اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در کوچه باغ‌های سقط جنین



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, سقط  جنین

چند صباح پیش بود که اکثر دیوار مدارس، کتب درسی و... مزین به شعار « فرزند کمتر زندگی بهتر » بود امروزه به دلیل نیاز جامعه به رشد جمعیت کشور که امری حیاتی برای پویایی و پیشرفت ایران اسلامی است دیگر خبری از این شعار و تبلیغ برای داشتن فرزند کمتر وجود ندارد و به دلیل بستر مناسب برای تکثر جمعیت و فرهنگ سازی درست در این وادی با کج سلیقگی‌های مرسوم حتی دیگر در مراکز درمانی وسایل پیشگیری در اختیار خانواده‌ها به آسانی قرار نمی‌گیرد و این گونه بستر بازار سیاه پیشگیری، سکه است.

اوضاع بد اقتصادی جامعه و زندگی در قلمرو چشم و هم چشمی شرایط زیستن را برای انسان امروزی به قدری دشوار نموده که قابل بیان نیست، پس حضور شخص سومی در پروسه اقتصادی غیر قابل اطمینان زندگی امروزی برای اکثر زوجین قابل تحمل نیست و این گونه متاسفانه ناچار می‌شوند گام در راه کوچه باغ‌های سقط جنین بگذارند و این امر هم خیلی راحت نیست و هر دکتری برای خود راه حلی دارد. آمپول، قرص، ساکشن و.... هر متخصصی یکی از این موارد را پیشنهاد می‌کند البته با هزینه‌های سرسام آور؛ برای شش عدد قرص.... مبلغ 200هزار تومان می‌گیرند، برای دو آمپول حدود 450هزار تومان و برای ساکشن حدود یک میلیون تومان و....

ساکشن را در مطب انجام می‌دهند آن هم در قالب هماهنگی‌های خاص که اکثر در ساعت‌های بین 13 تا 15 ظهر صورت می‌گیرد، مطلب این دکترها مثل زندان‌های زیرزمینی تنگ و غالبا از محیط شهری دورتر است نور تاریک مطب، فریادهای ناهنجار دکتر و صدای مریض، مزین این درمان است و به سکوت دعوت کردن مریض برای حفظ جایگاه دکتر هم زیبایی خاصی به این عمل می‌دهد. دیگر سوگند سقراط و تعهد در برابر حفظ جان مریض بی معنی است و دکتر برای حذف این مهمان ناخوانده و مریض برای مدیون نشدن به یک انسان به عنوان دو طرف این معامله هستند و البته در میان مراجعه کنندگان هم عده‌‌ای معتقد به ازدواج سپید هستند و برای حذف فرزند بی پدر مراجعه کرده‌‌اند که دکتر این موارد را موارد خاص می‌داند و هزینه درمان اینها متفاوت تر است!

فارغ از اینکه سقط جنین موجب سرطان، نازایی، معلولیت فرزند آینده... می‌شود مسئولان امر هم به این امر واقفند که در طول روز چندین مورد سقط جنین صورت می‌گیرد و با اطلاع داشتن از مشکلات خانواده‌ها سکوت اختیار کرده‌‌اند و براین باورند که اتفاقی رُخ نمی‌دهد و نیازی نمی‌بینند تا با فرهنگ سازی صحیح مناسب خانواده‌ها را به فرزند آوری دعوت کنند اما هر روز بر رهروان کوچه باغ‌های سقط جنین افزوده می‌شود و مهر سکوت مسئولان شکسته نمی‌شود که این امر برای آینده نوید بخش خبرهای خوبی نیست و بدون شک خطرهای زیادی زنان جامعه را تهدید می‌کند و در چندین سال آینده باید منتظر مشکلات خاص در خانواده‌ها باشیم.

عابر شدن کوچه باغ سقط جنین شاید راهی باشد که دامنگیر اغلب زوجین جوان شود پس بهتر است مسئولانی که تریبون افزایش جمعیت را به دست گرفته‌‌اند در ابتدای امر شرایط اقتصادی جامعه را با اقدام و عمل دراقتصاد مقاومتی جانی تازه ببخشند بعد به تبلیغ‌های درست و علمی افزایش جمعیت که به واقع نیاز جامعه ایران است بپردازند.

  اخبار اجتماعی  - روزان /شورش عزیزی


ویدیو مرتبط :
‫جنین سقط شده 3 ماهه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل سقط جنین در باغ‌های اطراف مشهد



دستگیری عامل سقط جنین در باغ‌های اطراف مشهد

فردی كه در باغ‌های اطراف مشهد اقدام به سقط جنین می‌كرد شناسایی و دستگیر شد.

در پی اعلام گزارش‌هایی مبنی بر انجام عمل سقط‌جنین در باغ‌های اطراف مشهد ماموران مركزعملیات ویژه و افسران آگاهی كلانتری 44 مشهد تحقیقات خود را در این باره آغاز كردند.

پلیس در بررسی این گزارش، متهم پرونده كه مردی 70 ساله است را شناسایی و تحت كنترل و مراقبت‌های كاملا نامحسوس قرار داد. ماموران متهم را در حالی كه با یكی از طعمه‌های خود برای انجام عمل سقط‌جنین قرار ملاقات داشت داخل یك باغ دستگیر كردند.

بررسی‌های پلیسی نشان داد كه متهم با گوشی تلفن‌همراه از مراحل عمل سقط جنین فیلمبرداری نیز كرده است. تحقیقات پلیسی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد./ایسنا