اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد جاعل حرفه‌ای به‌حساب کمیته امداد



جاعل حرفه‌ای,دستبرد,حوادث امروز

دستبرد جاعل حرفه‌ای به‌حساب کمیته امداد

پلیس در تعقیب یک جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای است که با فریب مددجویان و جعل چک، دست به برداشت‌های میلیونی از حساب کمیته امداد زده است.

به گزارش همشهری، این مرد که جوانی حدودا 35ساله است، به‌عنوان مشتری وارد بانک‌ها می‌شد تا طعمه‌هایش را شناسایی کند.

طعمه‌های او افراد مسن و سالخورده‌ای بودند که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند و برای نقدکردن چک‌هایی که از این کمیته دریافت کرده، راهی بانک شده بودند.

مرد کلاهبردار بعد از شناسایی طعمه‌هایش نزد آنها می‌رفت و این جمله را می‌گفت که «اگر می‌خواهید در صف منتظر نمانید، حاضرم مبلغ چک شما را به‌صورت نقدی پرداخت کنم و هر وقت نوبتم شد، چک را نقد کنم و پولم را پس بگیرم».

طعمه‌های از همه جا بی‌خبر نیز به تصور اینکه مرد جوان نیت خیر دارد و می‌خواهد به آنها کمک کند، چک‌شان را در اختیار او قرار می‌دادند و بعد از اینکه مبلغ آن را نقدا از وی دریافت می‌کردند، از بانک خارج می‌شدند. پس از رفتن آنها، مرد جوان به جای اینکه چک را در بانک نقد کند به سرعت از آنجا خارج می‌شد و به خانه‌اش می‌رفت.

او با تجهیزاتی که در اختیار داشت و با اضافه کردن صفر یا اعداد دیگر، مبلغ چک را چند برابر می‌کرد و پس از آن چک جعلی را به بانک می‌برد.

کارمندان بانک هم، بی‌آنکه متوجه ماجرا شوند، مبلغ مورد نظر را به مرد جوان پرداخت می‌کردند و او با کیفی پر از پول از بانک خارج می‌شد.

مأموران پلیس زمانی پی به کلاهبرداری‌های این مرد بردند که نماینده حقوقی کمیته امداد با مراجعه به دادسرای ناحیه چهار از وی شکایت کرد. او مدعی شد که مسئولان مالی این کمیته هنگام بررسی حساب‌ها متوجه شده‌اند که مبلغ زیادی از طریق چک‌های جعلی از حساب خارج شده و به سرقت رفته است. با این شکایت، تحقیقات برای یافتن ردی از مرد کلاهبردار شروع شد. مأموران در بررسی‌های اولیه افرادی را که فریب مرد جاعل را خورده بودند شناسایی کردند.

یکی از آنها گفت: برای تأمین هزینه دیالیز فرزندم یک فقره چک بانکی از کمیته امداد گرفته بودم که وقتی آن را به بانک بردم، مرد جوانی نزدم آمد و گفت که بانک شلوغ است و حاضر است چکم را با پول نقد عوض کند.

من هم حوصله منتظر ماندن در صف بانک را نداشتم و برای همین چک را به او دادم اما از نقشه‌اش خبر نداشتم.

دومین فرد فریب‌خورده نیز اظهاراتی مشابه را مطرح کرد و مدعی شد تا حالا آن مرد را ندیده بود. بنابراین مأموران راهی بانک‌های مورد نظر شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته توانستند به تصویر مرد کلاهبردار دست پیدا کنند.

آنها همچنین متوجه شدند این مرد برای نقد کردن چک‌های جعلی از شناسنامه‌هایی استفاده می‌کرد که پیش از این از صاحبانشان به سرقت رفته بود و به همین خاطر هیچ ردی و نشانه‌ای از وی به جا نمانده بود.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم تحت تعقیب با تغییر رقم چک‌ها تا‌کنون 45 میلیون تومان از حساب کمیته امداد سرقت کرده اما هنوز پلیس ردی از وی به دست نیاورده است.

وی با اشاره به صدور مجوز انتشار عکس متهم از سوی قاضی پرونده از کسانی که این مرد را می‌شناسند و از مخفیگاهش خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055513 و 51055434 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند./همشهری

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اموزش واریز اینترنتی به حساب ایتام کمیته امداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاعل حرفه‌ای حساب مرد ثروتمند را خالی کرد/ مردم متهم فراری شناسایی کنند + عکس



مردی که با جعل اسناد هویتی اقدام به به برداشت 500 میلیون تومان از حساب شخصی در پایتخت کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 13/11/1393 فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 2 تهران اعلام کرد که از حساب بانکی اش واقع در شعبه فلکه دوم صادقیه مبلغ 500 میلیون تومان برداشت شده و خود او نیز از طریق یکی از دوستانش که جهت وصول چک به بانک مراجعه کرده ، در جریان این موضوع قرار گرفته است .

پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل" و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .

تحقیقات پلیسی :
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شخصی با جعل اوراق هویتی متعلق به مالباخته و معرفی خود به عنوان صاحب حساب ، اقدام به برداشت 500 میلیون تومان پول از حساب مالباخته کرده است .

اخبار,اخبارحوادث, جعل اسناد


در ادامه کارآگاهان با مراجعه به شعبه فلکه دوم صادقیه و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر فردی حدودا 35 الی 40 ساله شدند که با مراجعه به شعبه محل افتتاح حساب مالباخته ، اقدام به برداشت پول از حساب وی کرده بود .

در شرایطی که بنا بر اظهارات کارمند بانک ، برداشت کننده پول از حساب با ارائه مدارک شناسایی حاوی اطلاعات دقیق هویتی مالباخته اقدام به برداشت پول کرده ، اما مالباخته با وجود رؤیت تصویر این شخص موفق به شناسایی وی نشد .

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده ، دستور انتشار تصویر بدست آمده از این شخص از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر این شخص شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، محل سکونت ، محل های تردد و یا اقدامات مجرمانه این شخص را از طریق  شماره تماس 51055513 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند . 


 اخبار  حوادث    - باشگاه خبرنگاران