اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دریافت 24 میلیارد ریال تسهیلات غیر مجاز بانكی با فاكتور صوری



فرمانده انتظامی گلستان از كشف یك فقره تسهیلات غیر مجاز بانكی به ارزش 24 میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار سید محمود میر فیضی، اخذ تسهیلات غیر مجاز بانكی را یكی از جرایمی عنوان كرد كه به پیكره اقتصاد كشور ضربات جبران ناپذیری را وارد می كند.

وی گفت: اخذ این گونه تسهیلات توسط برخی افراد سودجو و با استفاده از روشهای متقلبانه مانند تاسیس شركتهای صوری، اسناد و ترازهای مالی جعلی و فاكتورهای ساختگی صورت می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان همچنین گفت: در همین راستا و در پی وصول اخباری مبنی بر اخذ تسهیلات غیر مجاز بانكی توسط شركتی كه در تهیه فراورده های دامی فعالیت داشته است و از تسهیلات فوق در راستای تعهدات انجام داده استفاده نكرده بود مراتب در دستور ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح كرد: با توجه به پرداخت نكردن تسهیلات مورد نظر به بانك پس از هماهنگی با مراجع قضائی رئیس بانك و مسئول اعتبارات بانك مورد نظر به پلیس آگاهی دعوت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

سردار میر فیضی ابراز داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تسهیلات بانكی به ارزش 24 میلیارد ریال به حساب شركت در سال 1390 در قالب در گردش به منظور خرید علوفه و نهادهای دامی اعطا شد.

وی افزود: در ادامه با بررسی پرونده ها مشخص شد تسهیلات مذكور پس از صدور پیش فاكتور و متعاقب آن یك فقره چك بانكی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به نام شركت فروشنده علوفه صادر و توسط مدیر عامل آن شركت مهر و امضا شد.

رئیس پلیس گلستان ادامه داد: ادامه بررسی ها نشان داد مبلغ مورد نظر توسط متهم پرونده از حساب بانك خارج و به حساب های دیگر از جمله خرید و فروش خودرو منتقل شد.

میر فیضی با اشاره به دستگیری متهم و تحقیقات صورت گرفته از وی خاطر نشان كرد: متهم در تحقیقات اعتراف كرد به جهت مشكلات مالی و بدهی مجبور به اخذ تسهیلات با ارائه فاكتور صوری و تبانی با مدیر شركت فروشنده علوفه شده و مبلغ مورد نظر را صرف بدهكاری جاری شركت كرده است.

 

 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از خانواد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص 3 میلیون تومان تسهیلات بانكی برای هر شغل خانگی



 

 

 

اختصاص 3 میلیون تومان تسهیلات بانكی برای هر شغل خانگی

 

شیخ‌الاسلامی در این مورد ادامه داد: ‌در این جلسات فرایندهای كارشناسی صورت می‌گیرد و مشاغل خانگی یك فهرست كه البته قطعی نیست اعلام می‌شود.

 

سه میلیون تومان تسهیلات بانكی و پنج میلیون تومان تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) برای هر شغل خانگی اختصاص یافت.

 

به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در حاشیه امضای تفاهم نامه‌ای برای ایجاد كتابخانه در پنج هزار كارخانه و واحد صنعتی كشور با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: طبق توافق وزارت كار و امور اجتماعی با بانك مقرر شد سیستم بانكی برای هر شغل خانگی سه میلیون تومان تسهیلات و صندوق مهر امام رضا (ع) برای هر شغل پنج میلیون تومان تسهیلات اختصاص دهد. برای اشخاص پشتیبان كه كار خوشه‌سازی را انجام می‌دهند سیستم بانكی كشور برای هر فرد یا شركت پشتیبان یك میلیارد تومان و صندوق مهر امام رضا (ع) یك میلیارد ریال اختصاص داد.

 

وی افزود: ‌پیش بینی كردیم در طی چند ماه باقی مانده از سال مبلغ یك صد میلیارد تومان معادل هزار میلیارد ریال تسهیلات با همكاری سیستم بانكی قرض‌الحسنه‌ای برای این منظور اختصاص دهیم.

وزیر كار وامور اجتماعی تصریح كرد:سیستم بانكی همیشه مشكلاتی دارد ولی چون رییس جمهور در شورای عالی اشتغال تاكید بسیاری برای ارائه این تسهیلات داشت این اتفاق قطعا می‌افتد.

 

وی با تاكید براین كه از جمله وظایف ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی جمع‌آوری این مشاغل است، ادامه داد: اعلام فهرست اسامی مشاغلی كه در زمره پوشش حمایتی ساماندهی از مشاغل خانگی قرار می گیرند بر عهده این ستاد است این ستاد متشكل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف و كارشناسان است.

 

شیخ‌الاسلامی در این مورد ادامه داد: ‌در این جلسات فرایندهای كارشناسی صورت می‌گیرد و مشاغل خانگی یك فهرست كه البته قطعی نیست اعلام می‌شود.

 

وزیر كار وامور اجتماعی با بیان این‌كه این فهرست‌ها به صورت سالانه اعلام می‌شود، تصریح كرد: هر شغلی كه مناسب باشد در این فهرست قرار می‌گیرد.

 

وی در رابطه با انتخابات كانون عالی كارفرمایان گفت: انتخابات همیشه برگزار می‌شود و ضوابط و مقررات مشخص دارد.ما در امر انتخابات دخالتی نداریم و این یك موضوع كاملا صنفی است. وظیفه ما فقط نظارت بر روی انتخابات و رسیدگی به شكایت است و تاكنون در این باره شكایت جدی صورت نگرفته است.

 

شیخ الاسلامی درباره تعیین حداقل دستمزد كارگران در سال آینده اظهار كرد: این امر یك فرآیند قانونی دارد، در شورای عالی كار علاوه بر وزارت كار وامور اجتماعی، شركای اجتماعی این وزارتخانه از جانب كارگری و كارفرمایی نیز حضور دارند.

 

وی افزود: این سه عضو براساس گزارش‌ها و مستندات موجود در یك فرایند جمعی و با همفكری به یك نقطه مشترك برای تعیین دستمزد كارگران در سال آینده می‌رسند.

 

وزیر كار وامور اجتماعی در زمینه تصویب هدفمندسازی بر روی معیشت اقشار ضعیف جامعه بیان كرد: هدفمندسازی هنوز اجرا نشده و آثار آن نیز هنوز روشن نشده است اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها در جهت توانمند كردن اقشار ضعیف جامعه است.

 

وی ادامه داد: كارگران اكثرا جزء دهك‌های كم درآمد جامعه هستند و به این دلیل یارانه نقدی دریافت می‌كنند ما انتظار داریم به دلیل دریافت این یارانه‌های نقدی وضعیت امرار و معاش آن‌ها بهبود یابد.... / تحلیل : عصر ایران