اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزد كراكی، هنگام سرقت ۵ نفر را زخمی كرد



 

 

دزد كراكی، هنگام سرقت ۵ نفر را زخمی كرد

 

دزد سابقه دار وقتی هنگام فرار در یكی از محله های كرج خود را در محاصره مردم دید، با چاقو به آنها حمله ور شد و ۵نفر را زخمی كرد.

دزد سابقه دار وقتی هنگام فرار در یكی از محله های كرج خود را در محاصره مردم دید، با چاقو به آنها حمله ور شد و ۵ نفر را زخمی كرد.

نیمه شب پنجشنبه یكی از ساكنان مجتمعی در جهان شهر كرج با شنیدن سر و صدا از خیابان، از پنجره به بیرون نگاه كرد و مردی را دید كه چراغ قوه به دست، در پاركینگ مجتمع روبه روی خانه اش قدم می زند.

پس از دقایقی وقتی باز هم او را در پاركینگ مشاهده كرد، با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و ماجرا را خبر داد. مرد صاحبخانه و پدرش برای این كه تا قبل از حضور پلیس مانع فرار سارق شوند، به سمت در ورودی مجتمع همسایه شان رفتند.

آنها به همسایه ها نیز خبر دادند تا به اتفاق به پاركینگ بروند. دقایقی بعد یكی از ساكنان مجتمع با ورود به پاركینگ با دیدن مرد جوان در كنار یكی از خودروها، از همسایه ها درخواست كمك كرد.

● فرار دزد چاقو به دست

همسایه ها با شنیدن صدای كمك خواهی وارد پاركینگ مجتمع شدند تا مانع فرار دزد شوند. در همین موقع سارق با چاقو آنها را تهدید به قتل كرد و از دیوار مجتمع وارد ساختمان كناری شد.

● زخمی شدن ۵ مرد از سوی دزد جوان

سارق جوان سپس از دیوار یكی از ساختمان ها به خیابان پرید و به فرار خود ادامه داد.

اهالی و ساكنان مجتمع در تعقیب وی بودند كه دزد چاقو به دست با حمله ور شدن به سوی آنها، ۵ نفر را مجروح كرد و به فرار خود ادامه داد.

● ناكامی متهم در فرار

ماموران گشت كلانتری ۱۳ باهنر كه پس از اطلاع از موضوع به محل حادثه اعزام شده بودند، به تعقیب سارق فراری پرداختند كه او با دیدن ماموران با چاقو به سمت آنها نیز حمله ور شد كه ماموران او را محاصره و دستگیر كردند.

۵ مرد زخمی برای درمان به بیمارستان مدنی انتقال یافتند و متهم نیز به كلانتری ۱۳ باهنر منتقل و بازجویی شد.

● اعتراف متهم

سعید ـ متهم به سرقت ـ در اظهاراتش گفت: ۴ بار به اتهام سرقت منزل و وسایل داخل خودروها دستگیر و زندانی شده ام. آخرین بار پس از ۲ سال محكومیت از زندان آزاد شدم و برای تامین هزینه اعتیادم، سرقت ها را شروع كردم.

متهم به سرقت افزود: از ۴ ماه پیش نیمه های شب وارد پاركینگ مجتمع های مسكونی در جهان شهر، بلوار ماهان و خیابان فروغی كرج شده و با شكستن شیشه خودروها، وسایل داخل خودروها را سرقت می كردم و به یك خریدار اموال مسروقه می فروختم.

متهم افزود: تاكنون از ده ها مجتمع مسكونی ۵۰ فقره سرقت كرده ام. در آخرین سرقت نیز پس از استعمال موادمخدر (كراك) و قرص های روانگردان وارد مجتمعی شده بودم كه با هوشیاری ساكنان مجتمع و اهالی محل موفق به سرقت نشدم.

بنابراین گزارش، دزد سابقه دار با قرار قانونی از سوی دادیار شعبه هفتم دادسرای فجر كرج در وقت كشیك روانه بازداشتگاه پلیس شد. تحقیقات از متهم در حالی ادامه دارد كه ماموران اداره تجسس كلانتری ۱۳ باهنر كرج موفق به دستگیری خریدار اموال مسروقه شده و برخی از اموال را از مخفیگاهش كشف كردند.

گزارش حاكی است، وضعیت ۵ مرد زخمی این حادثه رضایت بخش است و آنها از بیمارستان مرخص شدند..../ گزارش : جام جم آنلاین

 



ویدیو مرتبط :
فاجعه در مکه:بیش از 4000 نفر کشته و 3297 نفر زخمی شدند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت ۳۰ كیلو طلا، پرونده دزد‌های ...



 

سرقت ۳۰ كیلو طلا، پرونده دزد‌های فردیس را سنگین‌تر كرد

 

مسلح طلافروشی‌ها كه اسفند سال گذشته ۱۴ كیلو طلا را در فردیس كرج سرقت كرده بودند، خبر داد.




«اگر خریدار اموال مسروقه وجود نداشت، ما نیز رغبتی برای سرقت‌های مسلحانه نداشتیم». این جمله اعتراف سركرده باند سارقان مسلح طلافروشی‌هاست كه اكنون به اتفاق همدستان خود در پلیس آگاهی اصفهان هر روز ابعاد تازه‌ای از اعمال تبهكارانه خود و همدستانش را فاش می‌كند.



به دنبال یك فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های پاساژ پرنس در فلكه دوم فردیس كه غروب روز ۱۶ اسفند سال گذشته روی داد، این سرقت به دلیل تیراندازی‌های بی‌هدف سارقان و ایجاد رعب و وحشت، بازتاب فراوانی در میان مردم داشت، به طوری كه از همان دقایق اولیه سرقت تیم‌های ویژه پلیس آگاهی جستجوی گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان آغاز كردند تا این كه ۱۵ روز پس از این حادثه، تیم‌های اطلاعات و ضربت پلیس آگاهی اصفهان كه موفق به شناسایی سارقان مسلح شده بودند، با عزیمت به ۲ شهر شمالی در اقدامی ضربتی موفق شدند ۷ عضو این باند را محاصره و با اقتدار آنها را دستگیر كنند.



● اعترافات تازه اعضای باند

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان در گفتگو با «جام‌جم» درباره آخرین مراحل پیگیری‌های این باند تبهكاری گفت: به دنبال سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های فلكه دوم فردیس، تیم اطلاعاتی پلیس آگاهی اصفهان این موضوع را به صورت تخصصی مورد بررسی و تحلیل كارشناسانه خود قرار داد و كارآگاهان متوجه شدند این سرقت بی‌شباهت به سرقتی كه در روز ۲۶ آذر سال ۸۷ در شهرستان قهدریجان از توابع فلاورجان انجام شده، نیست كه در این سرقت سارقان مسلح ۱۵ كیلو طلا سرقت كرده بودند. لذا این موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت و با توجه به سرنخ‌هایی كه پیش از این در ارتباط با سرقت در قهدریجان انجام شده بود، این فرضیه كه ممكن است سارقان تحت تعقیب در كرج دست به سرقت زده باشند، قوت گرفت.



رئیس پلیس آگاهی اصفهان افزود: پس از جمع‌بندی اطلاعات چند تیم اطلاعات و ضربت از پلیس آگاهی اصفهان با تحقیقات شبانه‌روزی خود موفق به شناسایی یكی از همراهان سارقان شده و در ادامه با تعقیب و مراقبت‌های لازم موفق به شناسایی ۲ مخفیگاه سارقان در شهرهای چالوس و نوشهر شدند و پس از محاصره محل توسط پلیس آگاهی اصفهان و مازندران مجرمان مسلح به سمت ماموران تیراندازی كردند كه از سوی تك‌تیراندازان پلیس، سركرده باند از ناحیه پا، هدف قرار گرفت و ۷ سارق مسلح در اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند كه در این عملیات انتظامی، خساراتی به ویلای ساحلی كه در اجاره متهمان بود، وارد شد كه این خسارت بلافاصله جبران شد.


● كشف سلاح


حسین‌زاده افزود: سارقان مسلح پس از دستگیری به اصفهان منتقل شدند و در مرحله مقدماتی اعتراف كردند كه سلاح‌های خود را در یك خانه اجاره‌ای در غرب تهران مخفی كرده‌اند كه با عزیمت ماموران به محل، ۲ قبضه سلاح كلاشینكف و ۴ قبضه كلت كمری و مقادیر قابل توجهی گلوله را كه در كانال كولر مخفی شده بود، كشف و ضبط كردند.



سرهنگ حسین‌زاده تصریح كرد: متهمان تاكنون به ۷ فقره سرقت مسلحانه در استان‌های خوزستان، لرستان، اصفهان و استان تهران اعتراف كرده‌اند كه در ۲ فقره از سرقت‌ها، تبهكاران مسلح، خودروهای گرانقیمت را سرقت كرده‌اند و در بقیه سرقت‌ها، طلافروشی‌ها را مورد دستبرد قرار داده‌اند.



● ۳۰ كیلو طلا


رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه كرد: براساس اعترافات اعضای باند، آنها تاكنون بیش از ۳۰ كیلو طلا سرقت كرده‌اند كه احتمال افزایش سرقت‌های آنها وجود دارد؛ به طوری كه پس از این اعترافات در ۲ روز گذشته، ماموران پلیس آگاهی موفق به دستگیری ۴ نفر از خریداران طلاهای مسروقه شدند كه نقش این متهمان را در ترغیب به سرقت تبهكاران نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا اعضای این باند در اعترافات خود عنوان كرده‌اند كه ترغیب خریداران اموال مسروقه، یكی از عوامل مهم برای ارتكاب سرقت‌ها بوده است.



● تفهیم اتهام

سرهنگ حسین‌زاده اظهار كرد: در حال حاضر و با توجه به نحوه سرقت این تبهكاران كه در بخشی از اعترافات خود گفته‌اند‌ هیچ‌گاه تصور نمی‌كردیم پلیس‌ ما را شناسایی و دستگیر كند، بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای جنایی اصفهان، ‌براساس ماده ۱۸۲ قانون مجازات اسلامی به آنها اتهام محارب و مفسدفی‌الارض را تفهیم اتهام كرده است.



رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاكید كرد: تحقیقات جدی و موشكافانه پلیس آگاهی اصفهان درخصوص جنایات احتمالی ارتكابی متهمان ادامه دارد و پس از كسب نتیجه لازم به اطلاع مردم خواهد رسید.