اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری فیزیکی وزیر و مشاور ارشد اوباما پس از جلسه کابینه



درگیری فیزیکی وزیر و مشاور ارشد اوباما پس از جلسه کابینه/مقام ارشد کاخ سفید: دعوایتان را به بیرون از اینجا ببرید

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و دیوید الکسرود، مشاور ارشد اوباما بر سر آوردن اهالی کاخ سفید به وزارت دادگستری درگیری فیزیکی پیدا کرده اند.

 انتخاب : دیلی تلگراف نوشت:دنیل کلیدمن، در کتابی به نام "قتل یا اسارت: مبارزه با تروریزم و روح ریاست جمهوری اوباما"  درگیری ها در کاخ سفید را فاش ساخته است.

 بر اساس این کتاب، اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و دیوید الکسرود، مشاور ارشد اوباما بر سر آوردن اهالی کاخ سفید به وزارت دادگستری درگیری فیزیکی پیدا کرده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اریک هولدر که ریاست وزارت دادگستری آمریکا را برعهده دارد، پس از آنکه از سوی مشاور ارشد اوباما متهم به انتقاد علنی از دخالت سیاسی در وزارتخانه اش شد، بسیار خشمگین شد.این دو پس از پایان جلسه کابینه، در مقابل یکدیگر ایستادند.

کلیدمن در این کتاب نوشته است: مواجهه این دو  مقام دولتی درست مثل یک دعوای مدرسه ای بود.

اریک هلودر سپس گفت: حرف های تو مزخرف بود.

الکسرو در پاسخ به اظهارات وزیر دادگستری اوباما گفت: هیچوقت، هیچوفت مرا متهم به دخالت در امور وزارت دادگستری نکن.

مشاور 57 ساله اوباما به هولدر گفت: من "کارل رو" نیستم.

"کارل رو" مشاور ارشد جرج بوش رئیس جمهور امریکا بود که متهم به فشار به وزرات دادگستری در جهت احراج 7 دادستان فدرال در سال 2006 بود.

والری جارت، مشاور کاخ سفید و دستیار اوباما "الکسرود" و "هولدر" را از یکدیگر جدا کرد  و در میان این دو مقام دولتی ایستاد.

وی سپس خطاب به هولدر و الکسرود گفت: دعوایتان را به بیرون از اینجا ببرید.

بر اساس کتاب "قتل یا اسارت: مبارزه با تروریسم و روح ریاست جمهوری اوباما"، این اختلاف بر سر انتصاب یک مقام سیاسی در وزارتخانه ی هولدر ایجاد شده بود.

کلیدمن همچنین در کتاب خود نوشته است: مدتی کوتاه پس از آغاز ریاست جمهوری اوباما، رئیس جمهور امریکا می دانست که احتمال برکناریش توسط میت رامنی فرماندار سابق ماساچوست وجود دارد.

بر اساس این کتاب، اوباما به معاونانش گفته است:  شما هرگز نمی دانید که رئیس جمهور 4 سال آینده چه کسی خواهد بود./انتخاب


ویدیو مرتبط :
سخنرانی جو بایدن مشاور ارشد اوباما رئیس جمهور آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه مشاور ارشد اوباما، وزیر آموزش و پرورش و وندی شرمن طی دو هفته استعفا دادند



اخبار,اخباربین الملل ,باراک اوباما

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی با اشاره به سلسله استعفاهای دو هفته اخیر در آمریکا نوشت که سه مشاور اوباما در زمینه داعش، روسیه و امنیت سایبری به همراه وزیر آموزش و پرورش و معاون جان کری از دولت کناره‌گیری کردند.

  یک پایگاه آمریکایی در مطلبی نوشت که سه مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور در زمینه‌های داعش، امنیت سایبری و روسیه طی دو هفته گذشته استعفا دادند.

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی با اشاره به سلسله استعفاهای دو هفته اخیر در آمریکا نوشت که سه مشاور اوباما در زمینه داعش، روسیه و امنیت سایبری در دو هفته اخیر استعفا دادند.

در این گزارش آمده است: «هفته قبل ارنی دونکان وزیر آموزش و پر.رش رئیس‌جمهور اوباما اعلام کرد کهخ تا پایان سال پست خود را ترک می‌کند. البته توجهات بسیار کمی به دیگر استعفاهای اشخاص مهم از ۲۲ سپتامبر تا به حال شده است».

« واشنگتن فری بیکن» با اشاره به خبر استعفای نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف علیه داعش افزود: «بلومبرگ گزارش داد که جان آلن ژنرال بازنشسته و انتخاب شخص اوباما برای رهبری جنگ آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه درصدد استعفا است».

در ادامه گزارش با اشاره به دیگر استعفاها آمده است: «۲۹ سپتامبر پولیتیکو گزارش داد که "اولین فارکاس" مقام ارشد پنتاگون و مسئول نظارت بر روابط آمریکا با روسیه و اوکراین پس از ۵ سال از مقام خود کنار می‌رود. بر اساس گزارش این پایگاه، مقامات دولت برای پیدا کردن جانشین او بسیار مشکل دارند چرا که این استعفا در بحبوحه دوگانگی در درون دولت اوباما درباره چگونگی پاسخ به تجاوز روسیه در اوکراین و سوریه انجام می‌شود».

 

اخبار بین الملل  -  فارس