اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دو جوان که با تیزی به زنان حمله کردند



دستگیری دو جوان که با تیزی به زنان حمله کردند

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش از دستگیری سارقان کیف‌قاپ توسط ماموران انتظامی کیش خبرداد.

سرهنگ حسین‌الهی دراین‌باره گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مقابل بازار پردیس کیش، ماموران به محل اعزام و متوجه شدند که دو جوان با حمله به دو زن که قصد سوارشدن به خودرو را داشتند و استفاده از شیء نوک‌تیزکیف‌دستی آنان را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ماموران واحد گشت امنیت اخلاقی به تعقیب متهمان پرداختند، افزود: ماموران پس از حدود یک کیلومتر تعقیب وگریز، سارقان را در محدوده اسکله دستگیر و با کمک عوامل انتظامی به مقر هدایت کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش خاطرنشان کرد: در بازرسی به‌عمل آمده از افراد دستگیرشده، اموال سرقتی کشف و در این راستا متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شدند.

الهی با هشدار به شهروندان در خصوص مراقب از اشیاء و اموال شخصی در سطح شهر گفت: پیشگیری از وقوع کیف‌قاپی بستگی به همکاری شهروندان دارد و در همه امور پیشگیری سهل‌تر و مقدم بر درمان است چراکه تحقیقات نشان داده بسیاری از جرائم که مجرمان مرتکب شده‌اند بر اثر عدم‌رعایت موازین ایمنی یا سهل‌انگاری مردم و خانواده‌ها بوده و لازم است که مردم در برابر تهدیدات فرصت‌طلبان و اخلالگران از اصول و روش‌هایی آگاهی یابند که موجب سلامت وحفظ اموالشان باشد.

الهی در خصوص پیشگیری از کیف‌قاپی نیز به شهروندان هشدارداد: معمولا افراد کیف‌قاپ در اطراف بانک‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید یا بازارها به دنبال فرصت مناسب هستند؛ بنابراین افراد باید هنگام دریافت پول از این مکان‌ها مراقب اطراف خود خصوصا موتورسواران باشند.

وی ادامه داد: چنانچه شهروندان به عللی مجبورند پول نقد را در کیف‌دستی خود حمل کنند باید از به نمایش گذاشتن آن جدا خودداری کنند و هنگام حمل پول در خیابان کیف‌دستی را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کنند و از حرکت در سطح سواره‌رو خیابان بپرهیزند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه کیف‌قاپی معمولا با موتورسیکلت‌های تندرو و یک سرنشین انجام می‌شود، اظهارکرد: شهروندان باید مواظب این قبیل موتورسواران باشند.

الهی از شهروندان خواست به هنگام استفاده از تلفن همراه، کیفشان را نزدیک بدن یا در دستی که آزاد است نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اند، اما اگر کیفشان قاپیده شد آن را رها کنند تا مورد حمله قرار نگیرند و به دنبال کیف کشیده نشوند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری زنان ازبک در هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مردی كه با تهدید زنان جوان، از آنان اخاذی می‌كرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری مردی كه با تهدید زنان جوان، از آنان اخاذی می‌كرد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی كه با تهدید زنان جوان به برهم زدن زندگی خانوادگیشان اقدام به سرقت و اخاذی از آنان می‌كرد خبرداد.

سرهنگ محمد علی بختیاری در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی دادخواهی زنی جوان مبنی بر اینكه فردی ضمن تهدید وی به برهم زدن زندگی خانوادگی‌اش طلاجات وی را سرقت كرده، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران پلیس قرار گرفت.

بختیاری افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد فردی با بهانه‌های دروغین و تهدید مالباخته قصد داشته از وی اخاذی كند اما زمانی كه موفق به این امر نشده در فرصتی مناسب طلاجات وی را سرقت كرده و متواری شده است.

وی تصریح كرد: با انجام تحقیقات ویژه و گسترده سرانجام متهم شناسایی و در عملیاتی ویژه و تعقیب و گریز با پلیس دستگیر و به كلانتری مربوطه منتقل شد.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینكه متهم در بازجویی‌های پلیسی علاوه بر بزه انتسابی به چند فقره اخاذی و سرقت دیگر نیز اقرار كرد، گفت: متهم پس از شناسایی طعمه‌های خود كه اغلب از زنان جوان بودند با مطالبی دروغین آنان را به برهم زدن زندگی خانوادگیشان تهدید و از آنان اخاذی می‌كره اما زمانی كه موفق به این امر نمی‌شده در فرصتی مناسب طلاجات آنان را سرقت می‌كرده.

به گفته بختیاری در بازرسی از متهم چند تیغه سلاح سرد، یك قوطی افشانه فلفلی، مقادیری طلاجات مسروقه نیز كشف و ضبط شد.

وی با بیان اینكه مدارك و طلاجات شاكیه پس از طی مراحل قانونی به وی بازگردانده و متهم نیز به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد، خاطرنشان كرد: شهروندان در صورت برخورد با مواد مشكوك مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی صورت گیرد./ایسنا