اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دزدهای دستمال انداز



 

۲

دستگیری دزدهای دستمال انداز

 

۲برادر شیاد كه با شگرد دستمال اندازی پول های مردم را در تهران سرقت می كردند، دستگیر شدند.به گزارش «جام جم»، در پی شكایت مردی در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرایناحیه ۱۲ مبنی بر این كه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پول وی از سوی ۲ نفر در چهارراه سیروس به سرقت رفته است، موضوع با دستور قضایی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاكی در ارتباط با جزئیات شكایت خود به پلیس آگاهی گفت: پس از دریافت پول از بانك هنگامی كه وارد چهارراه سیروس شدم، ناگهان یكی از رهگذران در فاصله چند متری از داخل جیبش مقداری پول روی زمین ریخت. همزمان با این موضوع شخصی كه در كنار من ایستاده بود، به او گفت كه پول هایت روی زمین ریخته است. این شخص پس از جمع كردن پول هایش از زمین، مدعی شد مقداری از پول ها گم شده است و بلافاصله به فردی كه ریختن پول را به وی اطلاع داده بود، اعتراض كرد كه پول هایش را او برداشته است.

در پی این ماجرا فردی كه كنار من بود، از صاحب پول خواست تا ما دو نفر را بازرسی كند و من نیز برای رفع هرگونه ابهام، كیسه حاوی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را به آنها نشان دادم و این دو نفر پس از گرفتن كیسه از من، دقایقی بعد آن را بازگرداندند و بلافاصله از محل دور شدند.

شاكی ادامه داد: پس از رفتن این دو نفر وقتی در كیسه را باز كردم، متوجه شدم آنها كیسه حاوی پول را با كیسه دیگری كه درون آن روزنامه باطله قرار داشته، عوض كرده اند.

● ردپای متهمان سابقه دار

در پی این شكایت، ماموران با چهره نگاری از متهمان و تطبیق آن با بانك اطلاعات مجرمین موفق به شناسایی یكی از مجرمان سابقه دار به نام فرامرز شدند.

بررسی سوابق فرامرز نشان می داد كه وی پیش از این به اتهام ارتكاب جرایم مختلف از جمله سرقت مسلحانه و كلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است.

در ادامه تحقیقات معلوم شد فرامرز به دنبال آزادی از زندان همراه برادر خود فاضل كه او نیز از مجرمان سابقه دار است، اموال مردم را به شیوه دستمال اندازی در مناطق مركزی شهر سرقت می كنند.

سرهنگ غیاثوند در ارتباط با پیگیری این پرونده گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، در مرحله بعدی مخفیگاه

۲ برادر سارق در نسیم شهر رباط كریم شناسایی شد و با صدور دستور نیابت قضایی، هر دو متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و مرد مالباخته آنها را شناسایی كرد.... / جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
دستگیری 3 تک تیر انداز داعشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دزدهای مسلح خانه سرایدار



اخبار ,اخبار حوادث ,دزدهای مسلح

اخبار حوادث - دستگیری دزدهای مسلح خانه سرایدار

چهار مرد مسلح که به قصد سرقت وارد یک اداره دولتی در شهرستان گنبد در استان گلستان شده و با محبوس کردن چهار عضو خانواده مرد سرایدار، اموال آنها را همراه یک دستگاه خودرو و تراکتور دزدیده بودند، پس از دو سال فرار دستگیر شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان گنبد به جام جم گفت: رسیدگی به این پرونده هجدهم آذر 91 هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از حمله مسلحانه به خانواده چهار نفره مرد سریدار در یک اداره دولتی خبرداد.

 

سرهنگ محمدعلی عسگری افزود: ماموران انتظامی با اعزام به محل، مشاهده کردند قفل درورودی ساختمان سرایداری تخریب شده و زن سرایدار و دو فرزندش با دست و پای بسته درون یکی از اتاق ها زندانی شده اند و مرد سرایدار نیز با دست و پای بسته و بی هوش در اتاق دیگری افتاده و اموال قیمتی آنها و مقادیری پول از خانه آنها سرقت شده است.

 

وی یادآور شد: درپی این حادثه، مردسرایدار به مرکز درمانی منتقل شد و ساعاتی بعد به هوش آمد و به پلیس گفت: شب با شنیدن صدایی از خوب بیدار شده و خودم را به حیاط رساندم و چهار مرد غریبه را دیدم که سلاح شکاری داشتند. آنها به من حمله کردند و بابستن دست و پای اعضای خانواده ام اموالم را سرقت کردند، وقتی مقاومت کردم با سلاح ضربه ای به سرم زدند که بی هوش شدم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد سارقان علاوه بر سرقت اموال خانه مرد سرایدار، یک دستگاه تراکتور و یک خودروی سواری وانت که در محل کارش بود را نیز سرقت کرده و متواری شده اند. با تشکیل پرونده و به دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح آغاز شد تا این که دو روز پیش ماموران انتظامی با گذشت دو سال از زمان حادثه، رد پای سارقان مسلح را در یکی از محله های جنوبی شهر به دست آوردند.با به دست آمدن این اطلاعات، پاتوق احتمالی دزد های مسلح زیر نظر گرفته شد و ماموران انتظامی با اعزام به مخفیگاه متهمان، آنها را دستگیر کردند و با انتقال به پلیس آگاهی آنها به سرقت از خانواده مرد سرایدار اعتراف کردند.

 

وی گفت: در تحقیقات یکی از سارقان گفت من و دوستم سابقه سرقت داریم. مدت ها بود قصد سرقت از یک اداره دولتی را داشتیم و در این ارتباط اداره مرد سرایدار ـ شاکی ـ را انتخاب کردیم و با توجه به این که در حاشیه آن اداره مزرعه کوچکی وجود داشت، امکان فرار ما را آسان تر می کرد. بنابراین برای سرقت به دنبال افراد دیگری بودیم که با دو جوان دانشجو آشنا شدیم که شهرستانی بودند. با وعده به دست آوردن پول و اموال در اداره دولتی آنها را فریب دادیم و آنها با ما همراه شدند.

 

عسگری یادآور شد: در پی اعتراف این دو متهم، دو همدست دیگر آنها نیز در شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دو سارق دیگر به همدستی با آنها اعتراف کردند.

 

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که تراکتور سرقتی نیز از مخفیگاه اعضای باند کشف شده است.

اخبار حوادث - جام جم