اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در سایه برجام



اخبار,اخبار سیاسی,اجرای  برجام

  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی بود به‌ویژه در یک سال گذشته در زمینه سیاست خارجی فعالیت گسترده‌ای داشت کمااینکه در مورد تصویب قانون حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران راه‌های دشمن را برای هر گونه سوءاستفاده مسدود کرده و در مسیر مذاکرات هسته‌ای به بهترین شکل از دولت حمایت کرد.

اما نکته قابل ذکر این است که علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که این کمیسیون به طور تخصصی برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده کشورمان با گروه 1+5 داشت به ناگاه نمایندگان مجلس طی درخواستی از هیات رئیسه خواستند که برای بررسی متن برجام کمیسیون ویژه تشکیل دهد که به نوعی موازی کاری به نظر می‌رسید. در این مورد ابتدا صحبت از این بود که مجلسی‌ها بیشتر اعضای کمیسیون ویژه را از بین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب کنند که به طور تخصصی به بررسی متن برجام بپردازند اما از بین آنها فقط سیدحسین نقوی‌حسینی به عنوان سخنگو و منصور حقیقت‌پور به عنوان نایب رئیس و علاءالدین بروجردی، عباسعلی منصوری‌آرانی و وحید احمدی به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند. با وجود تلاش‌های اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی برجام با حضور تیم اسبق و کنونی مذاکرات هسته‌ای، مسئولان مربوطه در حوزه هسته‌ای کشور و حضور نمایشی یوکیو آمانو به نظر می‌رسید که اگر بررسی برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سپرده می‌شد می‌توانست روند کارشناسی شده و منسجم‌تری را با توجه به تجارب تک تک اعضای این کمیسیون رقم بزند اما در اینجا می‌توان با قاطعیت موفقیت حاصل از مذاکرات هسته‌ای را مرهون زحمات اعضای این کمیسیون دانست که طی این سال‌ها دولتمردان را همراهی کرده تا جاییکه در این مورد خلاء قانونی به چشم نمی‌خورد. در این بخش ارزیابی عملکرد این کمیسیون در مجلس دهم را به اعضای آن سپردیم.


تقویت بنیه دفاعی کشور و ارتقای روابط با همسایگان باید در مجلس دهم مورد توجه قرار گیرد
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چه طرح‌ها و لوایحی باید در اولویت دستورکار صحن مجلس دهم قرار بگیرد به «ابتکار» گفت: با توجه به اینکه مشکل اساسی کنونی کشور مسایل اقتصادی است انتظار مردم این است که مجلس بتواند نقش خود را در حل مشکلات اقتصادی کشور در اولویت اول، مشکلات فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در اولویت دوم و طبیعتا مسایل سیاسی به لحاظ داشتن یک رابطه منطقی و خوب مبتنی بر منافع متقابل با کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان در اولویت بعد قرار گیرد و مجلس بتوانند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه کدام طرح‌های باقی مانده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از این دوره از مجلس باید در اولویت بررسی‌های این کمیسیون در مجلس دهم قرار گیرد،

 

تصریح کرد: محور مهم بررسی ما در مجلس نهم مسایل هسته‌ای بود که با توجه به اهمیتی که داشت در اولویت قرار گرفت البته علاوه بر آن مراحلی که طی کردیم تحولات بعد از توافق نیز مهم است به عنوان مثال ما بیش از ده سال است که دولت را مکلف کردیم که 20000مگابایت انرژی هسته‌ای تولید کند که در مجلس هنوز عملی نشده و اتفاق نیفتاده است که باید بتوانیم در مجلس به این ظرفیت‌های ملی کمک کنیم که دولت بتواند هم به لحاظ بودجه هم به لحاظ برنامه این مهم را محقق سازند. بروجردی تاکید کرد: از دید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مسایل امنیت چه در عرصه بین‌المللی و چه در عرصه ملی با توجه به ناهنجاری‌های امنیتی موجود در کشورهای همسایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این زمینه هم ما با حساسیت ویژه این موضوع را دنبال خواهیم کرد از طرف دیگر تقویت بنیه دفاعی کشور با توجه به مجموعه تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد نیز از نکات حائز اهمیتی است که به طور تخصصی باید در این کمیسیون به آن بپردازیم.


کمیسیون امنیت ملی نمی‌تواند برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشد
حجت‌الله سوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در ارزیابی عملکرد کمیسیون متبوعش در مجلس نهم و اینکه چرا در این کمیسیون بیشتر از مسایل داخلی در این دوره به سیاست خارجی پرداخته اند به «ابتکار» گفت: این کمیسیون اصلا از عنوانش پیدا است امنیت ملی و سیاست خارجی که باید در آن یا به امنیت ملی و یا سیاست خارجی بپردازیم آنچه مسلم است ما در مجلس نهم مشکل امنیتی خاصی در کشور نداشتیم که به آن بپردازیم اما با توجه به رویکرد دولت یازدهم و تعاملی که می‌خواست با دنیا داشته باشد و در این خصوص باب جدیدی هم باز شد طبیعی است که این کمیسیون بر این موضوع متمرکز شود که مهم‌ترین مساله هم برجام بود که از سال گذشته به طور جدی آغاز شد و نهایتا امسال به نتیجه رسید برای همین کمیسیون در این مدت بیشتر وقت خود را به بررسی برجام و موضوع هسته‌ای اختصاص داد ضمن‌اینکه امنیت ملی هم تحت تاثیر نتیجه موضوع هسته‌ای بود.

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: عملکرد این کمیسیون نسبت به سایر کمیسیون‌ها خاص‌تر است کمااینکه تعدادی کمیته‌های امنیت ملی و سیاست خارجی یا دفاعی و یک کمیته بسیج هم که اخیرا شکل گرفت که در موارد خاص کار خود را انجام دادند شاید فرقی که این کمیسیون با دیگر کمیسیون‌های مجلس دارد این باشد که برخی از آنها برنامه‌ریزی درازمدت هم می‌توانند داشته باشند اما وقتی کلمه امنیت به میان می‌آید و به تبع آن سیاست خارجی خیلی از برنامه‌ها باید در همان زمان وقوع تبیین شود. وی افزود: البته طرح‌ها و لوایحی متنوعی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از آنها به دلیل اتفاقاتی لحظه‌ای که در عرصه سیاسی کشور افتاد،

 

وضع شد و ناگفته نماند که ممکن است در دوره بعدی مجلس طرح‌ها و لوایح مهمتری برای بررسی به این کمیسیون بیاید ولی در این دوره هم آنچه که به کمیسیون امنیت ملی آمده همه مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون طرح یا لایحه‌ای که بدون نتیجه باقی مانده باشد، نداشته‌ایم. این نماینده اصولگرای مجلس نهم در بیان موضوعات جدیدی که در مجلس نهم ایجاد شد، تصریح کرد: مسایلی همچون داعش که در این دوره از مجلس به وجود آمد و پرداختن به این موضوع و مبارزه با آن بحث جدیدی بود یا موضوع برجام که اعضای این کمیسیون برای بررسی و تایید آن وارد عمل شدند البته ممکن است در آینده مسایل دیگری پیش بیاید بنابراین نیروهای جدیدی که در مجلس دهم وارد این کمیسیون می‌شوند باید در زمینه شناخت امنیت ملی و سیاست خارجی و موضوعات دفاعی پیشرو باشند و در شناخت مسایل سیاسی سرعت بالاتری در این مورد نسبت به سایر نمایندگان داشته باشند.


انسداد مرزها و کنترل فضای مجازی باید در اولویت دستورکار مجلس دهم قرار گیرد
سیدباقر حسینی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در ارزیابی عملکرد کمیسیون متبوعش در مجلس نهم به «ابتکار» گفت: کمیسیون امنیت ملی به دلیل مشغله زیادی که ایجاد شد همچون مشکلاتی که در بحث مذاکرات 1+5 به وجود آمد و ضرورت پیگیری این مباحث در این دوره خیلی فعال عمل کرد ضمن‌اینکه اعضای این کمیسیون سفرهای داخلی زیادی نیز در این دوره انجام دادند اما بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم اتفاقاتی افتاد که عملا امکان نظارت نمایندگان بر سفرهای وزیر امور خارجه وجود نداشت اما در کمیسیون تدابیری برای بررسی وضعیت عملکرد سفارتخانه‌ها و خود وزرات امور خارجه اندیشیده شد. وی افزود: بازدید از سفارتخانه‌ها و بررسی عملکرد آنها در دستورکار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت حتی ما در فرانسه و سوییس با مراجعان در مورد کیفیت خدمات‌رسانی و نحوه پاسخگویی سفارتخانه‌ها صحبت کردیم اما به دلیل حجم کار بالایی که در این کمیسیون وجود داشت نتوانستیم بسیاری از برنامه‌هایی که داشتیم را عملیاتی کنیم و یا سفرهای داخلی بیشتری برویم.

 

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و هامون در مجلس شورای اسلامی در بیان طرح‌ها و لوایحی که باید در دستورکار کمیسیون امنیت ملی در دوره بعد مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: ما در ارتباط با بحث انسداد مرز در جنوب شرق و شمال غرب کشور با مشکلات اساسی مواجه هستیم که با توجه به برنامه‌هایی که دشمن برای نفوذ دارد و یا اینکه افغانستان مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر در دنیا است و پاکستان هم کشوری است که به دلیل فعالیت گروهک‌های مختلف ناامن بوده و دو دستگی که در این کشور وجود دارد همه این‌ها کار کنترل مرزها را سخت می کند بنابراین ما ناچار هستیم بخشی از وظیفه‌ای که پاکستانی‌ها و افغان‌ها باید برای کنترل مرز به عهده بگیرند را عهده‌دار باشیم و برای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان که در مرزها جولان می‌دهند نیرو اختصاص دهیم کمااینکه در درگیری هایی که در این مورد وجود داشت تعداد زیادی شهید نیز دادیم.

 

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآورشد: اگر کشور پاکستان در این مورد پای کار بیاید می‌توان با تعامل و همکاری، بسیاری از مشکلات کشور در مرزها را برطرف کرد بنابراین با توجه به اوضاع و احوالی که در منطقه وجود دارد و برنامه‌هایی که دشمن در جهت نفوذ دارد باید انسداد مرزها در اولویت دستورکار کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم قرار گیرد. حسینی در اشاره به سایر طرح‌هایی که باید در اولویت دستورکار کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم قرار گیرد،

 

تاکید کرد: موضوع بعدی که مورد تاکید خودم بوده فضای مجازی است به این صورت که باید به شورای عالی فضای مجازی کمک شود تا یک مقابله جدی را با متخلفان در این فضا داشته باشد چراکه با این روندی که هم‌اکنون در فضای سایبر وجود دارد شرایط سخت و هزینه سنگینی را در آینده برای کشور رقم زده و اعتقادات و هویت ملی ما را هدف قرار خواهد داد.

 

 اخبار سیاسی  -  ابتکار 


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکات آرایشی برای استفاده از سایه چشم



برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد.در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد.

 

سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند.رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند.برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری.کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.

 

سایه چشم

 

طرز استعمال

 

چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که میتوانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند.اگر می خواهید چشم هایتان نزدیکتر به هم جلوه کنند از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلکها استفاده کنید.همچنین می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند و به گوشه خارجی چشم ها نیز سرایت نکند.

 

استفاده از سایه برای دور کردن چشم ها از یکدیگر اندکی مشکل تر است.باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشمها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید.حالت آنرا در قسمت خارجی اندکی کلفت تر از سایر قسمت ها کنید و همینطور ادامه دهید تا شکل گوشه هلال را به خود گیرد.مدلهای پرطرفدارآرایش های مختلفی برای چشم ارائه می شود اما در این قسمت ما یکی از متداولترین انها را برایتان شرح می دهیم:

 

سایه چشم

 

  • سایه های چرب

 

  • سایه های مدادی

 

  • سایه های پودری

 

هرچند سایه های چرب از هر سایه دیگری بر روی چشم ها زیباتر به نظر می رسد، اما متاسفانه لای چین و چروک چشم جمع می شود و برای استفاده در روزهای گرم و برای مدت زمان طولانی انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.سایه های مدادی با آن همه رنگ ها متنوعی که دارند یکی از گزینه های مناسب به شمار می روند. تنها اشکالی که می توان از این وسیله گرفت این است که نوک آنها اندکی زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندکی اذیت شده و ممکن است پلکها دچار سوزش موقتی و قرمزی کمی شوند.

 

سایه های پودری یکی از بهترین انواع سایه ها به شمار می روند چراکه هم باعث می شوند چشم های شما نافذ تر جلوه کنند و همچنین حالت طبیعی چشم را نیز از بین نمی برند. شما می توانید از سایه های چشم پودری چرب یا خشک استفاده کنید.از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. چند تکنیک را به همراه رنگ های مختلف بر روی چشمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک از آنها بیش از سایرین مناسب شماست و زیبایی مورد نظرتان را برایتان فراهم می آورند.

 

سایه چشم

 

استفاده از سایه های مات و تیره

 

روشهای آرایش چشم: استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید .

 

استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد . از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید . هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد .