او را بلند کردم متوجه شدم که صورت و زیر چانه اش کبوده شده است بلافاصله او را بلند کرده و به بیمارستان بردم و در حین رفتن به بیمارستان نیز با مادرشوهرم تماس گرفته و با توجه به اینکه قبل از آن ، یک بار هلیا در زمان بازی کردن سرش به دیوار خورده بود ، به دروغ به او گفتم که هلیا در حین بازی کردن به زمین خورده است.

 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص اقدام به ضرب و شتم منجر به فوت کودک 20 ماهه و به دستور بازپرس محترم پرونده ، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
دستگیری زن قمه زن در اعتراض به فیلم رستاخیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری زن جوانی كه مرد متجاوز را با چاقو كشت



راز جسد عریان مرد 40 ساله فاش شد؛

دستگیری زن جوانی كه مرد متجاوز را با چاقو كشت

رییس پلیس آگاهی استان كرمانشاه از دستگیری زنی جوان خبر داد كه با ضربات چاقو مردی را كشته بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرهنگ جهانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینكه 18 تیرماه سال جاری ماموران انتظامی شهرستان «هرسین» در ساعت 13 از طریق دریافت پیام از مركز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یك فقره قتل در منزلی مسكونی واقع در خیابان امام‌خمینی (ره) قرار گرفتند، گفت: ماموران برای تعیین صحت و سقم این گزارش راهی محل اعلامی شدند.

وی با بیان اینكه ماموران با حضور در صحنه حادثه با جسد عریان مردی حدودا 40 ساله روبرو شدند كه آثار ضربات جسمی تیز و برنده در نواحی مختلف بدن وی مشهود بود، گفت: با تایید گزارش دریافتی مبنی بر وقوع قتل در منزلی مسكونی، ماموران كلانتری مراتب را به كارآگاهان پلیس آگاهی و عوامل تشخیص هویت و قاضی كشیك قتل اطلاع دادند.

رییس پلیس آگاهی كرمانشاه با بیان اینكه با حضور عوامل تشخیص هویت در محل و به دستور قاضی كشیك قتل، جسد برای تعیین علت تامه‌مرگ به پزشكی قانونی انتقال داده شد، گفت: كارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند كه با توجه به عریان بودن مقتول هیچ اسناد و مدارك هویتی در صحنه حادثه از وی وجود ندارد و به همین دلیل شناسایی هویت مقتول در دستور كار قرار گرفت.

جهانفر با بیان اینكه كارآگاهان در تحقیقات تكمیلی به زنی 27 ساله و متاهل به نام «الهام» كه در منزلی كه جسد در آن یافت شده، سكونت داشت، مظنون شدند، گفت: این زن در تحقیقات تكمیلی عنوان كرد كه با دختر سه ساله‌اش به نام «هستی» در منزل بود كه مقتول ضمن ورود به منزل وی و قصد تجاوز به او را داشته كه «الهام» نیز ضمن درگیری با مقتول، وی را با ضربات چاقو به قتل رساند.

رییس پلیس آگاهی استان كرمانشاه با بیان اینكه «الهام» در ادامه اعترافات خود عنوان كرد كه پس از ارتكاب قتل با همسرش «علی» تماس گرفت و موضوع را به وی اطلاع داد، گفت: با توجه به این كه شناسایی هویت مقتول همچنان در دستور كار كارآگاهان قرار داشت، آنان در ادامه روند رسیدگی داخل منزل، یك عدد سوییچ خودرو پراید كشف كردند كه با بررسی خودروهای پارك‌‌شده داخل كوچه‌های حوالی منزل، مشخص شد سوییچ متعلق به یك دستگاه خودرو پراید است كه داخل آن یك جلد گواهینامه رانندگی به نام فردی كه حدودا 40 ساله به نام «قدرت» وجود دارد.

وی با بیان اینكه با توجه به مطابقت تصویر جسد با عكس گواهینامه رانندگی، مشخص شد كه «قدرت» ساكن استان لرستان است، گفت: اقوام «قدرت» نیز توانستند جسد وی را شناسایی كنند.

جهانفر افزود: با توجه به اعترافات «الهام»، وی به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت./ایسنا