اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری جیب‌برهای حرفه‌ای « بی‌.آر.تی»



دو متهم كه در اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی اقدام به جیب‌بری می‌كردند، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش آرمان، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه جیب‌بری در ایستگاه اتوبوس‌های BRT در محدوده خیابان انقلاب، عوامل تجسس ویژه كلانتری 107 فلسطین با اجرای طرح كنترل نامحسوس ایستگاه‌های BRT موفق به شناسایی و دستگیری فردی در حین ارتكاب سرقت به شیوه جیب‌بری شدند. با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب‌بری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 

اخبار,اخبارحوادث,جیب‌بر

شناسایی متهم سابقه‌دار
در شرایطی كه متهم در زمان دستگیری خود را به‌نام علی رضایی معرفی كرده بود، اما پس از انتقال به پایگاه سوم آگاهی به عنوان یكی از مجرمین سابقه‌دار به‌نام علیرضا. س (متولد 1360) مورد شناسایی قرار گرفت؛ بررسی سوابق متهم حكایت از آن داشت كه وی تاكنون 14 بار به اتهام ارتكاب جرایم مرتبط با سرقت به ویژه جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده كه نخستین سابقه دستگیری وی نیز به سال 1367 باز می‌گردد.

 

با شناسایی تعدادی از شكات و مالباختگان كه به شیوه جیب‌بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، متهم توسط ده‌ها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت؛ یكی از مالباختگان كه متهم را به صورت كامل و دقیق مورد شناسایی قرار داده بود، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در مورخه 10/12/1393، در چهارراه ولی‌عصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم كه این آقا (متهم) مرا هل داد و سوار اتوبوس شد؛ من این شخص را داخل اتوبوس دیدم و حتی با ایشان صحبت كردم اما زمانیكه متوجه سرقت كیف خود حاوی یك میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد، مدارك شناسایی و ... شدم، ناگهان این شخص صحبت خود را با بنده نیمه تمام گذاشت و به سرعت از اتوبوس پیاده شد.

 خبر دوم
در مورخه 28/11/1394 خانم جوانی با مراجعه به كلانتری 148 انقلاب اسلامی به مامورین اعلام كرد كه محتویات كیف دستی‌اش شامل عابربانك حاوی رمز، مدارك شناسایی و... به سرقت رفته است. با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب‌بری و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در مورخه 28/11/1394، پیامك برداشت پول از حساب عابربانك برایم آمد! بلافاصله به جست‌وجوی عابربانك پرداخته و آن زمان بود كه متوجه شدم عابربانك بنده بهمراه سایر مدارك شناسایی داخل كیف سرقت شده است .

  شناسایی مجرم سابقه‌دار
با بررسی تراكنش مالی حساب بانكی متعلق به مالباخته، كارآگاهان موفق به شناسایی یك مغازه فرش‌فروشی در محدوده میدان امام حسین شدند؛ با مراجعه به این محل و بررسی دوربین‌های مداربسته، كارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار به‌نام ناهید. ق (40 ساله) شدند كه تاكنون بارها به ارتكاب سرقت و جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده است.

بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته نشان داد كه ناهید با یك دستگاه خودرو سواری ال90 مشكی به یك مغازه فرش فروشی در محدوده میدان امام حسین مراجعه و تصویر وی نیز در زمان خرید یك تخته فرش، توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده است.

 دستگیری  متهمه
با شناسایی ناهید. ق، مخفیگاه وی در منطقه تهران نو – چهارراه سبلان مورد شناسایی قرار گرفت و این متهمه دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه سوم آگاهی منتقل شد. ناهید. ق كه با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، پس از دستگیری دوباره و در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت در داخل اتوبوس‌های BRT اعتراف و عنوان داشت: تحت عنوان مسافر و با استفاده از شلوغی داخل ایستگاه و اتوبوس، اقدام به سرقت محتویات داخل كیف مسافرین زن می‌كردم.

سرهنگ كارآگاه صفدر جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این دو خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتكاب جرایم سرقت به ویژه به شیوه جیب‌بری، اعتراف صریح آنها به ده‌ها فقره سرقت در داخل ایستگاه و همچنین اتوبوس‌های خطوط BRT و شناسایی ده‌ها شاكی و مالباخته، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از كلیه شكات و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شكایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند.


  اخبار  حوادث  - آرمان 


ویدیو مرتبط :
دستگیری جیب بر های حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری باند جیب برهای بین المللی در تهران



 

 دستگیری باند جیب برهای بین المللی در تهران

 

ماموران كلانتری ۱۰۳ گاندی باند جیب برهای بین المللی را دستگیر كردند.به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با مراجعه مردمیانسالی به كلانتری در تاریخ پنجم شهریور ماه سال جاری پرونده ای تحت عنوان «سرقت» پیش روی ماموران گشوده شد.

این فرد با بیان اینكه در میدان ونك پیرمردی از من سوالی در مورد میدان رسالت پرسید به ماموران گفت كه هنگامی كه در حال جواب دادن به سوال این پیرمرد بودم كه پیرمرد دیگری از من سوال دیگری مطرح كرد و پس از مدتی مشاهده كردم كه مبلغ همراهم كه ۸۵۰ هزار تومان بود به همراه اسناد و گوشی تلفنم به سرقت رفته است.

با ثبت این شكایت ماموران دستگیری و شناسایی این سارق یا سارقان را در دستوركار خود قرار دادند و تحقیقات ماموران ادامه داشت تا این كه موارد مشابه دیگری در مورد سرقت در اتوبوس های «بی. آر. تی» به كلانتری ارجاع داده شد.

بررسی كارآگاهان در حالی برای شناسایی جیب بران حرفه ای میدان ونك ادامه داشت كه هر روز تعداد شاكیان و مالباختگانی كه برای دادخواهی به كلانتری مراجعه می كردند افزایش می یافت.

تلاش ماموران كلانتری برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا این كه سرانجام ماموران كلانتری در بیست و سوم شهریور ماه با اجرای طرح در ایستگاه های اتوبوسرانی سه عضو این باند سارقان حرفه ای را دستگیر كردند.

با انتقال سارقان به كلانتری و در تحقیقات بیشتر مشخص شد كه سارقان به اسامی «ابوالقاسم» ۶۷ ساله، «غلام علی» ۵۷ ساله و «یعقوب» ۳۶ ساله هر سه دارای سوابق متعدد جیب بری بودند كه بارها از سوی ماموران كلانتری گاندی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده بودند.

به گزارش ایسنا، همچنین در بازرسی بدنی از متهمان مبالغ زیادی وجه نقد كه به صورت حرفه ای در لباس این افراد جاسازی شده بود كشف و ضبط شد.

با انتقال سارقان به كلانتری آنان ضمن قبول بزه انتسابی عنوان كردند كه به صورت باندی در ایستگاه های اتوبوس مستقر شده و در حین سوارشدن به اتوبوس های «بی. آر. تی» از شلوغی استفاده و راه مسافران را سد می كردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود با بیان اینكه پس از سرقت اموال مالباختگان اموال را به عضو دیگر باندشان تحویل می دادند معترف شدند اموال مسروقه را در اتوبوس میان اعضای باند دست به دست كرده تا فرد مالباخته در صورت هوشیاری نتواند اطرافیان خود را متهم به سرقت كند.

به گزارش ایسنا، سارقان دستگیرشده علاوه بر وجود سوابق متعدد دارای سوابق سرقت و جیب بری در كشورهای تركیه، یونان و ... هستند كه در تهران نیز داخل اتوبوس های «بی. آر. تی» آزادی، انقلاب و ولی عصر(عج) سرقت های متعددی را انجام می دادند.

در حال حاضر متهمان به همراه پرونده تشكیل شده در اختیار كارآگاهان پایگاه سوم آگاهی تهران قرار دارند.... / خبرگزارى ایسنا