اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزد ناشی در اولین سرقت با اسلحه قلابی بازداشت شد/او از خارج به ایران بازگشته و کارتن خواب بود



مردی که در خارج همسرش را طلاق داده بود و در بازگشت به ایران دید ارثیه پدری‌اش برباد رفته، دست به سرقت مسلحانه عجیبی زد.

وقتی دزد مسلح با تیزهوشی رئیس یکی از شعبه‌های بانک صادرات در یوسف‌آباد تهران دستگیر شد کسی تصور نمی‌کرد که این مرد سرنوشت شوک‌برانگیزی داشته باشد.دزدی از بانکآذرماه سال جاری مرد تبهکاری که اطراف بانک پرسه می‌زد در حالی که کیفی روی دوش خود انداخته بود به سمت یکی ازشعبه‌های بانک صادرات رفت. این مرد ابتدا در صف نوبت مشتریان ایستاد و بعد از خلوت شدن بانک به پشت باجه نزد رئیس بانک رفت.

مرد مرموز که سعی داشت عادی برخورد کند بعد از نزدیک شدن به میز رئیس بانک در کیف را باز کرد و با نشان دادن تپانچه‌اش از وی خواست 100 میلیون تومان پول را بدون ایجاد سر و صدا و سعی برای باخبر کردن پلیس داخل کیف قرار دهد و تهدید کرد اگر خطایی سربزند نه تنها جان رئیس و کارمندانش به خطر می‌افتد بلکه او بی‌محابا تیراندازی کرده و دست به گروگانگیری خواهد زد.


رئیس بانک که شوکه شده بود خیلی زود با اطمینان دادن به دزد مسلح با شگردی خواست او روی صندلی بنشیند تا پول تهیه و به او پرداخت شود و بعد با تیزهوشی کارمندان بانک را در جریان قرار داد و درحالی که سعی داشت به بهانه اینکه باید 100 میلیون آماده شود دزد را معطل کند ماجرای این سرقت مسلحانه به پلیس 110 مخابره شد.


خیلی زود تیمی از تجسس کلانتری 125 یوسف‌‌آباد تهران به سر اکیپی سرگرد اسماعیل کوهساریان خود را به این بانک رساندند و درحالی که احتمال می‌دادند دزد هفت‌تیرکش دست به اقدام خطرناکی بزند آنجا را به محاصره خود درآوردند.


مأموران برای کنترل اوضاع به بهانه سرکشی داخل بانک شدند، مرد تبهکار که خود را باخته بود تصمیم گرفت از روی صندلی بلند شده و بدون اینکه کسی بفهمد پا به فرار بگذارد که مأموران در اقدامی غافلگیرانه او را بازداشت کردند و در بازرسی از کیف دستی‌اش تپانچه قلابی را به دست آوردند.


سرگرد کوهساریان درخصوص این پرونده  گفت: این دزد تازه‌کار بود و ایرج نام دارد. وی هیچگونه سابقه کیفری نداشته و در بازجویی‌های ابتدایی مشخص شد وی چند سال در خارج از کشور زندگی کرده و با جدایی از همسرش برای گرفتن ارث خود به ایران آمده است و متوجه شده خواهران و برادرانش با کلاهبرداری ارثیه‌اش را به جیب زده‌اند و بعد از جدال با خانواده‌اش آنها وی را از خانه بیرون انداخته و این مرد بی‌خانمان مجبور به کارتن خوابی شده است تا اینکه تصمیم گرفته با تهیه تپانچه قلابی به یکی از بانک‌ها دستبرد بزند که شناسایی و دستگیر شده است.


بنابر این گزارش؛ پرونده این سرقت برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران آگاهی پایگاه سوم قرار گرفت.

 

 اخبارحوادث - ایران


ویدیو مرتبط :
سرقت گاو در خارج نه... در ایران !!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت از طلافروشی با اسلحه قلابی/ دزد جوان با کمک مردم دستگیر شد




سرقت از طلافروشی با اسلحه قلابی/ دزد جوان با کمک مردم دستگیر شد

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری جوان 22 ساله ای که دست به سرقت طلافروشی در شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند زده بود، خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "جمال نیکجو" امروز در جمع خبرنگاران به سرقت اخیر صورت گرفته در شهر آبسرد اشاره و اظهار کرد: جوانی 22 ساله که سابقه دار نیز بود با برنامه ریزی قبلی و با همراه داشتن اسلحه ایی تقلبی اقدام به سرقت طلافروشی در شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند کرد.

وی ادامه داد: این سارق، متصدی مغازه را به صورت درازکش در کف مغازه خوابانده و اقدام به جمع‌آوری دو کیلوگرم طلا و زیورآلات کرده بود.
 
این مقام مسوول افزود: در هنگام سرقت زنگ خطر مغازه به صدا درآمد که مأموران پلیس پیشگیری و آگاهی انتظامی شهرستان دماوند در اسرع وقت به محل حادثه حضور یافتند که موجب شد سارق هنگام خروج از مغازه با حضور به موقع پلیس آگاهی و کمک مردم دستگیر شود.
 
این مقام مسوول از فروشندگان به ویژه طلا فروشان خواست تا به منظور پیشگیری از سرقت نسبت به نصب دوربین های مدار بسته و زنگ خطر اقدام کنند تا در صورت هرگونه حادثه احتمالی، مأموران انتظامی در اسرع وقت در محل حضور یابند.

گفتنی است، «ح- ی»، سارق 22 ساله طلافروشی، انگیزه سرقت خود را بدهی‌های شخصی عنوان کرده است.


اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران