اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدهای جاده در كمین رانندگان باری بودند



 

دزدهای جاده در كمین رانندگان باری بودند

۵ عضو باند سارقان كه با سرقت محموله های باری رانندگان تحت تعقیب بودند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان خمین دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم» چندی پیش راننده ای با حضور در پلیس آگاهی اراك، از سرقت محموله باری اش مقابل یك مهمانپذیر در محور دلیجان ـ اراك خبر داد.

شاكی به پلیس گفت: به دلیل خستگی راه، شب را در یك مهمانپذیر ماندم و صبح متوجه شدم نیمی از بار محموله ام كه لوازم خانگی بود به سرقت رفته است.

در پی این شكایت، تحقیقات ماموران آغاز شد تا این كه رانندگان دیگری هم با حضور در اداره آگاهی اراك، شكایت مشابهی را ارائه كردند.

سرقت از رانندگان كامیون

با اطلاعات به دست آمده از رانندگان معلوم شد محموله همگی آنها شامل لوازم خانگی، مواد غذایی و قطعات صنعتی در محورهای دلیجان ـ اراك و خمین ـ اراك از مقابل مهمانپذیرها به سرقت رفته است.

دزدان در آخرین سرقت

تحقیقات در این باره ادامه یافت تا عاقبت ۲ شب پیش ماموران اداره آگاهی شهرستان خمین در استان مركزی هنگام گشتزنی در محور خمین ـ اراك با مشاهده ۵ مرد كه بار یك كامیون متوقف شده مقابل یك مهمانپذیر را خارج و به ۲ دستگاه وانت منتقل می كردند، آنها را دستگیر كردند.

با دستگیری این ۵ مرد، ماموران صاحب كامیون را شناسایی كردند و در تحقیق از او متوجه شدند محموله ای را از شهرستان دلیجان به مقصد اراك حمل می كرده و توقف یكساعته اش مقابل مهمانپذیر، فرصت سرقت را برای سارقان فراهم كرده است.

اعتراف سارقان به ۱۱ فقره سرقت

به این ترتیب، اعضای این باند با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان دلیجان بازجویی شدند و به سرقت ۱۱ محموله باری از رانندگان اعتراف كردند.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی در این باره گفت: در تحقیق از ۵ متهم بازداشت شده معلوم شد آنها چندی پیش از زندان آزاد شده اند.

وی افزود: متهمان با تشكیل باندی، در محورهای دلیجان ـ اراك و خمین ـ اراك، بار كامیون های متوقف شده مقابل مهمانپذیرها را سرقت می كردند.

بنابراین گزارش، اعضای این باند ۵ نفره با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای دستگیری خریداران اموال دزدی ادامه دارد..... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
بهترین رانندگان جاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت محموله‌های جاده‌ای با سوء استفاده از غفلت رانندگان/ دزدان فراری تهران اعضای باند سرقت




 اخبار حوادث  - سرقت محموله‌های جاده‌ای با سوء استفاده از غفلت رانندگان/ دزدان فراری تهران اعضای باند سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان و دبیر قرارگاه مبارزه با سرقت از انهدام ۲ باند سارقین محموله جاده‌ای در شهرستان خرم آباد خبر داد.

سرهنگ قدرت الله دالوند رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت:با توجه به اخبار و اطلاعات و پرونده‌های واصله مبنی بر وقوع سرقت‌های محموله‌ای در استان لرستان – اراک – همدان – قم و اینکه سارقین اغلب شب‌ها با استفاده از غفلت رانندگان عبوری که اکثرآ در حال استراحت در اطراف جاده بوده‌اند اقدام به سرقت از بار کامیون‌ها می‌نموده‌اند، مراتب به صورت خاص در دستور کار اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ دستور قضایی و اقدامات پلیسی در ‌‌نهایت سارقین و محل سکونت آنان را شناسایی و با استفاده از نیروی کافی تعداد ۴ نفر سارق محموله جاده ای دستگیر شدند که در بازجویی‌های مقدماتی مامورین پی به وجود یک باند دیگر بردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان تصریح کرد: به دنبال اعترافات سارقین دستگیر شده مجددا تعداد ۴ نفر دیگر در قالب یک باند دستگیر و در بازرسی از منزل انان تعداد ۵۲ کارتن تنباکو میوه‌ای که در شهرستان اراک به سرقت رفته‌اند و همچنین در بازرسی از منازل آنان تعدادی اقلام از قبیل گز- کفش – کارت شارژ- نمک – زله میوه‌ای – سینگ دستشویی و....کشف گردید.

سرهنگ دالوند اظهار داشت: سارقین دستگیر شده کمتر از ۳۰ ساله و سابقه دار بودند و تاکنون به ۲۰ فقره سرقت محموله جاده‌ای اعتراف نموده‌اند که دو نفر از آنان به اتهام کیف قاپی تحت تعقیب مراجع قضایی تهران می‌باشند و همچنین از متهمین دستگیر شده تعداد سه دستگاه خودرو پژو که دارای پلاک کشویی توقیف و همچنین تعدادی پلاک جعلی نیز کشف گردید.

این مقام مسئول انتظامی هشدار داد: از رانندگان جاده‌ای تقاضا می‌شود اگر قصد توقف دارید لازم است از مکانهایی که دارای نگهبان هستند استفاده کنید و در زمان جابجایی بار در مسیر‌های طولانی سعی نمائید با رانندگان آشنا همسفر و در زمان استراحت به صورت گروهی در مکان مناسب توقف نمائید.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران