اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درویش: حواشی «رستاخیز» رحمت است


احمدرضا درویش در جدیدترین اظهاراتش در پی حواشی «رستاخیز» گفت: هرکسی برای دستگاه امام حسین (ع) تلاش کرده، خودش بهره برده است و سیراب شده است بنابراین اگر در این راه سیلی هم بخوریم، عین نوازش است.

خبرگزاری ایسنا: احمدرضا درویش در جدیدترین اظهاراتش در پی حواشی «رستاخیز» گفت: هرکسی برای دستگاه امام حسین (ع) تلاش کرده، خودش بهره برده است و سیراب شده است بنابراین اگر در این راه سیلی هم بخوریم، عین نوازش است.

کارگردان فیلم «رستاخیز» پیش از اکران فیلمش برای اهالی رسانه در سخنانی مطرح کرد: از دیدگاه من هر آنچه در حواشی این فیلم به وجود آمده، همه‌اش رحمت و برکت است. نتیجه‌ی همه‌ی این مسایل کمک به اعتلای فرهنگی ماست، ما اگر از این دریچه نگاه کنیم باید شکرگزار باشیم.

او ادامه داد:آنچه در این روزها من را نگران می‌کند، ترک خوردن چارچوب‌هایی است که مردم باید به آن‌ها پایبند باشند که اینها با هزینه‌های گزافی بدست آمده است.

درویش اضافه کرد: برخی جریانات پیش آمده برای این فیلم با چارچوب‌های اخلاقی ما که تعهد به چارچوب‌هایی که مکتب اهل بیت است، مغایرت دارد.

کارگردان فیلم «رستاخیز» در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رعایت موازین اخلاقی گفت: من همه‌ی افراد را چه کسانی که فیلم را دوست داشتند و چه کسانی که نداشتند و علی‌الخصوص مسئولین فرهنگی را به راستگویی دعوت می‌کنم چون تاکید بر اصول اخلاقی مهمترین میراثی است که باید به آن توجه کنیم.

احمدرضا درویش همچنین تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک به همه‌ی سکان داران فرهنگی کشور توصیه می‌کنم که از درشت‌گویی و زبان آمرانه با هنرمندان پرهیز کنند! و همچنین با مردم با زبان عطوفت و فروتنی صحبت کنند.

کارگردان «رستاخیز» که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب «سرچشمه» سخن می‌گفت، ادامه داد: اینکه آنها خود را به جای میهمان، میزبان می‌پندارند، خوب نیست و من از این افراد می‌خواهم که کمی به سیره‌ی پرچمداران اهل بیت و عاشورا توجه کنند زیرا که کشتی فرهنگ هم به چراغ هدایت احتیاج دارد و هم به سیره‌ی پیامبران و معصومین؛ باشد که سیره‌ی آنان را چه در رفتار و چه در گفتار در نظر بگیریم.

احمدرضا درویش در پایان تاکید کرد: سینمای ایران ظرفیتی خیلی بیشتر از آن دارد که بخواهیم همه‌ی آن را در یک فیلم خلاصه کنیم.

فیلم «رستاخیز » در اولین روز اکرانش به دلیل برخی حواشی به دستور رییس سازمان سینمایی، اکرانش متوقف شد.


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درویش با "روز رستاخیز" به تهران رسید


فیلمبرداری فیلم سینمایی "روز رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش در شهرستان فومن به پایان رسید و گروه برای ادامه کار به تهران برگشتند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی "روز رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش در شهرستان فومن به پایان رسید و گروه برای ادامه کار به تهران برگشتند.

فیلمبرداری سکانس‌های باقی مانده "روز رستاخیز" در چند کیلومتری قلعه رودخان انجام شد، در این بخش‌ها مهتاب کرامتی، یک بازیگر لبنانی و آرش آصفی مقابل دوربین رفتند. سکانس‌های فومن به پایان رسیده و گروه فیلمبرداری این فیلم تاریخی مذهبی به تهران آمده‌اند تا از امروز شنبه 22 مردادماه بخش‌هایی از فیلم در تهران فیلمبرداری شود.