اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در جلسه غيرعلني صبح امروز



 

 

در جلسه غيرعلني صبح امروز

 

در جلسه غيرعلني صبح امروز؛
ابوترابي‌فرد نگراني‌هاي رهبري درباره غيبت نمايندگان در مجلس را تشريح كرد


لاريجاني اعلام كرد كه تاخير در برگزاري جلسه علني به دليل برگزاري جلسه‌اي غير علني درباره مسائل اداري در مجلس بوده است/نايب رئيس مجلس به استناد سخنان رهبري در آن ديدار، نگراني‌هاي رهبري درباره حضور نمايندگان در جلسات علني مجلس را تشريح كرده و خواستار حضور منظم‌تر نمايندگان در جلسات شد.

جلسه علني صبح امروز با 45 دقيقه تاخير و در ساعت 8 و 45 دقيقه آغاز شد. علي لاريجاني اعلام كرد كه تاخير در برگزاري جلسه علني به دليل برگزاري جلسه‌اي غير علني درباره مسائل اداري در مجلس بوده است.
سيدجلال يحيي زاده نماينده تفت‌وميبد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، از سخنراني محمد حسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس در اين جلسه خبر داد و گفت: ايشان تذكراتي راجع به غيبت حضور نمايندگان دادند.
وي با اشاره به ديدار نمايندگان روحاني مجلس با مقام معظم رهبري در هفته‌هاي گذشته، ادامه داد: نايب رئيس مجلس به استناد سخنان رهبري در آن ديدار، نگراني‌هاي رهبري درباره حضور نمايندگان در جلسات علني مجلس را تشريح كرده و خواستار حضور منظم‌تر نمايندگان در جلسات شد.
گفتني است در سال 89، هرگاه جلسات علني با تاخير آغاز مي‌شود، رئيس مجلس علت آن را بيان مي‌كند تا در سال كار و همت مضاعف، مجلس شوراي اسلامي متهم به كم كاري نشود. اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته عمده تاخيرها به دليل غيبت نمايندگان در جلسه بود كه با فرمايش رهبري مبني بر حفظ نظم در مجلس، مرتفع شده است. كما اينكه امروز صبح تنها 15 نفر از نمايندگان با تاخير به مجلس آمدند، حال آنكه تا پيش از اين، گاهي فهرست متاخرين به 40 نفر هم مي‌رسيد...../تحلیل:ایلنا



ویدیو مرتبط :
تعداد نظرات تایید نشده از 2 صبح تا 5:22 دقیقه صبح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبح فردا در دادگاه انقلاب دومین جلسه محاکمه متهمان فساد مالی برگزار می شود



 

 

متهمان پرونده فساد مالی,اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی

 

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، دومین جلسه محاکمه تعدادی از متهمان پرونده فساد مالی معروف به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، صبح فردا در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ناصر سراج و به صورت علنی برگزار می شود.

 

اولین جلسه محاکمه این متهمان، روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در حالی برگزار شد که ۳۲ متهم پرونده به همراه ۲۸ وکیل خود در دادگاه حاضر شده بودند.

در ابتدای جلسه اول، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، مقدمه ای از کیفرخواست صادره را که در تشریح چگونگی شکل گیری گروه توسعه سرمایه گذاری امیرمنصورآریا بود، قرائت کرد و پس از آن، فراهانی، نماینده دادستان، در زمانی بیش از یک ساعت، کیفرخواست و اتهامات مربوط به متهم ردیف اول، مه آفرید امیرخسروی را قرائت کرد که با درخواست قاضی سراج قرائت ادامه کیفرخواست متهمان به بعد از دفاعیات متهم ردیف اول موکول شد.

در ادامه جلسه، مه آفرید امیرخسروی در دفاع از خود، بخشی از روند دریافت وام های کلان و پرداخت رشوه به افراد مختلف را بیان کرد و مدعی شد مدت ۶ ماه حبس بوده و در این مدت هیچ یک از گزارش های مربوط به پرونده را مطالعه نکرده است.

وکیل مداقع او نیز با حضور در جایگاه مدعی شد که در این مدت نه با متهم به اندازه کافی دیدار داشته و نه توانسته پرونده را مطالعه کند که قاضی سراج در پاسخ به وی گفت پرونده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در ادامه، وکیل مدافع مه آفرید امیرخسروی خطاب به قاضی گفت یکی دیگر از اعتراض های ما این است که اساسا دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد که قاضی سراج در پاسخ به وی گفت: بر اساس مصوبه سال ۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع در صلاحیت دادگاه انقلاب است و بر اساس تفسیر شورای نگهبان هیچ قانونی نمی تواند قانون مجمع را نقض کند و در صورت تعارض موارد قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم الاجرا است. موضوع تبصره ۶ قانون اخلال گران نظام اقتصادی رسیدگی به این موارد را در صلاحیت دادگاه انقلاب دانسته است.

سرانجام ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۹ بهمن ماه اولین جلسه محاکمه متهمان این پرونده به پایان رسید و قرار شد دومین جلسه محاکمه این متهمان، صبح فردا برگزار شود..../ فارس