اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور دولت برای آموزش زبان های محلی


دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: دولت دستور داده زبان های محلی کُردی و تُرکی در مدارس آموزش داده شود.

خبرگزاری ایسنا: دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: دولت دستور داده زبان های محلی کُردی و تُرکی در مدارس آموزش داده شود.

حجت الاسلام علی یونسی در پیرانشهر افزود: دولت دستور داده که زبان های محلی کُردی و تُرکی در مناطقی که زبان اصلی مردم محلی این زبان هاست، در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: این طرح در مدارس استان کردستان اجرا شده و در صورت فراهم شدن زیرساخت در دیگر مناطق کشور نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان اظهار کرد: ایجاد رشته زبان و ادبیات کُردی در مراکز آموزش عالی از سال ها پیش یکی از مطالبه های مردم این استان بود که در دولت تدبیر و امید رنگ واقعیت به خود گرفت.


ویدیو مرتبط :
آموزش دستور زبان جی تی 5- آموزش مالکیت و داستان و توسعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش زبان انگلیسی


فراگیری زبان انگلیسی و بالا و پایین های تقویت و حفظ اطلاعات و داشته ها با روش های مختلف، دغدغه بسیاری از زبان آموزان است. یكی از این روش ها داشتن هم صحبت هم سطح برای تبادل اطلاعات شماست

                                                                                                 
                                                                                  
 
 
 صبح بخیر:فراگیری زبان انگلیسی و بالا و پایین های تقویت و حفظ اطلاعات و داشته ها با روش های مختلف، دغدغه بسیاری از زبان آموزان است. یكی از این روش ها داشتن هم صحبت هم سطح برای تبادل اطلاعات شماست،مرور آموخته ها و تصحیح در جهت پیشرفت دانش

 
اما این تنها راه نیست، ما در این مقاله به شما می گوییم اگر هم صحبت ندارید دنبال بهانه نگردید، راه های بهتری پیش روی شماست. این بار هم علی كردستی با 17 سال سابقه تدریس و مطالعه در زبانشناسی، اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانندگان سایت صبح بخیر قرار داده است.
این مسئله كه زبان را باید در محیط آموخت كاملا درست است اما این باور غلطی است كه اگر كسی امكانات محیطی لازم را ندارد یا نمی تواند داشته باشد شانس خود را برای یادگیری زبان از دست خواهد داد. زیرا ما با شیوه های علمی و صحیح محیط را ایجاد كرده و به راحتی می توانیم خود را به سطح قابل قبولی از یادگیری برسانیم.این یكی از گلایه های خیلی از زبان آموزان است كه؛ ما برای بهتر كردن Speaking خود هم صحبت یا مجالی برای صحبت كردن و تمرین نداریم.

جدی بگیرید

اگر كسی برای تمرین صحبت كردن هم صحبتی ندارد به دنبال راه های دیگر و بهتری بگردد.یكی از این راه ها نوشتن مطالبی است كه به ذهنتان می رسد یا دوست دارید درباره آن صحبت كنید اما با این انگیزه كه شما نباید تا پایان متن خودكار خود را زمین بگذارید؛ درست مثل این است كه وارد یك بحث طولانی شده اید و باید آن را كامل كنید.
 در این حین استفاده از هرگونه منبع كمكی اصلا توصیه نمی شود، چراکه شما باید خود را كاملا در موقعیت مكالمه دوطرفه قرار دهید  همانطور که هیچ وقت هنگام صحبت از فرهنگ لغت یا هر وسیله دیگری كمك نمی گیرید وحرفتان را قطع نمی كنید تا به دنبال جواب صحیح بگردید.
اگر نكته یا هر كلمه ای را از یاد ببرید باید با تكیه بر اطلاعات خودتان هر توضیحی از آنكه در ذهنتان هست را بنویسید، به نحوی كه حداقل مفهوم را برسانید. شما باید خود را در موقعیتی فرض كنید كه ناچار به صحبت كردن هستید و این فضا را كاملا جدی بگیرید.
از لحاظ ذاتی مهارت های ما در درك مطالب به 2 دسته مهارت های خروجی از جمله writing و speaking؛ مهارتهای ورودی  (listening, reading) كه اطلاعات را درون مغز وارد می كنند تقسیم میشود.

دنبال بهانه نگردید

انتخاب موضوع برای صحبت كردن یا نوشتن درباره آن مشغله خیلی هاست. که این با ساده ترین روش انجام می شود. خیلی از ما دفتر خاطرات یا سررسیدی داریم كه كارها و برنامه های روزانه خود را در آن ثبت می كنیم که هر كدام از این موضوعات یادداشت شده می تواند بحث نوشتاری شما باشد. سختگیری روی صحیح نوشتن كلمات یا دیكته آنها اصلا توصیه نمی شود به این دلیل كه این تمرین، تمرینی است نه به هدف صرفا writing بلكه هدف نوشتار است در جهت بهتر كردن گفتار.
پس در اینجا به سختگیری روی نحوه نوشتن كلمات تاكید نمی شود. البته بحث این نیست كه انتخاب این روش (writining) كاملا می تواند جای خالی یك هم صحبت را پركند اما همین كه نبود هم صحبت دلیل تنبلی خیلی هاست با تمرین و انجام دادن این روش تا 80درصد كار برایتان آسانتر خواهد شد.برای مثال هنرمندان یك نمایش مدت زمان طولانی تمرین و با تصور موقعیت صحنه آن را اجرا می كنند و این تمرین ها در فضای خودشان قطعا پایه ای برای اجرای صحیح و بهتر آن خواهد شد.

اینها بازوهای کمکی ما هستند

همانطور كه با استفاده از Reading و آشنا شدن با شكل و معانی كلمات میتوانیم راه را برای listening هموار كنیم درمورد speaking هم همینطور است. در مورد اول منطق شنیداری ما در بیشتر موارد به كمك ما برای درك Listening می آید.
در واقع برای گوش كردن به یك مكالمه انگلیسی تنها 30درصد آن را با گوش متوجه می شویم و در 70درصد بقیه، منطق شنیداری به كمك درك ما میآید. هیچكدام از این مهارت ها جای یكدیگر را پر نمی كنند اما می توانند به عنوان یك بازوی مكمل به قدرت و تسلط شما كمك شایانی كنند .



تمرین از شما، بهترین می سازد

درك این مطلب باعث می شود كه ما بدانیم مهارت های خروجی میتوانند برای بهتر شدن به یكدیگر كمك كنند. ما نیاز به ایجاد مجالی برای صحبت كردن و تمرین speaking داریم و این كار در صورت نبود هم صحبت با آسانترین و بهترین روش كه همان برداشتن قلم و آوردن افكار روی كاغذ است صورت می پذیرد.
این روش كاملا كار یك هم صحبت را برای شما انجام خواهد داد به علاوه اینكه مزیت این روش در این است كه شما یادداشتی از گفته های خود به صورت ثبت شده در اختیار دارید و می توانید با مرور آن ایرادهایتان را برطرف كنید.

80درصد آنهایی كه سالانه ممكن است میلیون ها تومان هزینه رفتن به كلاس های مختلف كرده و وقت زیادی را هم صرف كنند بلافاصله بعد از ترك كلاس همه چیز را فراموش كنند، چون روش های نگهداری اطلاعات را نمیدانند و در واقع از آنها استفاده نمی كنند.
در كشورهایی مثل كشورهای آمریكای لاتین همیشه منتظر یك ناجی هستند كه آنها را از وضعیت كنونی شان نجات دهد در حالی كه همه چیز بستگی به خود فرد دارد. اول و آخرین شما هستید که با انرژی خود مسیر را طی و به بهترین سطح خواهید رسید.برای اطلاعات بیشتر به سایت www.kordasti.com مراجعه کنید.