اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ممنوعیت جابجایی نیروی انسانی در آموزش و پرورش



سرپرست وزارت آموزش و پرورش ,علی اصغر فانی

دستور ممنوعیت جابجایی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای تاكید كرد كه از هرگونه جابجایی نیروی انسانی در سطح مشاغل مدیریتی و اداری وزارت آموزش و پرورش خودداری شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی در بخشنامه ای به مدیران كل استان های سراسر كشور، از آنان خواست، از هرگونه جابجایی نیروی انسانی در مشاغل مدیریتی و سرپرستی واحدهای اداری در سطح ادارات كل، شهرستان ها و مناطق خودداری كنند.

وی كه برای ایجاد آرامش در ادارات و ادارات كل آموزش و پرورش این بخشنامه را صادر كرده است، از مدیران كل استان ها خواسته است، هرگونه تغییر و جابجایی در سطح معاونین مدیركل، روسای ادارات به اطلاع معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت متبوع رسیده تا پس از بررسی و اعلام نظر وزارتخانه انجام شود.

در این بخشنامه آمده است: با سازماندهی به موقع نیروی انسانی، تجهیزات، مقدمات بازگشایی مطلوب مدارس را فراهم آورده تا شاهد فضایی شاداب و پرنشاط در مدارس باشیم.
وی، اولویت كاری خود در این وزارتخانه را برگزاری باشكوه مراسم بازگشایی مدارس در ابتدای مهر اعلام كرده است. /ایرنا

 

 


ویدیو مرتبط :
ارزش گذاری نیروی انسانی فنون فروش توسعه منابع انسانی واژه نامه بازاریابی توانمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر آموزش و پرورش: معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش، اولویت آموزش و پرورش را ساماندهی و سازماندهی نیروی انسان عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است.

 علی اصغر فانی در نشست مشترک شورای معانین و مدیران کل استانها، مهر ماه 94 را حساس‌ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهارکرد: مهر ماه 94 اولین شروع سال تحصیلی است که نظام 3-3-6 همه دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر این که ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هرچقدر دقیق تر صورت گیرد سال‌های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.

فانی به بازنشستگی 38 هزار نیروی انسانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش‌آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه 94 ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این که معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود 750 هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش آموز به معلم را به عدد 15 برسانیم چرا که مطالعات نشان میدهد این شاخص دانش آموز به معلم در دنیا متعارف است.

فانی با اشاره به این که نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش بهره وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا