اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد مسلحانه زن خلافکار از خانه ثروتمندان شمال پایتخت/ سرقت 5 میلیارد طلا و جواهر از یک خانه+عکس



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - دستبرد مسلحانه زن خلافکار از خانه ثروتمندان شمال پایتخت/ سرقت 5 میلیارد طلا و جواهر از یک خانه+عکس

زوج جوانی که با عنوان مستخدم به خانه شهروندان رفته و اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند در آخرین سرقت خود دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 10 صبح روز 20 شهریور از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل، در منطقه نیاوران – خیابان بوکان به کلانتری 122 دربند اعلام شد.
 
با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت واقع در یک برج مسکونی، یکی از اهالی مجتمع به مأموران گفت: خانمی بنام "فریده" به عنوان مستخدم روزانه از طرف یک شرکت خدماتی در منزل بنده کار می کرد که روز جاری با تهدید اسلحه کمری ، همسرم را در یکی از اتاق های خانه حبس کرده و پس از سرقت طلا ، جواهرات و وجوه نقد داخل خانه ، متواری شده است.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در روز 17 مرداد خانمی بنام فریده.س، از سوی آژانس خدماتی ... به عنوان خدمتکار روزانه به اینجانب معرفی شد.
 
در روز 19 شهریور ایشان با اصرار از من اجازه گرفت تا شب را در منزل ما بماند؛ ساعت 8 صبح فردای آن‌روز بنده به محل کارم رفته و نامبرده بهمراه همسرم، طبق روال هر روز در خانه تنها ماند.
 
در ساعت 10 عروس اینجانب با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که همسرم پاسخگوی تماس هایش نیست و به همین علت او عازم منزل ما شده است.
 
10 دقیقه بعد از این تماس، عروسم مجددا با من تماس گرفت و گفت: در خانه بسته است و هرچه زنگ می زنم کسی جوابگو نیست. بنده بلافاصله از محل کار به طرف منزل حرکت کردم؛ در پشت در منزل، رئیس ساختمان و عروسم پشت در خانه بودند و اعلام کردند که صدای ناله ضعیفی از داخل خانه شنیده می شود.
 
بلافاصله با باز کردن در، همگی به داخل منزل رفته و همسرم را در داخل یکی از اتاق ها و با دست و پای بسته پیدا کردیم؛ با راهنمایی همسرم متوجه شدیم که بیشتر جواهرات ایشان به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان شامل انواع گردنبند ، انگشتر ، برلیان ، یاقوت و ... بهمراه چند میلیون تومان وجه نقد داخل خانه توسط خدمتکار خانه سرقت شده است.
 
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان با مراجعه به شرکت خدماتی .... به بررسی مدارک شناسایی ارائه شده از سوی خدمتکار متواری پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی این خانم ، جعلی است.
 
در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از سیستم جامع پلیس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت دقیق متهمه بنام "فریده .س" ( 48 ساله ) و همسرش بنام "جواد . ن" ( 45 ساله )  شدند؛ بررسی های پلیسی نشان داد که همسر متهمه یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه موادمخدر ، خرید اموال مسروقه ، جعل و سرقت اماکن است که بنا بر تحقیقات بعمل آمده ، آخرین بار نیز به خاطر اعتیاد به موادمخدر از یک شرکت خصوصی در شهرک ولیعصر اخراج شده است.
 
با شناسایی هویت متهمه و همسرش ، مخفیگاه آنها در "شهرک دانشگاه" شناسایی و در تحقیقات پلیسی از این محل مشخص گردید که وی بهمراه همسرش بنام "جواد . ن" که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در زمینه "موادمخدر" ، "خرید و نگهدرای اموال مسروقه" ، "جعل" و "سرقت اماکن" است ، از این محل متواری شده است.
 
در ادامه تحقیقات، سرانجام مخفیگاه متهمه و همسرش در "شهرک آزادی" شناسایی و در ساعت 16 روز 3 مهر هر دو نفر آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه نیز کشف شد.
 
متهمه پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، صراحتا به سرقت مسلحانه اعتراف و در همان اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: طراح نقشه سرقت همسرم بود او ضمن تهیه یک قبضه سلاح کمری، مرا تحریک به این سرقت کرد؛ او سلاح را در اختیارم قرار داد و از آنجا که شرایط مالی شاکی را برای همسرم از حیث وجود طلا و جواهرات تعریف کرده بودم ، مرا تشویق به این سرقت کرد.
 
جواد.ن نیز در اعترافات خود صراحتا به خرید سلاح از مناطق مرزی کشور و همچنین فروش مقادیری از طلا و جواهرات به دو خریدار طلا و جواهرات مسروقه اعتراف کرد که با شناسایی دو مال خر ، این دو نفر نیز دستگیر و مقادیر دیگری از طلا و جواهرات مسروقه از آنها کشف شد. 
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمین اصلی پرونده، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی برای هر دو متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و همچنین باقیمانده اموال مسروقه در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
سرقت طلا از یک مغازه کوچک در شمال مراکش توسط ۵ زن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"6 دوست خشن" دستگیر شدند/تخریب درب ورودی شگرد سرقت از خانه‌های ثروتمندان پایتخت+عکس



اخبار حوادث - "6 دوست خشن" دستگیر شدند/تخریب درب ورودی شگرد سرقت از خانه‌های ثروتمندان پایتخت+عکس

اعضای باند زورگیران خشن که با شکستن در وارد خانه ها شده و با تهدید صاحبخانه سرقت می کردند، در عملیات همزمان ماموران پلیس دستگیر شدند. دزدان خشن پس از ورود به خانه ها، اقدام به گروگانگیری و سرقت می کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 29 مرداد امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره سرقت خانه به کلانتری 120 سیدخندان اعلام شد. با حضور گشت کلانتری در محل سرقت ، زنی حدود 50 ساله به مأموران اعلام کرد که سه نفر با تهدید سلاح سرد و استفاده از افشانه، اقدام به سرقت طلا و جواهرات وی کرده و پس از محبوس کردن وی در داخل اتاق از محل متواری شده اند.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف خانه" و به دستور شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 9 شب 29 مرداد ، داخل خانه در حال تماشای تلویزیون بودم که ناگهان صدای شکسته شدن در را شنیدم !! ناگهان سه نفر جوان قوی هیکل را بالای سر خود دیدم که با تهدید چاقو من را مجبور به سکوت کرده و با زدن افشانه به صورتم ، مرا به داخل یکی از اتاق ها بردند . آنها پس از سرقت طلا و جواهرات داخل دستم ، مرا داخل اتاق حبس کرده و از خانه خارج شدند . حدود 15 دقیقه پس از رفتن آنها بود که همسرم به خانه آمد و مرا از داخل اتاق بیرون آورد.
 
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی دوربین های مداربسته محل سرقت موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگی شدند که یکی از اعضای گروه سارقین ، به عنوان راننده در محل حضور داشته و پس از انجام سرقت و همراه سایر اعضای گروه از محل متواری شده است .

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت


در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی اظهارات اعضای گروه دیگری از سارقین زورگیر منطقه اسلامشهر که اعضای آن به تازگی از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و به دهها فقره زورگیری اعتراف کرده بودند ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از اعضای متواری این گروه به عنوان سرکرده گروه جدید به نام "علی . ص" شدند که بلافاصله تصاویر وی از سیستم جامعه پلیس خارج و شاکی نیز وی را به عنوان یکی از سارقین خانه خود مورد شناسایی قرار داد . بررسی سوابق "علی " نیز نشان داد که وی یکی از افراد شرور و مجرمین سابقه دار منطقه اسلامشهر و رباط کریم است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است .
 
با شناسایی "علی" به عنوان سرکرده گروه سارقان ، اقدامات پلیسی برای شناسایی سایر متهمان آغاز و 5 عضو دیگر گروه به نام های مرتضی ، مجید ، کریم ، علی و حمید مورد شناسایی قرار گرفتند . سرانجام با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمان در اسلامشهر و رباط کریم ، هر شش متهم 20 شهریور در چند عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند .
 
متهمان پس از دستگیری در اظهارات خود به سرقت های منازل در مناطق مختلف تهران به ویژه در پاسداران ، ولیعصر ، کردستان و همچنین سرقت های مشابه در شهرهای ساری ، بابل و شاهرود اعتراف کردند . آنها در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند : به شیوه تخریب در ورودی وارد منازل شده و در صورتی که صاحبخانه نیز در خانه حضور داشت، با تهدید چاقو اقدام به بستن دست و پای آنها کرده و سرقت را انجام می دادیم.
 
در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان علاوه بر شناسایی سرقت های به عنف ارتکابی شهر تهران موفق به شناسایی دهها فقره زورگیری، کیف قاپی، گردنبند قاپی و سرقت های به عنف منازل در اسلامشهر و رباط کریم شدند که متهمان طی روز در این شهرستان ها انجام داده و شب ها نیز سایر سرقت ها خود را در شهر تهران ادامه می دادند.
 
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف سرقت، نزاع و درگیری، موادمخدر، شرارت و ... و اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت های به عنف در مناطق مختلف تهران ، سایر شهرها و شهرستان های کشور از جمله رباط کریم ، اسلامشهر ، بابل ، شاهرود ، ساری و ... برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و شکات و مالباختگان ، دستور انتشار تصاویر هر 6 متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایت های خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان ، خیابان ابوذر غفاری ؛ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران