اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری باند تبهكاری فرزندان طلاق



 

 

 

پنج نوجوان با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۵ سال كه اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی دارند، به اتهام ده‌ها فقره سرقت دستگیر شدند.


از ابتدای فروردین امسال شكایت‌های متعدد مردمی در پلیس آگاهی اصفهان مطرح بود كه نشان می‌داد افراد سارق پس از پرسه‌زدن در محله‌های مختلف با شكستن شیشه خودروها یا قفل‌ درهای ورودی، وسایل داخل خودروها یا منازل را سرقت می‌كنند.

 


با افزایش این سرقت‌ها، موضوع به صورت ویژه دردستور كار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت و محل وقوع سرقت‌ها، به صورت نامحسوس تحت كنترل پلیس آگاهی قرار گرفت.



رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره به «جام‌جم» گفت: پس از ۳۵ روز تحقیق و پیگیری سرانجام كارآگاهان پلیس آگاهی با كمین در یكی از محله‌های اصفهان حوالی نیمه شب مشاهده كردند ۳ نوجوان در حال سرقت لوازم داخل یك خودروی متوقف شده در حاشیه خیابان هستند كه بلافاصله این ۳ نوجوان دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی تحقیق از آنها آغاز شد.



● باند نوجوان معتاد


رئیس پلیس آگاهی اصفهان افزود: در تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد این ۳ نوجوان با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۵ سال فاقد سابقه كیفری هستند؛ اما اعتیاد شدیدی به موادمخدر صنعتی از نوع شیشه دارند.


حسین‌زاده اضافه كرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد هزینه اعتیاد هریك از این نوجوانان سارق، روزانه بیش از یكصد هزار تومان است و با توجه به فرزند طلاق بودن آنها، برخی اعضای خانواده آنها نیز به شیشه اعتیاد دارند.


رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: پس از اعتراف ۳ متهم دستگیر شده، ماموران در مرحله بعدی ۲ عضو دیگر این باند را ـ كه آنها نیز ۱۴ ساله هستند ـ ‌دستگیر كردند كه اعضای این باند تاكنون به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در نقاط مختلف اصفهان اعتراف كرده‌اند.



وی افزود: سركرده این باند كه یك نوجوان ۱۵ ساله است، در اعترافات خود گفته است، هر بار پس از مصرف شیشه تا چندین روز خواب به چشمش نمی‌آمده و علاوه بر خود او كه از ۱۴ سالگی اعتیادش را شروع كرده، مادر و خواهر خردسال او نیز به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند و گاهی اوقات نیز هر شب ۱۰ تا ۱۷ فقره سرقت انجام می‌داده است.



سرهنگ حسین‌زاده بیان كرد: علاوه بر ۵ عضو این باند، یك نفر از خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر شده است كه نتیجه تحقیقات پلیس نشان می‌دهد در بیشتر مواقع خریدار اموال مسروقه، بابت اموالی كه خریده، مواد مخدر صنعتی در اختیار اعضای این باند قرار می‌داده است.



وی افزود: هیچ‌كدام از نوجوانان سارق، سابقه كیفری ندارند و همه آنها فرزندان طلاق هستند كه به دلیل نبود نظارت، در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاكید كرد: متاسفانه بیش از ۸۰ درصد مجرمان اعتیاد به مواد مخدر دارند و این موضوع موجب شده است تا اعتیاد آنها انگیزه‌ای برای ارتكاب جرم از جمله جرایم خرد مانند سرقت داخل خودرو و امثالهم باشد..../ جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
پدیده طلاق و قربانیان آن ( فرزندان ) نبینی از دستت رفته !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده ها فقره زورگیری در پرونده باند تبهكاری



 

ااعضای یك باند كه پس از استفاده از مواد مخدر روان گردان با حمله به مردم، اموالشان را سرقت می كردند، دستگیر شدند.

از چندی پیش شكایت های فراوانی در مراجع قضایی و انتظامی مطرح بود كه مشخص می كرد چند سارق با سد كردن راه مردم و ضرب و جرح آنها، اموالشان را سرقت می كنند.

در حالی كه تحقیق در این زمینه برای دستگیری سارقان ادامه داشت، ماموران گشت كلانتری ۱۵۱ یافت آباد در جنوب غرب تهران چندی پیش هنگام گشتزنی به راننده یك دستگاه موتورسیكلت مظنون شدند.

با توجه به رفتارهای غیرعادی این فرد، كه نشان می داد از مواد مخدر روان گردان استفاده كرده است، وی دستگیر شد و در بازرسی بدنی از این فرد، یك قبضه دشنه كشف و متهم برای ادامه تحقیقات به كلانتری انتقال یافت.

در بررسی اولیه معلوم شد متهم یك شرور سابقه دار به نام اكبر است كه در منطقه یافت آباد پیش از این نیز به اتهام ارتكاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی دستور تحقیق از متهم را در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر كرد.

● اعتراف به ده ها فقره سرقت

با آغاز تحقیق از متهم، وی با اعتراف به ده ها فقره زورگیری و كیف قاپی در منطقه یافت آباد، دیگر همدستان خود به نام های آرش، حسین و حسن را معرفی كرد.

در پی اعترافات متهم، دستور دستگیری همدستان وی صادر شد و با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن ـ متهمان تحت تعقیب ـ آنها در یك گاراژ مخروبه هنگام استفاده از مواد مخدر كراك دستگیر شدند.

متهمان پس از دستگیری و اعتراف به جرایم مختلف، حسین را به عنوان سركرده باند معرفی كردند كه این متهم نیز چند ساعت بعد دستگیر شد.

● شكایت مادر علیه فرزند

با دستگیری حسین، در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری اموال مسروقه از جمله تعداد زیادی كیف مردانه و زنانه، كارت پایان خدمت، كارت ملی، شناسنامه، پروانه كسب و ... كشف و ضبط شد.

علاوه بر اعتراف سركرده باند به ده ها فقره سرقت، در بررسی سوابق آنها مشخص شد اعضای باند بیش از ۱۰ فقره سابقه كیفری دارند كه پس از استفاده از مواد مخدر صنعتی با تهدید چاقو موتورسیكلت سرقت كرده و به صورت گسترده با استفاده از وسیله نقلیه مسروقه با حمله به مردم، اموالشان را به سرقت می بردند.

گزارش حاكی است در زمان رسیدگی به پرونده اتهامی متهمان، خانم میانسالی با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی خود را مادر یكی از متهمان معرفی كرد و گفت: علیه فرزند سارقم شكایت دارم.

این زن در اظهارات خود به افسر پرونده گفت: پسرم از چند سال پیش پول مواد مخدر خود را به زور از من می گرفت.یك بار وقتی در مقابل خواسته او مقاومت كردم، مرا بشدت كتك زد، طوری كه پرده گوشم پاره شد.

سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به فعالیت گسترده اعضای این باند در حمله به مردم و سرقت اموال، مالباختگانی كه در یافت آباد، شهرك ولی عصر (عج)، جاده مخصوص و میدان آزادی اموال آنها سرقت شده است، می توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند.../منیع:جام جم آنلاین