اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری پلیس با دانشجویان معترض



 

 

درگیری پلیس با دانشجویان معترض

 

شهرهای گوناگون انگلیس از قبیل سوانزی، ادینبورو، منچستر و لندن شاهد برگزاری تظاهراتهزاران نفری دانش آموزان، دانشجویان، والدین آنان و نیز استادان دانشگاهها است که به سه برابر شدن شهریه دانشگاه ها معترضند.

در حالی که تظاهرات در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه ها در شهرهای انگلیس ادامه دارد، تظاهرکنندگان در لندن با پلیس این شهر به زد و خورد پرداختند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، شهرهای گوناگون انگلیس از قبیل سوانزی، ادینبورو، منچستر و لندن شاهد برگزاری تظاهرات هزاران نفری دانش آموزان، دانشجویان، والدین آنان و نیز استادان دانشگاهها است که به سه برابر شدن شهریه دانشگاه ها معترضند.

 

تظاهر کنندگان در لندن در حالی که تلاش می کردند از حلقه محاصره پلیس این شهر خارج شوند به درگیری با پلیس پرداختند که در این زد و خورد تاکنون، یک افسر پلیس مصدوم و به بیمارستان اعزام شده است.

 

نیروهای پلیس با استفاده از نرده های فلزی و باتوم، در تلاشند معترضان را مهار و به مسیرهای مورد نظر هدایت کنند. این در حالی است که تظاهر کنندگان با پرتاب ترقه، رنگ، چوب و بطری، به حملات پلیس پاسخ می دهند.

 

تظاهر کنندگان در لندن که شماری از آنان از شهرهای نزدیک از قبیل برایتون برای شرکت در آن آمده اند،علیه دولت و احزاب لیبرال دموکرات و محافظه کار شعار می دهند.

 

شبکه های تلویزیونی انگلیس نیز اخبار و گزارش های مربوط به این تظاهرات را پخش می کنند.

 

امروز قرار است مجلس انگلیس، طرح دولت را برای افزایش شهریه دانشگاه ها از سه هزار پوند به نه هزار پوند، بررسی و درباره آن رای گیری کند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
دلجویی پلیس از دانشجویان معترض به سفارت انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری بین پلیس مصر و دانشجویان اخوان


ممانعت پلیس مصر از راهپیمایی دانشجویان طرف‌دار اخوان المسلیمن در قاهره به درگیری بین دانشجویان و پلیس منجر شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از منابع مصری، گروهی از دانشجویان که قصد داشتند از مسجد واقع در محوطه خوابگاهی دانشگاه الازهر به سمت خارج از محوطه راهپیمایی کنند با پلیس درگیر شدند و سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت پلیس پرتاب کردند.

در دانشگاه قاهره نیز دانشجویان طرفدار مرسی قصد داشتند با خروج از محوطه خوابگاه، بر علیه دولت حاکم تظاهرات کنند که با ممانعت پلیس مواجه شدند.

در هر دو مورد پلیس برای متفرق کردن دانشجویان از گازاشک آور استفاده و خیابان‌های منتهی به محل درگیری‌ها را مسدود کرده است.