اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در جلسه جامعه روحانیت مبارز اعلام شد: كاندیداتوری رسمی مهدوی‌كنی برای انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان



 

 

در جلسه جامعه روحانیت مبارز اعلام شد

 

سخنگوی جامعه‌ روحانیت مبارز تصریح كرد: آیت‌الله مهدوی كنی دبیركل جامعه‌ روحانیت مبارز اعلام كرد كهدر انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان حضور پیدا می‌كند.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سالك در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌كه جلسه‌ شورای مركزی جامعه‌ روحانیت مبارز روز چهارشنبه با حضور دبیركل این تشكل برگزار شد، گفت: در ابتدا اخبار روز و مسائل داخلی و خارجی به خصوص مسائل خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس اعضاء به بحث در مورد جایگاه مجلس خبرگان رهبری پرداختند.

 

سالك با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و هم‌چنین اهمیت ولایت فقیه و جایگاه این تشكل گفت: مجلس خبرگان رهبری حافظ نظام و رهبری است و در واقع عامل وحدت است و این مجلس با حضور علما و شخصیت‌های مختلف نقش اساسی در دفاع از دین و ولایت فقیه را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با حضور آیت‌الله مهدوی كنی در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و درخواست از وی جهت حضور در این انتخابات گفت: به دنبال این درخواست‌ها و تقاضاهای مكرر و با توجه به سابقه‌ آیت‌الله مهدوی كنی و درخواست اعضای جامعه روحانیت مبارز جهت حضور ایشان در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان، ایشان در پاسخ به این درخواست گفتند كه می‌آیم.

 

وی افزود: آیت‌الله مهدوی كنی در این ارتباط به وظیفه شرعی و اعتقادی خود عمل كردند و ایشان همواره بر اساس تكلیف عمل كرده‌اند و هر كجا نیاز بوده حضور داشته است.

 

در حال حاضر ریاست مجلس خبرگان رهبری بر عهده‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و در تاریخ 17 اسفند ماه، اجلاسیه‌ خبرگان برگزار خواهد شد و اعضای هیات رییسه توسط اعضای خبرگان انتخاب خواهند شد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
سوتی هیات رییسه مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه کسانی بر صندلی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان و جامعه روحانیت تکیه می زنند؟



اخبار,اخبار سیاسی , جانشین مهدوی کنی

 

اخبار سیاسی - سیدرضا تقوی پاسخ داد:
چه کسانی بر صندلی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان و جامعه روحانیت تکیه می زنند؟

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی کنی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیت الله مهدوی‌کنی همه تمرکز خود را بر روی مسایل تربیتی گذاشته بود و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود، گفت: این عالم ربانی مربی اخلاق بود و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی به چاپ رسیده است.

سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت که موحدی کرمانی جانشین فعلی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت است.

به گزارش تیک حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی کنی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  آیت الله مهدوی‌کنی همه تمرکز خود را بر روی مسایل تربیتی گذاشته بود و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود، گفت: این عالم ربانی مربی اخلاق بود و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی به چاپ رسیده است.

وی افزود: آیت الله مهدوی‌کنی هیچگاه در عرصه سیاست از مرزهای اخلاقی عبور نکرد و همیشه حتی با کسانی که با وی معاند بودند و یا توهین می‌کردند، منصفانه برخورد می‌کرد.

وی درباره جایگزین احتمالی برای آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام ایشان تاکنون اداره کرده‌اند و در آینده برای دبیرکلی بحث خواهد شد.

تقوی درباره جایگزینی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و اکنون آیت‌الله هاشمی شاهرودی جلسات را اداره می‌کند، از این رو در اولین جلسه، رییس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد.
اخبار سیاسی - تیک