اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در استقبال از سخنان سردار نقدی در "سلطنت طلب" خواندن مهاجمان سفارت عربستان



اخبار,اخباراجتماعی , سردار محمدرضانقدی

مردم، البته بهتر از همه می دانند که آن توحش نیمه شب، کار چه کسانی بود و اینک چشم انتظار اعمال قانون درباره آنهایند، چه نامشان را سردار نقدی سلطنت طلب بگذارد یا به عنوان دیگری خوانده شوند.

 سردار محمدرضانقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، درباره وابستگی سیاسی کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند گفته است: «عناصری که سلطنت طلب هستند وارد دستگاهای نظام می‌شوند و قتل‌های زنجیره ای را راه می اندازند. بدون دادگاه و قاضی برخی را می‌کشند و روز دیگری به صورت برخی خانمها اسید می‌پاشند که چهره حزب اللهی ها را بد جلوه دهند. روز دیگر با دست های پشت پرده برنامه ریزی می‌کنند و به سفارت عربستان می‌ریزند تا چهره بچه های ما را خراب کنند وگرنه 100 نفر نصف شب از کجا آمدند و حمله کردند؟»

در این نوشتار کوتاه، کاری به صحت و سقم این سخنان و اینکه کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند، دارای چه سوابق و گرایش های فکری و سیاسی هستند،نداریم اما با قاطعیت می‌توان گفت که آنچه اینان انجام دادند، دقیقاً منطبق با خواسته های همان طیف سلطنت طلب‌هاست که هدف بزرگ شان منزوی کردن جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.

از این روی، آنها چه سلطنت طلب بوده باشند (آن طور که سردار نقدی گفته) و چه طیف مخالف، در مسیر مطلوب سلطنت طلبان بازی کرده اند و حال باید منتظر بود و دید مهاجمان به سفارت عربستان که نه به صورت چند بانوی بی گناه که به  چهره ایران اسید پاشی کردند، چگونه مجازات می شوند؟
مردم، البته بهتر از همه می دانند که آن توحش نیمه شب، کار چه کسانی بود و اینک چشم انتظار اعمال قانون درباره آنهایند، چه نامشان را سردار نقدی سلطنت طلب بگذارد یا به عنوان دیگری خوانده شوند.

امید که برخی لابی ها نخواهند برای خلاصی این "سلطنت طلب ها" که به قول سردار ، نیمه شب 100 نفر را برای حمله به سفارت جمع کردند فشار وارد کنند و امید بزرگ تر این که آمران این "سلطنت طلب ها" نیز به مجازات خیانتی که بر ملت ایران روا می دارند برسند.

  اخبار اجتماعی  -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای عربستان: به وزارت خارجه ایران گفتیم، مهاجمان جلوی سفارت جمع شده اند، اما آنها پاسخی ندادند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, وزارت خارجه عربستان

یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان، جزئیات حمله به سفارت این کشور در تهران را همراه با ادعاهای فراوان اعلام کرد.

  رئیس اداره رسانه ای وزارت خارجه عربستان گفت:: در مورد حمله به دو مرکز عربستان سعودی در ایران، شرح حوادث به این ترتیب است:

- سفارت سعودی در تهران صبح روز شنبه 22/3/1437 تماس های متعدد تلفنی دریافت کرد که در آن کارمندان سفارت به مرگ تهدید شدند.

- ساعت 2:20 بعد از ظهر همان روز، مهاجمان در مقابل سفارت جمع شدند، و کاردار سفارت بلافاصله با وزارت خارجه ایران تماس گرفت و مسئله را اطلاع داده, خواستار حمایت سفارت شد، اما هیچگونه پاسخی دریافت نکرد.

- حدود ساعت 9:30 بعد از ظهر روز شنبه 22/3/1437، تعداد دیگری به جمع مهاجمان اضافه شدند، و به پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ به ساختمان سفارت پرداختند.

- حدود ساعت 2 بامداد یکشنبه 23/3/1437، جمعیت جدیدی جایگزین مهاجمان قبلی شده، و دو نفر از آنان به ساختمان حمله کرده و بخشهایی از آن را به آتش کشیدند.

- کاردار سفارت از مسئولین ایرانی درخواست کرد امنیت لازم برای بازدید وی از سفارت تامین شود، اما پس از تاخیر بسیار عصر روز یکشنبه این امر میسر گردید. وی در بازدید از ساختمان سفارت، آن را تخریب شده یافت، و بسیاری از وسایل و اثاثیه موجود در آن سرقت شده بود.

- حدود ساعت 3:30 دقیقه بامداد روز یکشنبه 23/3/1437، برق منطقه محل سکونت کارکنان سفارت به مدت یک ساعت قطع شد.

اما در مورد حمله به کنسولگری مشهد، شرح حوادث این چنین است:

- ساعت 11 ظهر روز شنبه 22/3/1437، یک خودرو تاکسی به شکل مستقیم در ورودی و موانع امنیتی کنسولگری را درهم شکست و تلاش کرد در داخلی کنسولگری را نیز مورد هجوم قرار دهد. نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از این حمله انجام ندادند.

- حدود ساعت 4:30 بعد از ظهر روز شنبه 22/3/1437، جمعیتی حدود 2 هزار نفر مقابل ساختمان کنسولگری تجمع کردند، و به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت ساختمان پرداختند، که باعث شکستن بعضی از پنجره های ساختمان شد. گروهی از آنان تلاش کردند وارد ساختمان شوند، اما موفق نشدند، و باز هم نیروهای دولتی ایرانی هیچ اقدامی برای جلوگیری از حملات این افراد انجام ندادند.

 اخبار سیاست  خار جی  -  انتخاب