اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در حادثه‌ای تأسف‌بار/ 5 کشته و زخمی در یک نزاع دسته‌جمعی در کهگیلویه و بویراحمد



در حادثه‌ای تأسف‌بار در منطقه چین لوداب اتفاق افتاد
5 کشته و زخمی در یک نزاع دسته‌جمعی در کهگیلویه و بویراحمد

در یک حادثه تأسف‌بار در منطقه چین لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه پنج نفر از اهالی این روستا در یک نزاع دسته جمعی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ضیاء رسولی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز گذشته و در  پی اعلام مردمی به مرکز پیام 115 مبنی بر یک مورد درگیری دسته جمعی که منجر به جراحات عده‌ای در روستای چین از توابع لوداب شده، بلافاصله چهار واحد امدادی  جاده‌ای و شهری اورژانس 115 به محل اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این حادثه تأسف‌بار، پنج نفر از مصدومین که با اسلحه‌های شکاری مورد اصابت ساچمه قرار گرفته بودند تحویل تیم امدادی اعزامی در منطقه مارگون داده شدند.

* حال دو نفر از مصدومین وخیم است

دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: متاسفانه یکی از مصدومین درگیری که مردی 24 ساله بود قبل از رسیدن نیروهای امدادی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد و اقدامات پیش‌بیمارستانی، درمان‌های اولیه، پانسمان جراحات و کنترل خونریزی و سرم‌تراپی برای نجات چهار مصدوم دیگر- سه مرد و یک زن- انجام شد.

رسولی با بیان اینکه مصدومین با چهار دستگاه آمبولانس مرکز 115 به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند، ادامه داد: وضعیت عمومی 2 نفر از مصدومین وخیم گزارش شده که یک نفر به شیراز اعزام شده و دیگری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تحت درمان است.

* مردم زمان را برای تماس با 115 از دست ندهند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی این مرکز برای خدمت‌رسانی در هر حادثه‌ای خاطرنشان کرد: شهروندان همواره در نخستین ثانیه‌های وقوع یک حادثه مرکز 115 را در جریان حادثه قرار دهند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای نجات جان افراد و حادثه‌دیدگان انجام دهیم.

رسولی گفت: در زمان وقوع حوادثه، این ثانیه‌ها هستند که در نجات جان یک انسان مؤثر هستند، پس مردم زمان را برای تماس با تلفن 115 در مواقع مشاهده یک حادثه از دست ندهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آمادگی کامل و کاهش قابل ملاحظه حضور نیروهای امدادی در محل حادثه خبر داد.
این حادثه، ساعت 19 روز پنچ شنبه ساعت در منطقه لوداب رخ داده است.

فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
کهگیلویه و بویراحمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نزاع دسته‌جمعی دوست‌كشی را رقم زد



نزاع دسته‌جمعی دوست‌كشی را رقم زد

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دو برادری را كه متهم هستند در یك درگیری جوان دیگری را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده‌اند را دستگیر كردند.

در 21 شهریورماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در افسریه اعلام شد كه با حضور مأموران کلانتری در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به نام «مصطفی» 22 ساله، در درگیری با یکی از دوستانش به نام «محمدعلی» 20 ساله به وسیله ضربات چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

فرد مضروب قبل از انتقال به اتاق عمل، فرد ضارب را به ماموران معرفی و عنوان كرد که توسط یکی از دوستانش به نام «محمدعلی» مضروب شده اما پس از انتقال به اتاق عمل و با وجود انجام اقدامات درمانی به علت شدت جراحات فوت كرد كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اقدام به شناسایی و دستگیری شرکت‌کنندگان در نزاع و درگیری کرده و تعدادی از دوستان متهم به قتل و مقتول حاضر در صحنه درگیری را دستگیر کردند كه همزمان برادر دیگر متهم به نام «مهدی» نیز که اقدام به فراری دادن برادران خود به اسامی «سعید» و «محمدعلی» کرده بود نیز با دستور قضایی دستگیر و به اداره دهم انتقال داده شد.

در شرایطی که تحقیقات از افراد شرکت‌کننده در نزاع و درگیری، همگی نشان از ارتکاب جنایت توسط محمدعلی داشت، کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری‌بودن متهمان پرونده با استفاده از شیوه و شگردهای روانشناسی و مذاکرات پیاپی با خانواده متهمان، اعضای خانواده آنان را به همکاری با پلیس و معرفی وی ترغیب و تشویق کرده و نهایتا هر دو متهم (سعید و محمدعلی) با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی كرد.

در تحقیقات مقدماتی «محمدعلی» در اعترافات خود عنوان كرد كه در خانه نشسته بودم که برادر کوچکترم (سعید) وارد خانه شد و در حالی که گریه می‌کرد عنوان كرد که دو نفر از دوستانم به اسامی مصطفی (مقتول) و مسعود، با دو تن از دوستانش درگیر شده و زمانی که وی به آنان (مصطفی و مسعود) اعتراض کرده، چند کشیده نیز به صورت او زده‌اند و از آنجائی که من با مصطفی و مسعود، دوستان صمیمی بودیم، از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدم و بلافاصله به همراه برادرم به در منزل مصطفی مراجعه کرده و به علت دعوای مصطفی و مسعود با برادرم، با آنان مشاجره کردم که ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم، در زمان درگیری مصطفی یک چاقو از جیب خود خارج کرد و مسعود نیز یک چاقو و یک میله‌آهنی برداشت و من نیز به خاطر دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به مصطفی زده و از محل متواری شدم و در زمان فرار در وسط کوچه زمین خوردم و چاقو از دستم افتاد كه برادرم جلوی مصطفی آمد تا مرا نزند که مصطفی با چاقو چند ضربه به دست سعید زد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و اعترافات شهود درباره نقش دو برادر در درگیری منجر به جنایت، هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند./ایسنا