اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری آخرین عضو باند زورگیران



دستگیری آخرین عضو باند زورگیران

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری «علی.ق» آخرین عضو باند سارقان مسافرکش نما که در شرق پایتخت زورگیری می کردند، خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

حوادث - به گزارش  جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ رضا مؤذن گفت:در تاریخ 13 تیرماه سال 1391 فردی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که توسط چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سواری سفید مورد زورگیری و سرقت وجوه نقد قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با زورگیری پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی به ماموران اظهارداشت: صبح روز سه شنبه 13 تیرماه به قصد رفتن به محل کار، در فلکه چهارم تهرانپارس و به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با چهار سرنشین جوان شدم. به محض سوار شدن به ماشین، دو سرنشین عقب پراید چاقو و قمه های خودشان را در زیر گلویم گذاشته و ضمن ضرب و شتم شدید، با تهدید اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه ، یک رشته گردنبند طلا ، ساعت مچی و وجوه نقد کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از مالباخته موفق به شناسایی خودرو سارقان شده و اطلاع پیدا کردند که این خودرو در تاریخ  12 تیرماه 1391 سرقت و پس از گذشت چند روز، به صورت رها شده در منطقه شرق تهران کشف شده است.

شناسایی سرقت های مشابه

با توجه به شیوه و شگرد متهمان، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که همگی آنها توسط سرنشینان خودروهای پراید (در رنگ های مختلف) مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند.

یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 22 در میدان رسالت و به مقصد فلکه دوم تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پراید با سه سرنشین، شدم. پس از حرکت، سرنشین عقب به همراه سرنشین صندلی شاگرد راننده با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد، انگشتر طلا و گوشی تلفن همراه خود را به آنها داده و پس از سرقت ، مرا در میدان 42 نارمک پیاده کرده و بلافاصله از محل متواری شدند.

مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان داشت: در خیابان «دردشت» و به مقصد خیابان استخر سوار یک دستگاه خودرو پراید با چهار سرنشین شده بودم که در اتوبان باقری مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتم.

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و با بهره یگری از اطلاعات بدست آمده از آنها، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای پراید استفاده شده در سرقت ها شدند.

بررسی سوابق خودروها نشان از سرقت تمامی این خودروها و کشف آنها به صورت رها شده در زمانی کوتاه پس از سرقت ها داشت.

با توجه به وقوع عمده سرقت ها در مناطق شرق تهران که نشان از شناخت کامل مناطق شرق تهران از سوی سارقان داشت، کارآگاهان پایگاه چهارم با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری، موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار منطقه شرق تهران به اسامی «علی . ق» 21 ساله و «شاهین . گ» 19 ساله شدند که هر دو نفر آنها در تاریخ اول خردادماه سال 1391 از زندان آزاد شده بودند.

«علی .ق» و «شاهین.گ» دو مجرم سابقه دار در پایگاه چهارم پلیس آگاهی هستند که آخرین بار در سال گذشته به اتهام زورگیری توسط کارآگاهان پایگاه چهارم دستگیر و روانه زندان شده بودند.

با شناسایی این دو متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی سومین عضو گروه سارقان به هویت «آرشین . ق» 20 ساله شدند که او نیز همانند دو همدست خود از مجرمان سابقه دار بوده و دارای سابقه دستگیری در زمینه مواد مخدر و سرقت داخل خودرو می باشد.

دستگیری اعضای گروه و متواری شدن سرکرده گروه

با شناسایی سه نفر از اعضای گروه و در شرایطی که متهمان از زمان آغاز سرقت ها بلامکان بوده و مرتبا مخفیگاه خود را تغییر می دادند، کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی مخفیگاه «آرش . ق» در شهر جدید پردیس او را در تاریخ پنجم مردادماه سال جاری دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه چهارم آگاهی منتقل کردند.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام مواجهه حضوری با مالباختگان و شناسایی «آرش . ق» به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه سارقان زورگیر، متهم به ناچار لب به اعتراف شگود و علاوه بر معرفی «علی . ق» و «شاهین . گ» به عنوان اعضای گروه، عضو چهارم گروه به هویت «علی . ب» 19 ساله‌ را نیز معرفی کرد.

«علی . ب» از دوستان نزدیک «علی . ق» و «شاهین.گ» و از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت وسایط نقلیه است که برابر اعترافات بدست آمده از آرش ، وظیفه سرقت خودرو جهت انجام سرقت ها بر عهده او (علی . ب) قرار داشت و خودروهای پراید را پس از سرقت و جهت استفاده در زورگیری ، در اختیار سرکرده گروه (علی . ق) قرار داده است.

در تاریخ 10مردماه سال91 مأموران کلانتری 136 فرجام در حین گشتزنی در خیابان سراج، با شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پراید مسروقه موفق به دستگیری راننده پراید شدند که با انتقال متهم دستگیر شده به پایگاه چهارم، بلافاصله «علی . ب» به عنوان متهم تحت تعقیب کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت.

«علی» در اظهارات اولیه به سرقت شش دستگاه خودرو پراید و تحویل آنها به «علی . ق» و «شاهین . گ» اعتراف کرد اما منکر هرگونه مشارکت در زورگیری از مسافران شد که در ادامه تحقیقات و پس از شناسایی توسط تعدادی از مالباختگان به عنوان چهارمین عضو گروه سارقان زورگیر، به ناچار لب به اعتراف گشود و همانند آرش به دهها فقره زورگیری از مسافران با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف کرد.

«علی» در اعترافات خود به کاراگاهان اظهارداشت: ابتدا با تاریک شدن هوا اقدام به سرقت خودروهای پراید کرده، پس از انجام چندین فقره زورگیری و روشن شدن هوا (حداکثر تا ساعت هفت صبح) خودرو را در خیابان رها و مجددا به همین شیوه مجددا اقدام به سرقت خودرو و زورگیری از مسافران می کردیم.

همزمان با دستگیری «علی . ب» و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از دو متهم دستگیر شده، کارآگاهان پایگاه چهارم موفق به شناسایی محل تردد شاهین در محدوده میدان الغدیر (واقع در خیابان هنگام) شده و او را نیز ساعاتی پس از دستگیری «علی . خ»، بازداشت و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری سه عضو این گروه از سارقان زورگیر، سرکرده گروه (علی . ق) از تهران متواری شد. همزمان با دستگیری متهمان و فرار سرکرده آنها از شهر تهران، وقوع زورگیری به شیوه مسافرکشی در مناطق شرق و شمال شرق تهران به شدت کاهش شدیدی پیدا کرد و همزمان با ادامه رسیدگی به این پرونده، مالباختگان جدید شناسایی و جهت طرح شکایات خود به پایگاه دعوت شدند.

دستگیری سرکرده گروه

در ادامه رسیدگی به پرونده و صدور قرارهای قانونی سنگین برای متهمان، با گذشت چند ماه از متواری شدن متهم اصلی پرونده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که «علی . ق» در آبان ماه سال جاری به تهران بازگشته و سرقت های خود را از سر گرفته است بلافاصله تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به همراه تیم های تجسس ویژه کلانتری های شرق تهران جهت شناسایی محل های تردد و دستگیری «علی . ق» آغاز به کار کرد و در حالیکه متهم مرتبا و هر بار در کمتر از 24 ساعت محل های تردد و مخفیگاه های خود را تغییر می داد.

سرانجام تیم تجسس ویژه کلانتری 136 از طریق هدایت عملیاتی کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی موفق به شناسایی متهم در آرایشگاهی در منطقه شمیران نو شدند.

با حضور مأموران تجسس ویژه در آرایشگاه، متهم به قصد فرار از حلقه محاصره مأموران با شکستن شیشه و استفاده از سلاح سرد قصد حمله به مأموران را داشت که با واکنش سریع آنها روبرو شده و نهایتا پس از هدف قرار گرفتن از سوی مأموران و اصابت گلوله، از ناحیه پا مجروح ، دستگیر و جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می شود.

همزمان با دستگیری متهم و انجام اقدامات درمانی، کارآگاهان پایگاه چهارم با حضور در بیمارستان تحقیقات از متهم را آغاز و در همان ساعت های اولیه «علی . ق» به دهها فقره زورگیری در مناطق شرق و شمال شرق تهران بویژه در مناطق مینی سیتی، افسریه، تهرانپارس، نارمک، رسالت و... اعتراف می كند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهمان بویژه متهم اصلی پرونده به دهها فقره زورگیری و شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته، برای هر چهار متهم بویژه متهم اصلی پرونده قرارهای قانونی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند لذا از کلیه مالباختگانی که در طول سال جاری بدین شیوه و شگرد مورد ضرب و جرح ، تهدید و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه كنند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری باند زورگیران خشن در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری آخرین عضو باند دزدان طلافروشی ها



 

  برخی به بهانه تخلیه ناراحتی دست به قتل خانوادگی می زنند

 

اعضای این باند تبهكاری از تیرماه امسال در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی های خیابان تیموری و فلكه سوم خزانه و سرقت ۷ كیلو طلا تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

ماموران در بازبینی فیلم های دوربین مداربسته، تصویر یكی از دزدان را كه یك لحظه نقاب از چهره اش افتاده بود، به دست آوردند كه معلوم شد وی یك دزد حرفه ای و سابقه دار است.

با دستگیری این مرد و اعتراف وی به همكاری با اعضای یك باند سرقت مسلحانه، متهم روانه زندان شد و ۷ همدست فراری او تحت تعقیب قرار گرفتند و در پی عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

آنها در بازجویی های پلیسی به سرقت های مسلحانه از طلافروشی های تهران و زورگیری از مردم اعتراف كردند.

 

● دستگیری آخرین عضو باند

در حالی كه جستجو برای دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه داشت، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران محل اختفای این متهم را حوالی چهارراه امیریه شناسایی كردند و آن محل را زیر نظر گرفتند تا این كه چهارشنبه هفته گذشته ماموران به یك خودروی پژو در حاشیه چهارراه مشكوك و متوجه شدند یكی از ۳ سرنشین خودرو همان متهم متواری است.

به این ترتیب ماموران هر ۳ مرد جوان را دستگیر و به اداره پنجم آگاهی تهران منتقل كردند.

متهمان در بازجویی های پلیسی هرگونه آشنایی با یكدیگر را انكار اما در ادامه تحقیقات به زورگیری های متعدد اعتراف كردند.

 

● اعتراف به چندین زورگیری

رضا، آخرین عضو باند تبهكاری در تشریح ماجرای سرقت ها به پلیس گفت: من در سرقت های مسلحانه طلافروشی ها با ۸ عضو دستگیر شده باند همكاری داشتم. علاوه بر این، با همدستی یكدیگر در محله های شهر تهران با زور و تهدید چاقو از مردم پول زور می گرفتیم.

متهم ادامه داد: با اطلاع از دستگیری همدستانم، فرار كردم و با همدستی ۲ جوان بازداشت شده و فرد دیگری كه در شمال كشور زندگی می كند، به زورگیری و سرقت از مردم ادامه دادیم.

با اعتراف این متهم، ۲ همدست وی نیز به همكاری با او اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات سومین همدست فراری آنها نیز در شهرستان نور شناسایی و دستگیر شد و به همكاری با آنها اعتراف كرد.

 

● سرقت محموله های باری

در ادامه تحقیق از متهمان معلوم شد رضا ـ یكی از دزدان ـ به كمك همدستانش كه اكنون در زندان به سر می برند، ۲ محموله كالا را به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان پس از كتك زدن راننده، به سرقت برده است.

تحقیقات از اعضای این باند تبهكاری در حالی ادامه دارد كه تاكنون ۳۰ شهروند تهرانی با حضور در اداره پنجم آگاهی تهران از آنها به اتهام سرقت و زورگیری شكایت كرده اند و متهمان تاكنون به ۲۵۰ میلیون تومان سرقت در جریان سرقت های مسلحانه و زورگیری از مردم اعتراف كرده اند.

تحقیق در خصوص اعضای این باند ادامه دارد.

گزارش : جام جم آنلاین (www.jamejamonline.ir)دستگیری آخرین عضو باند دزدان طلافروشی ها      

آخرین عضو فراری باند سارقان طلافروشی های تهران همراه ۳ جوان زورگیر دستگیر شد و ابعاد جدیدی از فعالیت همدستانش را فاش كرد.

آخرین عضو فراری باند سارقان طلافروشی های تهران همراه ۳ جوان زورگیر دستگیر شد و ابعاد جدیدی از فعالیت همدستانش را فاش كرد.

اعضای این باند تبهكاری از تیرماه امسال در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی های خیابان تیموری و فلكه سوم خزانه و سرقت ۷ كیلو طلا تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

ماموران در بازبینی فیلم های دوربین مداربسته، تصویر یكی از دزدان را كه یك لحظه نقاب از چهره اش افتاده بود، به دست آوردند كه معلوم شد وی یك دزد حرفه ای و سابقه دار است.

با دستگیری این مرد و اعتراف وی به همكاری با اعضای یك باند سرقت مسلحانه، متهم روانه زندان شد و ۷ همدست فراری او تحت تعقیب قرار گرفتند و در پی عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

آنها در بازجویی های پلیسی به سرقت های مسلحانه از طلافروشی های تهران و زورگیری از مردم اعتراف كردند.

 

● دستگیری آخرین عضو باند

در حالی كه جستجو برای دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه داشت، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران محل اختفای این متهم را حوالی چهارراه امیریه شناسایی كردند و آن محل را زیر نظر گرفتند تا این كه چهارشنبه هفته گذشته ماموران به یك خودروی پژو در حاشیه چهارراه مشكوك و متوجه شدند یكی از ۳ سرنشین خودرو همان متهم متواری است.

به این ترتیب ماموران هر ۳ مرد جوان را دستگیر و به اداره پنجم آگاهی تهران منتقل كردند.

متهمان در بازجویی های پلیسی هرگونه آشنایی با یكدیگر را انكار اما در ادامه تحقیقات به زورگیری های متعدد اعتراف كردند.

● اعتراف به چندین زورگیری

رضا، آخرین عضو باند تبهكاری در تشریح ماجرای سرقت ها به پلیس گفت: من در سرقت های مسلحانه طلافروشی ها با ۸ عضو دستگیر شده باند همكاری داشتم. علاوه بر این، با همدستی یكدیگر در محله های شهر تهران با زور و تهدید چاقو از مردم پول زور می گرفتیم.

متهم ادامه داد: با اطلاع از دستگیری همدستانم، فرار كردم و با همدستی ۲ جوان بازداشت شده و فرد دیگری كه در شمال كشور زندگی می كند، به زورگیری و سرقت از مردم ادامه دادیم.

با اعتراف این متهم، ۲ همدست وی نیز به همكاری با او اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات سومین همدست فراری آنها نیز در شهرستان نور شناسایی و دستگیر شد و به همكاری با آنها اعتراف كرد.

● سرقت محموله های باری

در ادامه تحقیق از متهمان معلوم شد رضا ـ یكی از دزدان ـ به كمك همدستانش كه اكنون در زندان به سر می برند، ۲ محموله كالا را به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان پس از كتك زدن راننده، به سرقت برده است.

تحقیقات از اعضای این باند تبهكاری در حالی ادامه دارد كه تاكنون ۳۰ شهروند تهرانی با حضور در اداره پنجم آگاهی تهران از آنها به اتهام سرقت و زورگیری شكایت كرده اند و متهمان تاكنون به ۲۵۰ میلیون تومان سرقت در جریان سرقت های مسلحانه و زورگیری از مردم اعتراف كرده اند.

تحقیق در خصوص اعضای این باند ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین