اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در انتظار هیات‌ انتخاب فیلم ایرانی اسکار


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد که هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار 2014 تا یک ماه دیگر معرفی خواهند شد.

 خبرگزاری مهر:  مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد که هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار 2014 تا یک ماه دیگر معرفی خواهند شد.

احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان این مطلب که اعضای هیات انتخابِ نماینده سینمای ایران در اسکار 2014 تا یک ماه دیگر معرفی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه آکادمی اسکار در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این دوره از جشنواره کشورهای غیر انگلیسی زبان تا اول مهر ماه فرصت دارند تا نماینده خود را به این آکادمی معرفی کنند، باید هرچه سریعتر هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار را معرفی کنیم تا کار خود را آغاز کنند.


وی توضیح داد: برای انتخاب نماینده ایران در اسکار باید بهترین فیلم را از میان فیلم‌های اکران شده در کشور انتخاب کنیم، به همین دلیل سینمای ایران تا شهریور ماه فرصت دارد تا از میان فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، بهترین را برای آکادمی اسکار انتخاب کند. البته در این میان نیز اگر فیلم‌هایی در سطح بین‌المللی ساخته شود باید شرایط برای اکران آن در کشور فراهم شود تا بتوان آن را برای حضور در اسکار انتخاب کرد.

میرعلایی در پاسخ به این که در حال حاضر اکثر کارگردانان منتظر هستند تا مسئولان جدید سینمایی معرفی شوند و بعد فیلم‌های خود را جلوی دوربین ببرند و این مسئله سبب خواهد شد تولیدات سینمایی در سال جاری بسیار کم شود، بیان کرد: در حال حاضر سینماگرانی هستند که تولید آثار سینمایی خود را قبل از مشخص شدن مدیران جدید سینمایی آغاز کرده‌اند. بنیاد سینمایی فارابی چندین پروژه را در دست دارد که برای کلید زدن منتظر تامین بودجه از سوی دولت است. البته مقدمات پیش‌تولید این فیلم‌ها آغاز شده و به محض تامین بودجه، فیلم‌ها جلوی دوربین خواهد رفت.

دولت باید به کمک سینما بیاید

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه نباید چندان نگران تولیدات سینمای ایران در سال جاری باشیم، ادامه داد: شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد جهانی نه تنها سینمای ایران بلکه سینمای جهان را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است. سینما هنر گرانی است به ویژه در کشور ما که مردم و مسئولان عالی‌رتبه نظام نیز از سینمای ایران انتظار بهترین‌ها را دارند.

وی با اشاره به این مطلب که در وضعیت فعلی دولت باید به سینمای ایران کمک و بهترین شرایط را برای تولید آثار سینمایی فراهم کند، گفت: هرچند ما به دنبال حمایت از سینمای ایران هستیم اما این حمایت‌های مالی باید تامین شود تا ما بتوانیم بودجه لازم برای ساخت فیلم ها را تخصیص دهیم. اگر بودجه مناسب به سینما تزریق شود، بخش خصوصی نیز تشویق خواهد شد تا دوباره در عرصه تولید فیلم ورود پیدا کند.

فارابی با مشکل بودجه دست به گریبان است


میرعلایی درباره مشکلات بودجه‌ای این بنیاد توضیح داد: بنیاد سینمایی فارابی از لحاظ بودجه با مشکلات بسیاری مواجه است، البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در این رابطه تلاش هایی کرده اند. بنیاد فارابی نیز از اواخر سال 91 تا امروز همچنان به دنبال تامین مواد مصرفی تولید فیلم در کشور است، هرچند در حال حاضر اکثر فیلم هایی که در کشور تولید می شود، دیجیتالی است اما بسیاری از تولیدات سینمایی در شهرستان ها هنوز نیازمند نگاتیو هستند و این مواد باید هرچه سریعتر تامین شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بودجه لازم تامین خواهد شد، گفت: هنوز زمان دقیق برای تخصیص بودجه مورد نظر اعلام نشده است، اما آنچه که می دانم این است که امروز هم برای تامین بودجه سینمای ایران بسیار دیر است و هرچه این تاخیر بیشتر شود، برای سینمای ایران اشکال ایجاد خواهد شد.

میرعلایی در پایان تاکید کرد: اگر هرچه سریعتر تولید در سینمای کشور آغاز نشود، شرایط سینمای ایران بدتر از قبل خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
فیلم ضد ایرانی argo که امسال اسکار بهترین فیلم را گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نام اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار / کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را دارند؟



نام اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار / کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را دارند؟

گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی نماینده امسال ایران در اسکار کم‌کم شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از نیکی کریمی، علی شاه‌حاتمی، ابوالحسن داودی، علی معلم، حسین زندباف و اکبر نبوی به عنوان اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار 85 نام برده می‌شود. از سوی دیگر با اکران سه فیلم در شهرستان‌های ایران و مشخص شدن نام برخی از اعضای هیئت انتخاب، به نظر می‌رسد رقابت برای انتخاب نماینده امسال ایران در اسکار جدی‌تر شده است. در این هفته «ملکه» در آذربایجان، «بغض» در کاشان و «آینه‌های روبرو» در قم اکران شدند تا به جمع گزینه‌های واجد شرایط اضافه شوند.

یا توجه به قوانین اسکار، فیلم‌های «یه حبه قند»، «روزهای زندگی»، «سعادت‌آباد»، «اسب حیوان نجیبی است»، «نارنجی‌پوش»، «ضد گلوله»، «قلاده‌های طلا»، «مرگ کسب و کار من است»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «آینه‌های روبرو»، «بغض» و «ملکه» تا اینجا گزینه‌های مهم روی میز هیئت انتخاب هستند. 

البته فیلم‌هایی چون «شکارچی شنبه» و «شب واقعه» نیز شرایط اولیه انتخاب شدن را دارند. گرچه به نظر می‌رسد فیلم «بوسیدن روی ماه» اگر زود‌تر از موعد اعلام شده (5 مهرماه - 26 سپتامبر) به نمایش در نیاید در پایان زمان مقرر در آیین‌نامه آکادمی تنها 5 روز از اکرانش را پشت سر خواهد گذاشت و دو روز کم می‌آورد.

طبق قوانین آکادمی در بخش فیلم خارجی، فیلم‌هایی می‌توانند از سوی کشور‌ها معرفی شوند که از اول اکتبر 2011 (10 مهر 90) حداکثر تا تاریخ 30 سپتامبر 2012 (9 مهر 91) در کشورشان حداقل به مدت یک هفته پیاپی اکران عمومی شده باشند و بلیت فروخته باشند.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود‌اند هایلند سن‌تر در لس آنجلس برگزار می‌شود./خبرآنلاین