اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در دیدارخاتمی با خانواده سراج الدین میردامادی چه گذشت؟



اخبار,اخبارسیاسی,زندانیان سیاسی

 

 اخبار سیاسی - خاتمی: می‌خواهند بگویند چیزی عوض نشد

 سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال اصلاح‌طلب، تاکید کرد: این برخوردها برای آنست که بگویند با تغییر دولت، چیزی عوض نشده است.

حجت الاسلام محمد خاتمی ضمن ابراز تأسف شدید از بازداشت و حکم این زندانی سیاسی، خطاب به پدر و همسروی گفت: خوشحالم که با شما دیدار کردم و از طرفی واقعاً در خصوص وضعیت آقا سراج متأسفم. بنده معتقدم در سطوح بالای نظام درباره این برخوردها به گونه ای دیگر نگاه وجود دارد اما متأسفانه جریانی وجود دارد که بنا دارد بگوید هیچ چیزی تغییر نکرده بلکه اوضاع بدتر شده است؛ مثل وضعیت زندانیان سیاسی و حصر آقایان موسوی و کروبی که حادتر شده و وضعیت بنده و دیگران.

خاتمی تصریح کرد: اینکه مردم را مرعوب کنند و چند صباحی مصدر حکومتی را حفظ کنند، نتیجه‌ای معکوس در پی خواهد داشت. ما برای جمهوری اسلامی مد نظر امام که مروج اسلام مترقی، مردمسالاری و آزادی بیان بود انقلاب کردیم. در دنیایی که امروزه اسلام را مساوی کشتار و خشونت معرفی می‌کنند، باید آن اسلام رحمانی و اخلاقی را تقویت کنیم. وی گفت: واقعاً با چه ملاکی ۶ سال زندان برای سید سراج الدین بریده اند؟! بالاخره باید جرم با مجازات تناسب داشته باشد. خاتمی تاکید کرد: جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری برای بهبود اوضاع کشور عزم جدی دارد ولی جریانی در کشور به دنبال القا این است که هیچ چیزی با تغییر دولت عوض نشده است.

اخبار سیاسی - بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
حسام الدین سراج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سراج الدین میردامادی بازداشت شد+(علت بازداشت)



اخبار,اخبار سیاسی , سراج الدین میردامادی

 

اخبار سیاسی - سراج الدین میردامادی بازداشت شد

سراج الدین میردامادی که روز گذشته (شنبه) به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود، بازداشت شد.

گیتی پورفاضل روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز به همراه خواهر خانم آقای میردامادی به دادسرای اوین مراجعه و با بازپرس پرونده به صورت تلفنی گفت و گو کردم که بازپرس اعلام کرد برای موکلم قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

وکیل مدافع سراج الدین میردامادی با بیان اینکه هنوز برای موکلش قرار وثیقه صادر نشده است، گفت: آقای میردامادی روز گذشته به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود که بازپرس با تفهیم اتهام جدید برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

پورفاضل ادامه داد: پیشتر اتهام موکلم تبلیغ علیه نظام بود که به این اتهام، تبانی نیز اضافه شده است.

وکیل مدافع سراج الدین میردامادی افزود: در گفت و گویی که با بازپرس داشتم، وی اعلام کرد تا آخر هفته جاری پرونده را تکمیل و مجددا به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال می کند.

جلسه محاکمه سراج الدین میردامادی 18 دی ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که قاضی به پرونده نقص گرفت و آن را به دادسرای اوین ارجاع داد.

میردامادی پیشتر با صدور قرار کفالت آزاد و چندین مرتبه برای پاسخگویی به سئوالات بازپرس پرونده به دادسرای اوین مراجعه کرده بود.
اخبار سیاسی - ایرنا