اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدهای خشن وحشت می آفریدند



دزدهای خشن وحشت می آفریدند

چهار عضو باندی كه نیمه‌شب با ورود به مزارع كشاورزان در جنوب شهرری، ابزار‌های كشاورزی را سرقت و از مردم زورگیری می‌كردند، تحت‌ تعقیب قرار گرفته و یكی از آنها دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل تیرماه هنگامی در دستور كار كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری قرار گرفت كه مرد كشاورزی با حضور در این مركز، از سرقت محموله بذر در مزرعه‌اش خبر داد.

شاكی گفت: چند روز پیش یك محموله بذر‌ كشاورزی خریده و به انبار منتقل كردم. روز حادثه وقتی برای برداشتن كیسه‌ بذر وارد انبار شدم، مشاهده كردم محموله بذرها به ارزش 20 میلیون تومان سرقت شده است.

در پی این شكایت، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا این كه چند روز بعد افراد دیگری هم از سرقت ابزار و محموله بذر كشاورزی از مزرعه‌شان شكایت كردند.

با افزایش این شكایت‌ها و بررسی شیوه سرقت معلوم شد سرقت‌ها به شیوه‌ای مشابه انجام شده؛ به‌طوری كه ابتدا در ورودی انبارها تخریب و سپس اموال سرقت شده است.

مرد كشاورز، پلیس را به یك قدمی دزدها رساند

جستجو‌ها برای دستگیری سارقان شب روی مزارع ادامه داشت تا این‌ كه مالباخته دیگری با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری با ارائه شكایتی عنوان كرد چهار مرد نیمه‌شب وارد مزرعه‌اش شده‌اند و او با شنیدن پارس سگ مزرعه، وارد انباری شده و با مشاهده دزدها، قصد كمك‌خواهی از همسایه‌ها را داشته كه یكی از سارقان با ضربات چوبدستی به وی حمله و او را بی‌هوش كرده است.

در ادامه مشخص شد، مرد كشاورز وقتی به هوش آمده، متوجه سرقت بخشی از ابزارهای كشاورزی‌اش شده است در این مرحله، با اطلاعات به‌دست آمده از شاكی جدید، چهره‌نگاری رایانه‌ای انجام و جستجو برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌ كه، یك مرد افغان نیز با حضور در مركز پلیس، علیه چهار مرد كه به زور وارد خانه‌اش در جنوب شهرری شده و اموالشان را دزدیده بودند، شكایت كرد.

در تحقیق از وی معلوم شد، شب حادثه چهار مرد قمه و چاقو به دست، زنگ در خانه‌شان را به صدا درآورده و پس از بازشدن در، او را به گروگان می‌گیرند و به زور وارد خانه‌اش می‌شوند سپس با بستن دست و پای او و دیگر اعضای خانواده‌اش، پول، طلا و اموال قیمتی خانه را دزدیده و متواری می‌شوند.

ماموران با اطلاعات به‌دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، متوجه می‌شوند تصویر یكی از آنها به همان فردی كه از مزرعه یك كشاورز سرقت كرده است، شباهت دارد بنابراین جستجو‌ها برای دستگیری دزدهای فراری ادامه یافت تا این‌كه افراد دیگری نیز با حضور در مركز پلیس، علیه چهار مرد خشن شكایت كردند.

ردپای متهمان فراری در دزدی‌های خشن

در تحقیق از این افراد معلوم شد، سارقان، افراد را هنگام خروج از مراكز تجاری و بانك و طلافروشی‌ها با دو دستگاه موتورسیكلت تعقیب و با تهدید قمه و چاقو، اموالشان را سرقت می‌كردند.

همچنین رانندگان را پشت چراغ قرمز یا محله‌های خلوت به دام ‌انداخته و با تهدید قمه و چاقو، پول، گوشی تلفن همراه و مداركشان را می‌دزدیدند.

با اطلاعات به‌دست آمده و چهره‌نگاری‌ رایانه‌ای، پاتوق‌ دزدهای فراری به طور نامحسوس تحت نظر گرفته شد تا سرانجام ماموران اطلاع یافتند یكی از اعضای باندی كه در تعقیبشان هستند، به خانه‌ای در جنوب شهرری در رفت‌وآمد است.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران روز گذشته برای دستگیری متهم به خانه مورد نظر رفتند، اما وی با دیدن ماموران قصد فرار داشت كه آنها با استفاده از قانون به‌كارگیری سلاح و تیراندازی هوایی، یكی از اعضای این باند را دستگیر كردند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
کریمی- حسینی آفریدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدهای خشن، بیرحمانه به مردم چاقو می زدند



 

دزدهای خشن، بیرحمانه به مردم چاقو می زدند

 

 

اعضای باند ۷ نفره كه سوار خودروهای عبوری در شهریار و شهر قدس می شدند و با زخمی كردن راننده ها، خودرو و اموالشان را سرقت می كردند، دستگیر شدند.

 

به گزارش «جام جم»، چندی پیش راننده ای با حضور در پلیس آگاهی شهر قدس (قلعه حسن خان) از ۳ مسافر سارق شكایت كرد.

شاكی در این باره به پلیس گفت: روز حادثه ۳مسافر سوار خودرویم شدند تا آنها را از شهریار به شهر قدس منتقل كنم.

شاكی اضافه كرد: در میانه راه مردان مسافر با چاقو مرا زخمی كردند و پس از سرقت خودرویم، متواری شدند.

شكایت های متعدد از سارقان

با آغاز تحقیقات در حالی كه ماموران در جستجوی سارقان خشن بودند، ده ها راننده دیگر هم با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی ارائه كردند.

با چهره نگاری رایانه ای از سارقان خشن براساس اطلاعات به دست آمده از شاكیان، معلوم شد تصاویر متعلق به ۷ مرد جوان و میانسال است كه در اغلب سرقت ها نقش داشته اند.

در ادامه تحقیقات، روزهای پایانی هفته گذشته ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شهر قدس به یك دستگاه خودروی پراید با ۳ سرنشین مشكوك و با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند خودرو چند روز پیش سرقت شده است.

اعتراف سارقان حرفه ای

با دستگیری متهمان و انتقال به پلیس آگاهی شهر قدس، آنها اعتراف كردند با همدستی ۴ نفر دیگر كه از سارقان حرفه ای هستند، سوار خودروهای عبوری می شدند و با تهدید رانندگان، پول، تلفن همراه و خودروهایشان را سرقت و فرار می كردند، در ادامه معلوم شد سارقان خشن، رانندگانی را كه مقاومت می كردند، با چاقو زخمی كرده و از خودروی در حال حركت به بیرون انداخته اند.

دستگیری ۴ سارق فراری

با اعتراف ۳ مرد سارق، جستجو برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت تا این كه ۲ روز پیش ۴ متهم فراری نیز در ۲ خانه در حومه شهر دستگیر شدند.

با انتقال این متهمان به پلیس آگاهی، آنها نیز به همكاری با ۳ متهم بازداشت شده در سرقت های خشن اعتراف كردند.

سرهنگ كربلایی، فرمانده انتظامی شهرستان شهر قدس در این باره گفت: با اعتراف اعضای این باند به سرقت های متعدد از رانندگان، تصاویر ۳ عضو اصلی این باند خشن با دستور قاضی دادگاه حوزه قضایی شهر قدس بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می شود تا چنانچه مردم از آنها شكایت دارند، به حوزه قضایی شهر قدس یا پلیس آگاهی این شهر مراجعه كنند.../جام جم آنلاین