اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها ۷۰ میلیون دلار دارو را سرقت كردند



 

دزدها ۷۰ میلیون دلار دارو را سرقت كردند

 

دزدهای حرفه‌ای در آمریكا با سوراخ كردن سقف یك انبار ۷۰ میلیون دلار داروهای ضدافسردگی را سرقت كردند.



به نقل از آسوشیتدپرس، مسوولان انبار شركت داروسازی اس. سی.سی روز دوشنبه وقتی وارد محل كار خود شدند، دریافتند روز یكشنبه هنگامی كه در تعطیلات آخر هفته بوده‌اند دزدهای حرفه‌ای با سوراخ كردن سقف، ۷۰ میلیون دلار داروهای ضدافسردگی را سرقت كرده‌اند.



كارل فرزا، رئیس پلیس شهر اینفیلد در ارتباط با این سرقت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سارقان چند نفر بوده‌اند و علاوه بر پلیس شهر، نیروهای اف.بی. آی نیز تحقیق در این زمینه را آغاز كرده‌اند.



ادوارد ساجیل، سخنگوی شركت اس. سی. سی در این باره گفت: سارقان این میزان دارو را با یك دستگاه تریلر از محل خارج كرده‌اند. وی تصریح كرد: با وجود تحقیقات گسترده، هنوز پلیس سرنخی پیدا نكرده است.


ویدیو مرتبط :
سرقت 50 میلیون دلار الماس در 3 دقیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدها، همدست خود را در محل سرقت ...



 

 

دزدها، همدست خود را در محل سرقت جا گذاشتند

 

vزن و شوهری با شناسایی دزدان حرفه ای و تشكیل باند سرقت، از منازل و اماكن مردم در اسلامشهر سرقت می كردند

 

.روز ۱۰ مرداد امسال صاحب یك كارگاه آهنگری وارد محل كارش در یكی از میدان های اصلی شهرك واوان در اسلامشهر شد و مشاهده كرد اثاثیه كارگاه به هم ریخته شده و از اتاقك نگهبانی نیز سروصداهایی به گوش می رسد.

 

او به سمت اتاقك نگهبانی رفت و با دیدن مرد غریبه ای در آن محل، در را قفل كرد و در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از ماموران كمك خواست.

 

دقایقی بعد ماموران كلانتری ۱۲ واوان به محل سرقت اعزام شدند و پس از باز كردن در اتاقك نگهبانی، سارق را دستگیر كرده و در اختیار ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اسلامشهر قرار دادند.

 

● اعتراف دزد

متهم خود را میثم معرفی و در بازجویی های پلیسی عنوان كرد با اعضای یك باند سرقت كه هدایت آن را یك زوج جوان به عهده دارند، همكاری دارد ولی روز حادثه موفق به سرقت نشده و ۲ همدستش او را جا گذاشته اند.

 

به این ترتیب، دو همدست او كه از محل سرقت فرار كرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز بعد در شهرك واوان دستگیر شدند و در بازجویی های پلیسی به جرمشان اعتراف كردند.

 

● دستگیری ۵ دزد دیگر

در ادامه تحقیقات معلوم شد ۵ مرد دیگر هم كه از افراد سابقه دار هستند، با متهمان بازداشت شده همكاری داشته اند.

 

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق احتمالی آنها شناسایی و هفته گذشته متهمان در خانه ای در شهرك جانبازان اسلامشهر دستگیر شدند.

 

این متهمان به نام هایی یوسف، علی، عیسی، بهرام و ابراهیم در بازجویی به همكاری در ۲۷ فقره سرقت منازل، كارگاه و مغازه های مردم اعتراف كردند.

 

ماموران پس از ثبت اظهارات این متهمان پی بردند زوج فراری مخفیگاه خود را تغییر داده و به محله دیگری رفته اند.

 

به این ترتیب چند روز پیش ماموران باهماهنگی قضایی وارد خانه جدید آنها شده و زوج فراری را همراه ۳ مرد كه در حال مصرف موادمخدر بودند، دستگیر كردند. در بازرسی از خانه آنها نیز موادمخدر و پایپ كشف شد.

 

متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی اسلامشهر انتقال یافتند و به سرقت های متعدد اعتراف كردند.

 

سرهنگ قشقایی، سرپرست فرماندهی انتظامی اسلامشهر در این باره گفت: ابتدا ماموران به تحقیق از ۲ مهره كلیدی باند به نام های شیوا و شوهرش (حسن چریك) پرداختند كه آنها به سرقت از منازل و اماكن مختلف اعتراف كردند.

 

این زوج در تشریح شیوه سرقتشان گفتند: ابتدا منازل خالی از سكنه و دیگر اماكن را شناسایی می كردیم سپس اعضای باند را كه همگی از دزدان سابقه دار بودند به منزلمان دعوت و نقشه سرقت را طراحی می كردیم.

 

آن گاه در قالب گروه های ۳ یا ۴ نفره به محل های مورد نظر دستبرد می زدیم.

 

بنابر این گزارش، اعضای این باند به ۲۷ فقره سرقت اعتراف كردند و با قرارقانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد... /گزارش : جام جم آنلاین