اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها با فنون رزمی، مردم را بی ...



 

 

دزدها با فنون رزمی، مردم را بی هوش می كردند

 

اعضای یك باند تبهكاری كه با بی هوش كردن مردم با استفاده از فنون رزمی، اموالشان را سرقت می كردند، دستگیر شدند.


در روزهای پایانی اسفند سال گذشته مردی از یكی از بانك های جنوب تهران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت كرده، اما در یك لحظه پول او از سوی فردی كه ظاهرا به عنوان مشتری وارد بانك شده بود، به سرقت رفت و جوان سارق بسرعت از بانك خارج و به اتفاق دیگر همدست خود ـ كه با یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ انتظار او را می كشید ـ متواری شد.



دقایقی پس از این سرقت، یكی از واحدهای گشت كلانتری ۱۱۶ مولوی به دو راكب یك دستگاه موتورسیكلت كه بسرعت در حال فرار بودند، مشكوك شده و آنها را متوقف كردند.



در بازرسی از ۲ جوان موتورسوار یك قبضه چاقو و۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان چك پول كشف و ضبط شد.



با اظهارات ضد و نقیض ۲ موتورسوار و انتقال به كلانتری، در حالی كه تحقیق از آنها ادامه داشت، مردی سراسیمه وارد كلانتری شد و گفت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پولی را كه از بانك دریافت كرده بودم، جوانی كه در بانك كنارم ایستاده بود؛ از روی پیشخوان سرقت كرده است.



با این توضیحات وی با مشاهده ۲ جوان موتورسوار، در حالی كه از خوشحالی و هیجان دچار لكنت زبان شده بود، یكی از آن دو را شناسایی و آنها را سارق اموال خود معرفی كرد در پی این ماجرا، مشخص شد چك پول های كشف شده متعلق به مرد مالباخته است كه سارق خود را در كلانتری ۱۱۶ شناسایی كرده است.



با مشخص شدن هویت ۲ سارق، دستور قضایی از سوی دادیار شعبه اول دادسرای جنایی صادر شد و هر دو متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار كارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.



این دو متهم اعتراف كردند از شهریور سال ۸۸ در پی تشكیل باند بزرگ سرقت با پرسه زدن در اطراف بانك ها و شناسایی مشتریان، اموال آنها را سرقت می كردیم و گاهی اوقات نیز با حضور در داخل شعبه بانك در حالی كه دیگر اعضای باند در بیرون از محل مراقبت می كردند، با سرقت پول از روی پیشخوان، بلافاصله متواری می شدیم.



● شناسایی مخفیگاه اعضای باند


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: پس از اعتراف این دو متهم به تشكیل باند، بررسی های بعدی معلوم كرد این متهمان از مجرمان سابقه دار در زمینه كیف قاپی، سرقت گیشه و سرقت به روش خفه كنی (نوعی روش رزمی برای بی هوش كردن) هستند كه به صورت گسترده در تهران، كرج و ورامین اموال مردم را سرقت می كرده اند.



محمدیان افزود: تحقیقات بعدی مشخص كرد، برخی از اعضای این باند تبهكاری از زندانیان فراری هستند كه پس از دستگیری و محكومیت، با دریافت مرخصی از زندان متواری شده و خود را معرفی نكرده اند.



رئیس پلیس آگاهی افزود: با جمع بندی اطلاعات، در مرحله بعدی مخفیگاه ۶ عضو این باند یكی پس از دیگری در نقاط مختلف تهران و كرج شناسایی شد و با دستور قضایی این متهمان دستگیر شدند و به ده ها فقره سرقت اعتراف كردند.



محمدیان ادامه داد: با دستگیری ۶ عضو این باند مشخص شد یكی دیگر از اعضای این باند به نام محمد به اتهام زورگیری و گردنبندقاپی پس از مجروح كردن مالباخته با ضربات چاقو، دستگیر شده و در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد كه این متهم نیز با انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی به ده ها فقره زورگیری، كیف قاپی و سرقت از گیشه بانك اعتراف كرد.



● مالباختگان بیایند


رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به جرایم خشن اعضای این باند تبهكاری، گفت: با اعتراف متهمان تاكنون ۳۰ مالباخته شناسایی شده اند، لذا مالباختگانی كه اموال آنها از روی پیشخوان بانك یا به روش بی هوشی با استفاده از فنون رزمی به سرقت رفته است، برای شكایت و شناسایی متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه كنند..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
فنون رزمی 1 (نوریان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیر قمه به دست با فنون رزمی زمینگیر شد/ تهدید به خودکشی برای فرار از محاصره پلیس



اخبار,اخبار حوادث , زورگیری

 

پسر زورگیر که خود را در محاصره پلیس دید با گذاشتن قمه زیر گلویش ماموران را تهدید به خودکشی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 12 و 42 دقیقه بامداد 4 بهمن ماه بر اساس اعلام سامانه 110 مبنی بر تماس مکرر مردم  در خصوص تردد فردی با قمه به قصد زورگیری از مردم در خیابان سعادت آباد، خیابان مطهری بلافاصله واحد گشت ۱۱۰ یگان کلانتری ۱۳۴شهرک قدس در محل حاضر شدند.

فرد مورد نظر با دیدن گشت ۱۱۰ با خودرو پراید اقدام به فرار کرد که با فرار متهم ماموران با هماهنگی مرکز پیام کلانتری درخواست نیرو کمکی کردند و واحدهای گشت به سرعت در محل حاضر و پس از مشاهده خودرو به تعقیب و گریز پرداخته که خودرو پراید هیچ توجهی به دستور ایست و هشدارهای پلیسی نداشت.

در ادامه ۲ واحد گشت خودرویی و ۴ گشت موتورسوار به تعقیب و گریز خودرو مذکور پرداخته و طرح مهار در سطح محدوده به اجرا درآمد که در حین تعقیب و گریز متهم با قرار دادن قمه‌ای که در دست داشت در زیر گلوی خود تهدید به خودکشی می کرد.

به دلیل اینکه فرد به طور خطرناکی رانندگی می‌کرد و به هشدارهای پلیسی هیچ توجهی نداشت و احتمال آسیب رساندن به مردم وجود داشت و موجب تخریب چندین خودرو شده بود واحد سرگشت خودرویی، ۷ تیر جنگی با اسلحه سازمانی به سمت خودرو پراید تیراندازی نمودند که خودرو از دو چرخ عقب و شیشه عقب مورد اصابت گلوله قرار گرفت و نهایتا خودرو در آدرس شهرک قدس ، خیابان دادمان با جدول برخورد و متوقف گردید.

ماموران سریعا نسبت به دستگیری وی اقدام کردند که متهم با چاقویی که در دست داشت با مامورین درگیر شد و در نهایت پلیس با اقتدار و به کارگیری فنون دفاع شخصی وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در بازجویی اولیه وی خود را به هویت "همایون" ۲۸ساله اعلام کرد.

سرهنگ سعید کفراشی رییس کلانتری ۱۳۴شهرک قدس درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و این شرور خطرناک پس از تحقیقات مقدماتی برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایمش در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران