اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دریافت مالیات بر ارزش افزوده در رستوران‌ها؛ ممنوع



اخبار,اخبار اقتصادی ,دریافت مالیات از  رستوران‌ها

وی گفت‌: البته کسانی که پروانه رستوران دارند می توانند حق سرویس دریافت کنند چرا که آن ها خدمات اضافی ارائه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران گفت: چلوکبابی ها اجازه دریافت مبالغی از مردم تحت عنوان حق سرویس و مالیات بر ارزش افزوده را ندارند.

ناصر حسینی تبریزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما در چلوکبابی ها سرویس خاصی نمی دهیم که بخواهیم حق سرویس دریافت کنیم و ما فقط فروشنده غذا هستیم.

وی گفت‌: البته کسانی که پروانه رستوران دارند می توانند حق سرویس دریافت کنند چرا که آن ها خدمات اضافی ارائه می کنند.

حسینی با اشاره به وجود حدود 800 واحد مجاز و دارای پروانه چلوکباب و چلوخورش در تهران، افزود: چلوکباب و چلوخورشی‌ها می‌توانند انواع خورش، ماهیچه و غذاهای ایرانی را که با چلو سرو می‌شود عرضه کنند که این 19 اقلام غذایی شامل چلوکباب ممتاز، چلو مرغ، چلوخورش قرمه سبزی، عدس پلو، چلوفسنجان،‌آلبالو پلو ،‌چلوگوشت، چلوکباب سلطانی ، چلوبرگ ، چلوکباب کوبیده ، باقالی پلو ، چلوخورش قیمه ، قیمه بادمجان ،‌خورش کدو ،‌شیرین پلو ، چلوکباب لقمه ، زرشک پلو، جوجه کباب و چلوکباب برگ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه کارکنان چلوکبابی ها ملزم به داشتن کارت بهداشت هستند وباید در دوره های آموزشی وزارت بهداشت شرکت کنند گفت‌: ما هرسه ماه یک بار به اتفاق کارشناسان بهداشت از واحدهای صنفی بازدید می کنیم.

حسینی افزود‌: متاسفانه برخی افراد در خیابان ها و بیشتر در مکان هایی از جمله بازار، پاساژها و مکان های تجاری به عرضه غذاهایی اقدام می کنند که معلوم نیست کجا و با چه کیفیتی طبخ می شود.

 

اخبار اقتصادی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ...



 

 

 

اخذ مالیات

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را صادر كرد.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی گفت: در تماس تلفنی كه با شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم، موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مكالمه تلفنی خبر خوشی به بخش خصوصی مبنی بر توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را داد. قانون مالیات بر ارزش افزوده از پاییز سال ۸۷ اجرایی شد كه پس از گذشت مدتی كوتاه و در پی انتقادهای شدید اصناف و برخی گروه های دیگر از اجرای شتابزده این قانون، برای دوره ای متوقف شد.

البته این موضوع در ابتدا منجر به نامه نگاری رئیس جمهوری با وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تعویق اجرای ۲ ماهه قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و رئیس كل وقت سازمان امور مالیاتی اعلام كرد قانون مالیات بر ارزش افزوده تنها هنگامی در مورد صنوف به اجرا در خواهد آمد كه توافق كامل با آنها حاصل شده و آموزش های لازم به آنها داده شده باشد. در نهایت مقرر شد قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت تدریجی در قبال اصناف و برخی گروه های دیگر اعمال شود..../تحلیل:مهر