اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دو نفر از عناصر ترور دیپلمات ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ترور دیپلمات ایرانی

 

اخبار سیاست خارجی - دستگیری دو نفر از عناصر ترور دیپلمات ایرانی

معاون عربی افریقایی وزارت امور خارجه از دستگیری دو نفر از عناصر ترور دیپلمات کشورمان در یمن خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید ابوالقاسم اسدی یکی از دیپلمات‌های کشورمان در یمن که در مسجد نور تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: از لحظه وقوع ترور دیپلمات کشورمان در یمن رایزنی های خود را با مقامات مسئول یمنی آغاز کردیم و دستگیری عناصر این ترور موجب به دست آمدن اطلاعات موثقی در این زمینه و کشف مسائل بیشتری از این ترور شد.

وی با بیان اینکه شرایط یمن، شرایطی خاص است افزود: همچنان پیگیر وضع دستگیری نیکبخت یکی دیگر از دیپلمات های کشورمان در یمن هستیم که به دست تروریست ها ربوده شده است اما خوشبختانه آقای نیکبخت در سلامت کامل به سر می برد و امیدواریم هر چند با تأخیر اما با صحت و سلامت به ایران بازگردد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور در خط مقدم برای مقابله با تروریسم در عراق، سوریه و منطقه است و قویاً حضور دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه همواره به کشورهای غربی و منطقه هشدار داده است که از بهره‌برداری ابزاری از ترور اجتناب کنند افزود: ترور و تروریسم برای جامعه بین المللی تبعات منفی دربردارد و اتفاقی که در فرانسه رخ داد گوشه ای از مواردی است که ایران آن را هشدار داده بود.

وی گفت: غربی‌ها باید با اهتمام جدی برای مبارزه با تروریسم و البته بدون سیاست دوگانه در این زمینه عمل کنند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران به درخواست دولت سوریه و عراق علیه تروریسم با این کشورها همکاری کامل دارد و به کمک‌های خود ادامه خواهد داد.
اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
«از دیروز تا فردا»با موضوع ربودن چهار نفر از دیپلمات ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری یکی از عوامل ترور دیپلمات ایرانی


معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان، از دستگیری یکی از عوامل اصلی ترور شهید "ابوالقاسم اسدی" توسط مقامات یمنی خبر داد و کفت: نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا نیز در سلامت کامل به سر می رود.

باشگاه خبرنگاران: حسین امیرعبداللهیان، در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین خبر ها از وضعیت "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا اظهار داشت: در مورد دیپلمات ربوده شده مان کماکان اخباری مبنی بر سلامت کامل وی در اختیار ماست.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ادامه داد: در سفر ده روز پیش بنده به یمن مقامات این کشور آخرین اقدامات خود در این مورد را بیان و بر سلامت وی تاکید کردند، از این رو می توانیم بگوییم به آزادی وی(نوراحمد نیکبخت) نزدیک شده ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون شناسایی عاملین ترور شهید "ابوالقاسم اسدی" تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی ترور وی توسط مقامات یمنی دستگیر شده و اطلاعات با ارزشی در اختیار مقامات یمن قرار گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: پیگیری های مشترک مقامات ایران و یمن در مورد شناسایی قاتلان شهید اسدی تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.