اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدان دریایی یک کشتی ایرانی را ربودند



 

 


یک فروند کشتی تحت مدیریت کشتیرانی ایران و هند توسط دزدان دریایی ربوده شد.

کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند ساعاتی پیش اعلام کرد : یک فروند کشتی فله بر تحت مدیریت کشتیرانی ایران و هند حدود ساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه 23 بهمن ماه در حالی که در مسیر پر تردد خلیج فارس به طرف چین در حرکت بود در شمال اقیانوس هند توسط مهاجمین مسلح و مجهز به قایق های تندرو متوقف و ربوده شد.

این کمیته با اعلام اینکه این کشتی با ظرفیت 52 هزار تن با محموله سنگ آهن از بندرعباس به مقصد چین در حرکت بوده است افزود: طبق گزارشات دریافتی ،دزدان دریایی مسیر این کشتی را تغییر داده و کشتی مذکور هم اینک در حال حرکت به سمت خلیج عدن است.

کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند اظهار داشت :‌ طبق آخرین پیگیری ها حال 22 خدمه افسر و ملوان کشتی مذکور شامل 13 نفر ایرانی و 9 نفر هندی صحیح و سالم گزارش شده است .

کمیته مذکور تاکید کرد : این کمیته با جدیت تمام در حال بررسی وضعیت این کشتی و پیگیری آزادسازی آن است ودر این ارتباط بطور مداوم با نیروهای دریایی ایران ، هندوستان ، پاکستان ، عمان و نیروهای بین المللی مستقر در منطقه و سایر ارگانهای ذیربط در تماس است .

این کمیته با بیان اینکه تا لحظه مخابره این خبر تماسی از ربایندگان این کشتی نداشته ایم یاد آور شد : کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند به محض اطلاع از وقوع این حادثه در تلاش برای آزاد سازی سریع و فوری این کشتی است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نجات کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی، توسط تکاوران ارتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاقبت دزدان دریایی کشتی ایرانی



اخبار ,اخبار بین الملل, دزدان دریایی کشتی ایرانی

 

اخبار بین الملل - عاقبت دزدان دریایی کشتی ایرانی

دادگاهی در کنیا 24 شهروند سومالی را به اتهام تلاش برای ربودن یک کشتی تجاری ایرانی در خلیج عمان در اکتبر سال 2010 ، هر یک به هفت سال زندان محکوم کرد. متهمان با توسل به خشونت از سلاح تهاجمی علیه خدمه کشتی استفاده کردند و جان آنها را به خطر انداختند.

به گزارش رویترز، دزدان دریایی را که نیروی دریایی هلند تحت فرمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بازداشت کردند به مقامات کنیا تحویل داده شدند زیرا گمان نمی رود سومالی که پس از دو دهه جنگ داخلی در تلاش برای بازسازی است، برای محاکمه درست این افراد به اندازه کافی ثبات داشته باشد.

دادگاه کنیا برای این 24 دزد دریایی تبعه سومالی که به اتهام حمله به کشتی ایرانی دستگیر شدند 7 سال زندان صادر کرد.

ریچارد اودنیو قاضی ارشد رسیدگی به پرونده 24 شهروند سومالی گفت که مدارک کافی وجود دارد تا ثابت کند این افراد مسلح به تفنگ های آک – 47، آرپی جی، راکت انداز و تسلیحات دیگر به کشتی ایرانی حمله ور شدند.

وی افزود: متهمان با توسل به خشونت از سلاح تهاجمی علیه خدمه کشتی استفاده کردند و جان آنها را به خطر انداختند. این دادگاه همچنین دستور داد که متهمان پس از سپری کردن کامل دوره محکومیت شان به سومالی بازگردانده شوند.

بیش از 20 سومالیایی دیگر سال گذشته به جرم ارتکاب جرایم مشابهی در دادگاه های مختلف در کنیا محکوم شدند و به زندان افتادند.
اخبار بین الملل - ایرنا