اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در جواب نامه اوباما ایران پهپاد RQ170 را به آمریکا پس می دهد




 

در طی یکسال گذشته 3 فروند پهپاد آمریکایی در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار گرفت که آخرین مدل این پهپاد ها RQ - 170 بود. بعد از شکار RQ - 170 آقای اوباما از ایران درخواست کرد که این مدل را به آنها برگرداند.

به گزارش بولتن نیوز، پس از افول تهدید های آمریکا علیه ایران در طی دو هفته گذشته و عقب نشینی از به راه انداختن جنگ لفظی با ایران، در پاسخ به سومین نامه آقای باراک اوباما از زمان به قدرت رسیدنش بعنوان رئیس جمهور آمریکا و همچنین به دلیل درخواست های مکرر او در کنفرانس های مطبوعاتی که بعد از شکار RQ - 170 برگزار شدند، ایران نیز به توصیه برخی مقامات نظامی اش قصد دارد چند فروند مدل از پهپاد های آمریکایی که توسط نیروهای مسلح ایران ساقط شده اند را به آمریکا برگرداند.

 

شهروندان آمریکایی , پهپاد آمریکایی

 

ایران موافقت نموده است که یک مدل از پهپاد پیشرفته RQ- 170 آمریکایی که 1/8 اندازه واقعی آن است را برای کاخ سفید ارسال نماید. این پهپاد آمریکایی در فاصله 225 کیلومتری از مرز ایران و افغانستان در اختیار نیروهای ایرانی قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید ساخت و تولید مدلهای کوچک این پهپاد آمریکایی هم اکنون در حجم وسیعی آغاز گردیده و قرار است با قیمت های بین 7 تا 70 هزار تومان بفروش برسند. شهروندان ایرانی اولین شهروندانی در جهان خواهند بود که از مدل های این پهپاد پیشرفته آمریکایی در سطح وسیعی استفاده می کنند. این امکان برای هیچ یک از شهروندان امریکایی تا کنون ایجاد نشده زیرا آنها به طرح این پهپاد دسترسی نداشته اند.../بولتن نیوز


ویدیو مرتبط :
مستند شکار طبس- پهپاد RQ170 آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه 73 نماینده سنای آمریکا به اوباما: ائتلاف نظامی علیه ایران تشکیل شود



اخبار,اخبار 

جدید,اخبار جالب

 

نامه 73 نماینده سنای آمریکا به اوباما:

ائتلاف نظامی علیه ایران تشکیل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  ۷۳  تن از ۹۹ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم های ایران، حمایت  ازدمکراسی  و تشکیل ائتلافی نظامی برای اقدام در صورت لزوم شدند.

به گزارش  انتخاب ؛ در این نامه گفته شده است که مسئله هسته ای ایران مهمترین چالش امنیتی برای آمریکاست و حل آن در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما اساسی است.

امضاء کنندگان گفته اند که به هیچ وجه نباید ز فشار بر ایران کاسته شود و رهبران جمهوری اسلامی  باید بفهمند که زمان حل دیپلماتیک مسئله روبه پایان است و باید با اجرای سریع قطعنامه های سازمان ملل، تمامی فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم را متوقف کنند و ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد را به خارج بفرستند.

آنها افزوده اند که به هر طرحی که به ایران اجازه غنی سازی به هرشکلی بدهد مشکوک هستند./انتخاب